testje Tidy Track woodland scenics schaal N

Gestart door Dirkh, 04 juni 2016, 15:56:55 PM

Dirkh

Ik heb onlangs het setje tidy track van woodland scenics aangekocht en nu maar eens aan een eerste testje onderworpen.

De eerste opmerking, de verpakking, leuk voor in de winkel maar minder leuk om thuis terug op te bergen na gebruik.





De handleiding is beperkt maar voldoende, aan de buitenkant in het engels met de afbeeldingen, binnenin in het Frans, Spaans en Duits.


De inhoud, de cleaner, aansluitdraad, een set reserve cleaner pads en de zwarte cleaner pad die voor grof vuil zouden zijn.

Wat me al direct opviel was dat het rijvlak niet volledig vlak is


Ook de koperen of bronzen contacten vertoonden duidelijk tekenen van vervuiling, dus eerst maar eens met een wattenstaafje en railcleaner erover gegaan en dit was het resultaat



Volgende opmerking, ik vond de cleaning pads er vrij pluizig uitzien, op de foto's niet zo goed zichtbaar maar ik heb wel even met een pincet de grote pluizen verwijderd voor ik er een lok opzette.



Het gebruik, je kan de tidy track op de sporen plaatsen, door contacten onderaan krijgen de gleiders zo stroom


of via de bijgeleverde draad kan je stroom aftakken van je transfo, bootser of rails


Probleem om de test echt uit te voeren was dat mijn loks en wagons enkele weken geleden onderhoud hebben gehad toen ik de decoders aan het inbouwen was en dus niet echt vuile wielen hebben.
Eerste een BR80 erop gezet en direct al een probleempje, die BR80 is vrij licht en geeft dus niet goed contact, ik moet er lichte druk op uitoefenen om deze te laten rijden.


Na enkele loks te reinigen zie je een klein beetje aanslag op de reinigings-pads


Het werkt wel maar ik denk dat het eerder geschikt is om regelmatig een klein onderhoud te doen op de loks en wagons, voor een echt onderhoud denk ik dat het niet geschikt is. Trouwens op deze manier worden bv de sleepcontacten niet gereinigd enkel de buitenkant van de lokwielen. Het stukje waar de wielen contact maken op de tidy track word niet gereinigd en dan vraag ik mij af, het is ook juist dit stuk dat op de baan contact moet maken.

Ik heb er mijn bedenkingen bij, maar bv om tussendoor ,voor een lok de baan op gaat deze even op de tidy cleaner zetten en zo de wielen redelijk proper te houden is het wel geschikt.

loebaske

Jawade, en ik die dacht dat het een lok was  8) 8)

Metpetergaathetbeter

Citaat van: loebaske op 04 juni 2016, 18:03:32 PM
Jawade, en ik die dacht dat het een lok was  8) 8)
eens door translate halen   Net of Proper Spoor :) ;)

vyncky

Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)