Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

uitbreiding Kapelle op den Bos.

Gestart door erik de noorman, 28 juni 2016, 16:05:54 PM

erik de noorman

Volgend projectje tussendoor.
Het pomphuis is reeds ingeplant op de baan. Water wordt uit het dok gepompt in de waterbakken om het water te ontharden. Na het ontharden wordt het water in de vergaarbak van de watertoren gepompt. Verder doet de zwaartekracht zijn werk om de waterkolommen van water met voldoende druk te voorzien. (zie vorige fotoshoot)

DSC04137 by erik de boeck, on Flickr

Erik

Pierre

Groet Pierre.


erik de noorman

Onder tussen is de toren afgewerkt en geplaatst.

DSC04188 by erik de boeck, on Flickr

DSC04186 by erik de boeck, on Flickr

Alles netjes op een foto. De watertoren het pomphuis, de waterbakken om het water te verzachten

DSC04189 by erik de boeck, on Flickr

Vanuit een andere hoek met mijn zelfbouw type 1
DSC04194 by erik de boeck, on Flickr

Erik

Robrecht

Knap! Ik had ook nog ergens een ideetje voor wat silo's, maar tijdsgebrek is spelbreker ::)
H0 - 2 rail DCC-EX - Arduino - JMRI
Brussel Schuman, ooit zal het klaar zijn...

loebaske


stoomlokje

Prachtige watertoren EriK,
Ik zou er nog een kleinigheidje aan toevoegen.
nl. de veiligheidskooien aan de ladders , gelijk je zo mooi gemaakt hebt voor die silo.
grtjs,
Saskia

erik de noorman

Saskia heb ik overwogen en ik had de ladder van het waterreservoir er van voorzien maar het deed eerder afbreuk aan de look.
Dus heb ik besloten om er geen te plaatsen. In die tijd werd er ook niet zo op veiligheid gelet er zijn daar genoeg voorbeelden van.

Erik.

henry

Hallo Eric

Echt prachtige kunststukjes, een geweldig mooie baan met mooie details.
Ben geinspireerd vooral hoe je alles uit aluminuim opbouwd, top!!

erik de noorman

Dank voor de bloemen. Henry voor mij is de hobby in de hobby met tuin en keukenmateriaal en recuperatiemateriaal de hobby te beleven. Ik ben blij dat ik je kan laten mee genieten. De bouwwijze komen later nog uitgebreid aan bod.

Erik

stoomlokje

zijn inderdaad allemaal stuk voor stuk kunstwerkjes. :-X :-X

Tothebeach

Citaat van: erik de noorman op 03 juni 2019, 15:30:29 PM
DSC04188 by erik de boeck, on Flickr
Loopt dat trapje vanaf het balkon echt zo scheef naar boven weg? Ik zou die eerste treden maar wat lastig vinden om te beklimmen (maar ik ben sowieso geen held met dit soort dingen  ::)). Ik vind het een heel fraai torentje

Citaat van: BrainFeeder op 03 juni 2019, 16:09:18 PM
Knap! Ik had ook nog ergens een ideetje voor wat silo's, maar tijdsgebrek is spelbreker ::)
Een wijs man heeft mij ooit geleerd: als je een uurtje tijd hebt om te knutselen, pak dat uurtje. Elk klein stukje werk brengt je dichter bij het eindresultaat. En ik moet zeggen, dat werkt!
't Is maar een ideetje :)

Groet,
michel

erik de noorman

Michel het trapje moet nog recht geplooid worden.

Zoals eerder vermeld komt op de achtergrond een veevoederbedrijf. Een deel van de gebouwen zijn recup van de achtergrondgebouwen van remise en scene. Mits sommige maar in half reliƫf zijn gebouwd krijgen ze een lichte aanpassing zonder veel poespas het zijn ook maar achtergrondgebouwen.

Een voorbeeldje
DSC04180 by erik de boeck, on Flickr

DSC04183 by erik de boeck, on Flickr

Erik.

krisds


Dreha


henry

Mooi gemaakt, hoe zijn de beton delen opgebouwd.