Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Opendeurdag 60-jarig bestaan van AMSAC Gent-Zeehaven

Gestart door OlivierV, 31 mei 2016, 09:54:41 AM

OlivierV

#30
Onze jubileumsopendeurdag was zeker een succes te noemen. Aan iedereen die gekomen is bedankt. Hieronder enkele sfeerbeelden van tijdens de opendeur.

Ook zeker een bedankje naar Philippe toe om te komen met Pierre Le Port en aan Michel en Marc van Aalst modelspoor om met een deel van hun modulaire spoor 1 baan tot bij ons te komen.

Een van de bezoekers voelde zich zo vrij om een videootje te maken op youtube van onze opendeur.
https://www.youtube.com/watch?v=b-MK9UGaIdc


























- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

PeterVG

Hartelijk dank voor de zeer goede ontvangst ;)
Deze jubileumexpo was zeker geslaagd.
Heel wat leuke babbels en boeiende zaken te ontdekken.
Dochter Nore vond het bezoekje ook geweldig.
Jullie hadden her en der snoepjes verstopt en ze maakte er een erezaak van om die allemaal te vinden. :D

Waterman

Het was nog een avontuurlijk stukje offroaden om er te geraken  ;D
Maar de heren (en dames) van AMSAC zitten dan ook middenin het grote voorbeeld, ik heb nog een mooie foto van de 6229 van Infrabel kunnen maken.

Verder een mooie clubbaan gezien, en die spoor 1 baan van de Oilsteneirs, waw!
Helaas geen nieuwe aanwinst gescoord op de ruilbeurs, hopelijk volgende week in Leuven meer geluk  :)

Snobby Crash

Tot mijn grote spijt ben ik er niet op tijd geraakt...
Was eerst naar de Knokke Grandprix geweest, maar tijdens
de terugkeer file...

Geert

dani

damned, gemist !!!!
door al het gedoe rond ziekenhuizen en dergelijke  (dochter is nu uit het ziekenhuis maar "schoonmoeder" ligt er sinds zaterdag wegens heup , pols en elleboog gebroken bij een gemene val...)   zijn we er niet geraakt.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

SuSke

sorry chaps, doelbewust gemist omwille van andere prio's en problemo's
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

OlivierV

Schijnbaar zijn we morgen op AVS, want er is daar iemand geweest met een camera.

http://www.avs.be/avsnews/60-jaar-modeltreintjes-in-gent

Citaat van: SuSke op 10 oktober 2016, 11:06:48 AM
sorry chaps, doelbewust gemist omwille van andere prio's en problemo's
Alle begrip voor hoor Frans, zeker gezien jullie strakke deadline met Vaerwegh Dok...

Citaat van: dani op 10 oktober 2016, 10:50:48 AM
damned, gemist !!!!
door al het gedoe rond ziekenhuizen en dergelijke  (dochter is nu uit het ziekenhuis maar "schoonmoeder" ligt er sinds zaterdag wegens heup , pols en elleboog gebroken bij een gemene val...)   zijn we er niet geraakt.

Overmacht noemen ze dat he. Hopelijk komt het allemaal in orde met al die ledematen.

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

philippe_007

Na al die jaren leuk om nog eens in de club te komen.
Het was een toffe dag.

Metpetergaathetbeter

leuke Opendeurdag gehad echter voor één iemand van de Amsac een minder leuke ervaring nl voor de Gids (in het oude seinhuis);
Marc, tijdens één van zijn uiteenzettingen vond iemand het nodig zijn kepie te ontvreemden.
Helaas heeft dit hoofddeksel voor Marc een grote emotionele waarde, het was nl.zijn allerlaatste nieuwe kepie vooraleer Marc
op pensioen ging.

Misschien een nutteloze oproep langs hier, mocht iemand deze per abuis meegenomen hebben,gelieve deze op een anonieme manier terug te bezorgen, alvast dank !

Groeten Peter ;)


PeterC

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 10 oktober 2016, 18:52:49 PM
...tijdens één van zijn uiteenzettingen vond iemand het nodig zijn kepie te ontvreemden...

Bezorg die kepie terug!  Een kepie pik je niet, die verdien je!




Helaas andere verplichtingen en ben niet kunnen langskomen.  Volgende keer...
Groetjes, Peter


PeterVG

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 10 oktober 2016, 18:52:49 PM
leuke Opendeurdag gehad echter voor één iemand van de Amsac een minder leuke ervaring nl voor de Gids (in het oude seinhuis);
Marc, tijdens één van zijn uiteenzettingen vond iemand het nodig zijn kepie te ontvreemden.
Helaas heeft dit hoofddeksel voor Marc een grote emotionele waarde, het was nl.zijn allerlaatste nieuwe kepie vooraleer Marc
op pensioen ging.

Misschien een nutteloze oproep langs hier, mocht iemand deze per abuis meegenomen hebben,gelieve deze op een anonieme manier terug te bezorgen, alvast dank !

Groeten Peter ;)

Dat begrijp ik dus niet. Een mens met zoveel passie zoveel onrecht aandoen.
Helaas kan ik totaal niet helpen maar ik begrijp hoe Marc zich moet voelen.
Als het van troost mag zijn ik heb gisteren genoten van zijn uiteenzetting over het seinhuis.

philippe_007

Ai, das inderdaad heel slecht nieuws, ik ken Marc als een sympathieke kerel en zoiets verdient hij zeker niet.
Hopelijk wordt de kepie nog terug gevonden of gegeven.

OlivierV

#42
Inderdaad zeer vervelend dat die kepie verdwenen is, moet ergens tussen 9u15 en 10u 's ochtends gebeurd zijn, daar de kepie op een foto van 9u15 nog stond en op een foto van 3 kwartier later niet meer ...  :-\

Verder goed nieuws:
- We mochten een kleine 300 mensen ontvangen op onze jubileumopendeurdag, wat bijna het dubbele is van een normale opendeur, dat is niet slecht te noemen zou ik zelf zeggen.

Verder nog een rits foto's in een fotoalbum gegooid, dat hier te vinden is.

Hieronder een selectie uit bovenstaand album.
































- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

SuSke

Welk type wagon hangt er achter die blauwe infrabel loc?
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

OlivierV

Citaat van: SuSke op 11 oktober 2016, 10:52:24 AM
Welk type wagon hangt er achter die blauwe infrabel loc?

Dat zal van origine een Gbs zijn die omgebouwd is naar iets dat vermoedelijk dient om aan de bovenleiding te kunnen werken.

Hieronder de reportage van AVS.
http://www.avs.be/avsnews/60-jaar-modeltreintjes-in-gent
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan