Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Stonden al een tijdje op mijn verlanglijstje

Gestart door Michael, 11 juni 2016, 14:36:30 PM

Michael

Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

755philippe

Die proxxon zaagtafel heb ik vorig jaar aangeschaft en is een zeer goede en nauwkeurige machine. Een plezier om mee te werken.
Mvg

755philippe

Gerolf

Ik heb zijn kleine broertje. Soms mis ik het verstekzagen wel. Misschien te overwegen om deze aan te schaffen ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michael

Citaat van: Gerolf op 12 juni 2016, 06:07:17 AM
Ik heb zijn kleine broertje. Soms mis ik het verstekzagen wel. Misschien te overwegen om deze aan te schaffen ...

Dat kleine broertje gebruik ik al jaren, en kort na de aanschaf al aan het twijfelen gegaan had ik niet beter...., wel nu besluit genomen en gekocht.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

vyncky

de flexibele "darm" om aan de dremel te hangen is ook een handige tool!


Ik gebruik hem bijna niet meer zonder (met een slijpschijfje dan toch)

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

stoomlokje

Dat kleine broertje van die Proxxon zaagtafel heb ik ook ,
maar de parallel-geleider ( speelgoed ) is alles behalve evenwijdig aan het zaagblad , zodus voldoet NIET aan mijn eisen, terwijl deze tafel toch ook niet goedkoop is.
Rechte stroken of plaatjes zagen is er bij deze dus niet mogelijk, wat voor die prijsklasse toch wel zou mogen.

oebr

On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

SuSke

Dat zaagtafeltje staat ook op mijn verlanglijstje  ;)


Citaat van: vyncky op 12 juni 2016, 11:53:28 AM
de flexibele "darm" om aan de dremel te hangen is ook een handige tool!


Ik gebruik hem bijna niet meer zonder (met een slijpschijfje dan toch)

Yannick

Gebruik mijn dremel alleen maar met de flexibel, zelfs om te boren of te slijpen, schuren,... behalve bij het boren in een boorstandaard.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Michael

Citaat van: SuSke op 12 juni 2016, 15:58:46 PM
Dat zaagtafeltje staat ook op mijn verlanglijstje  ;)


Citaat van: vyncky op 12 juni 2016, 11:53:28 AM
de flexibele "darm" om aan de dremel te hangen is ook een handige tool!


Ik gebruik hem bijna niet meer zonder (met een slijpschijfje dan toch)

Yannick

Gebruik mijn dremel alleen maar met de flexibel, zelfs om te boren of te slijpen, schuren,... behalve bij het boren in een boorstandaard.


Dremel met flexibel heb ik op 220 V, bovenstaande is een dremel op accu, dus zonder snoer op sommige momenten erg handig.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

755philippe

#9
Allée ik zal eens een goede tip geven. Koop geen Proxxon machines in België. Deze zijn bij ons véél te duur.
Ik heb mijn Proxxon tafelzaag en frees online gekocht in Duitsland. Aangezien hier ik geen reklame mag
maken voor een of andere handelaar kun je me een PM sturen.
Nu heb ik terloops ook nog een vraag. Wat denken jullie van een de draaibank van Proxxon (150e) ?
Heeft er iemand goede/mindere goede ervaringen mee ?

Mvg

755philippe

Gerolf

Ik ben niet in de buurt van mijn draaibank, maar als de 150e de "kleine" is: niet kopen. Motor heeft absoluut niet genoeg power.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Dirky

Citaat van: 755philippe op 12 juni 2016, 19:22:11 PM
Allée ik zal eens een goede tip geven. Koop geen Proxxon machines in België. Deze zijn bij ons véél te duur.

Ik verkoop idd maar weinig proxxon (maak er ook niet echt reclame mee) maar is het niet zo dat bijna alles veel duurder is in België?  :) :) :)
Waarom blijven we dan in hemelsnaam hier wonen?  ;)

Draaibankjes moet je bij hbm kopen in NL. Uitstekende prijs/kwaliteit!