Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Fictief of ander baanplan

Gestart door MARKLINRIJDER, 08 juli 2006, 00:52:36 AM

MARKLINRIJDER

Hallo,

Ik wil beginnen aan een baanplan voor een baan die modulair, voor tentoonstelling, daar ik bij de vorige banen meestal vond dat ze te vlak waren, vraag ik jullie ideeen eens te geven wat jullie er van zouden maken.  Ik rijd op marklin c-rails, digitaal gestuurd en geregeld door koploper en Intellibox.  Het zou kunnen gaan over een baan met uitbreidingsmogelijkheden aan de linkerzijde.  Wat betreft verkeer, gemengd (zowel goederen als reizigers).  Tevens zou ik willen beschikken over een draaischijf met locloods en rangeerbundel.
En dit op de volgende afmetingen:

urlhttp://i79.photobucket.com/albums/j123/marklinrijder/treinen/trein.jpg
/url

Ik hoop vele suggesties te kunnen ontvangen.

Gerolf

Je ruimte is lang en smal ... misschien wat te smal om keerlussen aan de uiteinden te maken, verdekte railspiralen is misschien wel een optie.
Railtype en besturingssysteem doen voor een sporenplan niet veel terzake. W?l een thema, wensen naar exploitatie, ...

Als je het aandurft: een twee-verdiepen-baan?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

MARKLINRIJDER

Wat ik tekende is de ruimte die momenteel ter beschik is.  De grootte van de tafel.  Ik zal morgen of in de komende week eens de rest van de kamer opmeten en bijtekenen, hierdoor wordt de ruimte wel breder.  Ik moet er wel bij vertellen dat de baan niet toegekelijk blijft aan de zijkanten dan.  Ik laat nog iets weten.

David

MARKLINRIJDER

Aan degenen die er intresse in hebben het gehele beschikbare oppervlak de gearceerde delen zijn niet te gebruiken omwille van schuinte in het dak.  Het geheel moet wel modulair opgebouwd kunnen worden om dusdanig te verplaatsen.

http://i79.photobucket.com/albums/j123/marklinrijder/treinen/matenplantreintafel.jpg

Gerolf

Je hebt veel ruimte om een mooie baan te maken, zeker als je in de hoeken die extra ruimte hebt.
Als je de baan in delen wil hebben, zodat je ze ergens naartoe kan brengen, zie ik wel een ernstig probleem: je trapgat is vrij klein, dus je bakken zullen dat ook moeten zijn.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ricky56

Hallo Marklinrijder,

Kunt U een mailtje stuuren met wat U wilt op uw modulebaan ? Specificaties, welke tijdperk, geographiek zone, enz. ? Il zal dan een plan maken die kan wel ook in MSM gepubliceerd worden...

Mijn Email adress is : ricky56be@yahoo.fr

Vriendschappelijk,

Ricky.