uitbreiding Kapelle op den Bos.

Gestart door erik de noorman, 28 juni 2016, 16:05:54 PM

Gerolf

Citaat van: erik de noorman op 08 augustus 2022, 18:38:47 PM
Foto's zijn genomen met slechte lichtinval.

Valt best mee, vind ik. Het geeft een wat aparte sfeer  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Stieven76

weer knap gemaakt van wat aluminium bakjes :d

SuSke

Citaat van: Tothebeach op 08 augustus 2022, 19:04:21 PM
Citaat van: erik de noorman op 08 augustus 2022, 18:38:47 PM
Ik ben gestart om de segmenten als zelfstandige expobaan op te bouwen. Let dus niet op naden en kieren die worden later weggewerkt.
Oh stoer! Fijn dat ook het publiek (lees wij) zo ook mogen genieten van je bouwsels. Heb je al een expo in gedachten?

Groet,
michel

Ik hou het in gedachten ....  :D :D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

erik de noorman

Stilaan kunnen we het geheel beginnen afwerken.
Mits de arm van de loskraan niet lang genoeg is om de zandopslagplaats te bereiken hebben we voor een tussen oplossing gezorgd. De kraan stort het zand of kiezel in een langwerpige ronde bak (buis). Vandaar gaat het zand via een transportband naar de opslagplaats. De transportband bestaat uit twee delen. Het voorste deel is status en het achterste stuk transportband is zowel in de hoogte als zijdelings beweegbaar zodat hij de hele opslagplaats kan bereiken. De opvangbak en de transportband moeten nog met elkaar verbonden worden door zowel verticale als horizontale trekstangen om een stevig geheel te vormen. Als het dan technische nog niet in orde is hoor ik het wel van de deskundige ter zake. ;)

DSC05864 by erik de boeck, on Flickr

Het dok heeft een waterkolom om de stomers van water te voorzien zodat ze niet telkens naar het depot moeten.
Zowel de waterkraan als het mechanisch vereenvoudigd sein zijn beweegbaar via een servo.

DSC05863 by erik de boeck, on Flickr

De voorzijde van de baan is in een afwerkingsfase. De kademuur is geplaatst en voorzien van groen in de vorm van een weide met een stuk kasseiweg.

DSC05865 by erik de boeck, on Flickr

De koeien moeten drinken en beschutting krijgen.
De badkuip is gemaakt van een stuk plasticbuis.

DSC05867 by erik de boeck, on Flickr

Het schuilhok is in elkaar geflanst van karton, schilderstape en aluminium.
DSC05868 by erik de boeck, on Flickr

Het toiletgebouw dat ik al eerder had gemaakt heeft een vaste plaats gekregen.

DSC05875 by erik de boeck, on Flickr

sfeerfoto

DSC05874 by erik de boeck, on Flickr

Met de afsluiting aan de rechterzijde van de baan zijn de werken ook gestart en verder rest ons nog veel te detailleren.
Stilaan kan ik beginnen denken aan de achtergrond wat we daar mee gaan doen.

Erik. 

Jappy

Enorm sfeervol weer Erik, mooie update.
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

Stieven76

Ik zie hier altijd graag updates passeren. Zeer sfeervol en veel leven in!

sdz1976

Mooie vooruitgang al weder!!!

En mooie natiewagens  8) 8)


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Michiel

Steeds een plezier om te bekijken: boeiend eigenzinnig en creatief. (H)eerlijke modelbouw.  8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

henry

Blijft heel knap werk, al zijn die stootblokken wel wat grof. :o

SuSke

#879
weer een mooie update Erik.

Geen schrik dat de koeien het water uit de dok lekkerder gaan vinden dan het water uit het bad? Ik zou nog een afsluiting plaatsen op de kade.

En die zandbak zal wel wat over en weer schudden als die gevuld wordt door een wat brute kraandrijver. Zoang de wanden van de opvangbak het houden, is er geen probleem.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Pierre

Mooie update met sfeervolle beelden weer Erik. ;)
Groet Pierre.


erik de noorman

Kleinigheden voor op de baan.

Bushokje dat betere tijden heeft gekend.

DSC05894 by erik de boeck, on Flickr

reclamebord

DSC05896 by erik de boeck, on Flickr

Erik.

Stieven76

Die buskotjes van vroeger stonken meestal serieus naar de sigaretten  ;D

dani

Citaat van: Stieven76 op 13 september 2022, 13:19:10 PM
Die buskotjes van vroeger stonken meestal serieus naar de sigaretten  ;D
en vaak ook nog naar andere dingen ook.....   (van dat lauwwarm geel water dat tegen de wanden gesproeid werd)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

erik de noorman

Tijd om hier nog eens iets te plaatsen en om af te sluiten. Ben al een tijdje bezig met de achtergrond en achtergrondgebouwen te bouwen voor de segmenten als expobaan. De gebouwen worden eenvoudig gehouden en zijn gebouwd uit karton.  De achtergrond wordt niet gebruikt bij de inbouw van de segmenten later in mijn (baan).
Het tijdstip van hier nog  iets te plaatsen heeft niks te maken met ander geleuter hier op het forum. Ik moest gewoon even de tijd nemen om foto's te schieten en hier te plaatsen.

DSC05930 by erik de boeck, on Flickr

DSC05935 by erik de boeck, on Flickr

DSC05940 by erik de boeck, on Flickr

DSC05942 by erik de boeck, on Flickr


Een paar overzicht foto's van mijn geknutsel (deels opgestoken hier op het forum) verstreken over de jaren. Let niet op de rommel daar moet ik eens deftig in huis houden.

DSC05944 by erik de boeck, on Flickr

DSC05945 by erik de boeck, on Flickr

DSC05946 by erik de boeck, on Flickr

DSC05947 by erik de boeck, on Flickr

DSC05948 by erik de boeck, on Flickr

DSC05952 by erik de boeck, on Flickr

DSC05954 by erik de boeck, on Flickr

Erik.