Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

uitbreiding Kapelle op den Bos.

Gestart door erik de noorman, 28 juni 2016, 16:05:54 PM

De absolute beginner

Ge blijft mij op zijn zachtst gezegd achteroverblazen!

Cyriel

Tothebeach

Citaat van: erik de noorman op 26 november 2021, 20:31:32 PM
Michel,

Er zijn al een aantal artikeltjes ook nu in het huidige nummer verschenen van mijn hand. Uiteindelijk is het MSM die beslist wat verschijnt en wat niet. Tot nu toe hebben ze altijd al gepubliceerd wat ik ingestuurd heb.

Erik.

Hoi Erik,

ik zag je artikel over de muren, daardoor wist ik dat je bekend bent met het schrijven van een artikel. Deze bouwmethode met aluminium is nogal ongewoon en onbekend. En daaruit voort kwam mijn vraag om een artikel.
Ik zou zeggen, verras me :)

Groet,
Michel

DFS


Klaas Zondervan

Interessant bouwsel. Ik heb even teruggezocht maar kon het niet vinden: wat is je basismateriaal, waar haal je die aluminium profieltjes vandaan? En hoe hecht je het aan elkaar, secondelijm?

Floris

Ja nou maai je straks al het gras voor een artikel weg, Klaas.  :P

Erik, ziet dr weer erg goed man!

erik de noorman

Michel, Klaas,

In dit draadje staan talloze beschrijvingen van met wat, hoe en voor wat.  ;D

Erik.

Klaas Zondervan

Dan heb ik niet ver genoeg teruggezocht. Dit draadje is dan ook al 49 pagina's lang.

Rangeerduivel

Ik zal wat helpen klaas,
Erik bezit een restaurant en maakt blijkbaar veel gebruik van de aluminium ''voederbakjes,,  ;D ;D

;)

erik de noorman

Weer wat verder. De brug heeft een kleurtje en een verwering gekregen. tevens in de modules ingebouwd volledige afwerking is voor later.

DSC05590 by erik de boeck, on Flickr

DSC05594 by erik de boeck, on Flickr

DSC05597 by erik de boeck, on Flickr

DSC05598 by erik de boeck, on Flickr

Erik









Val-Rikard


DFS

Wat begrijp je dan onder "volledige afwerking" ? Dit ziet er al redelijk "volledig" uit

erik de noorman

 
Onkruid, verkeersborden zowel voor de binnenvaart als wegverkeer, lantaarn, reling, technische ruimte (hok) van de brug enz.

Erik.

Cozzy

Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

Pierre

Groet Pierre.


Floris

Gaaf ding geworden, al zou ik nog 1 klein dingetje wat aanpassen, namelijk het bovenraam horizontaal laten liggen en dus de stangen naar het eind van het brugdek een tikkie verlengen.