Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Niet geslaagd ontslag bij NMBS

Gestart door n/a, 07 juli 2006, 11:51:25 AM

janjozef

Afgesproken Roland je mag nog kiezen welke ben ze allemaal in de club. O ja ik betaal steeds terug want op een been kunt ge niet staan.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

C.B.

citaat:
Geplaatst door Locorail
Kan er volledig inkomen dat een treinbestuurder een zeer grote verantwoordelijkheid heeft.
En er op technisch vlak steeds vooruitgang is,waardoor de persoon moet bijscholen volledig akkoord.
Maar om dan bij niet slagen in een examen deze persoon gewoon te ontslagen vind ik grof.
Er zullen binnen de NMBS of eender welk bedrijf toch nog functie's zijn waar hij/zij wel perfect kan functioneren.




Om de 3 jaar krijgt een TB de 3 jaarlijkse overhoring.
Alvorens je dit krijgt, moet je nog enkele dagen permanente vorming volgen.
Indien je niet slaagt, krijg je inderdaad een herkansing.echter, ik heb nog niet gehoord dat er iemand daarvoor is ontslagen (je moet al heel wat verkeerd doen indien je op deze overhoring niet slaagt...)
Er wordt ook met u meegereden, om te zien dat je correct de juiste handelingen verricht.


Je wordt ook elk jaar aan een medische controle onderworpen.

Maar door de Europese hervormingen van het spoor worden binnenkort de hercerficatie van de TB gewijzigd.
zoals de kennis van:
- vreemd net
- taal





Groetjes.
Claudio.

wimmeke

Als BT met 31 j dienst wil ik reageren op het evetueel ontslag na niet slagen voor 3JO .

Je moet of te wel oerlui , oerdom zijn om niet te slagen
als je een beetje eergevoel hebt voor je beroep en ik denk wel dat de meeste dat zijn en je zaken een beetje in orde houdt moet het grellig doen om te buizen
Doe je niet voor hen dan doe je het voor u eigen uiteindelijk zit je als BT ALTIJD op de ??rste rij
Tevens ben ik van mening dat zij die BT zijn er uiteindelijk genoeg voor moeten doen hebben om het zover te brengen om het dan op een onnozele manier te verspelen
Ik heb in mijn werkend leven niets anders gedaan en wees maar zeker ik wil met niemand niet ruilen niet tegenstaande er oook nadelen zijn (OA de uren ; weekend enz )  [;)]

Brunel

citaat:
Geplaatst door rgp


Als de treinbestuurderd niet meer in staat is om zijn job te doen, moet hij medisch gepensioneerd worden (als hij 5 jaar dienst heeft, trekt hij 1000 euro maandelijks).




En wie betaalt dat dan?
Lijkt me toch beter als een voormalig machinist nog wat nuttigs doet voor zijn geld.

wimmeke

een BT bij NMBS wanneer hij geneeskundig wordt afgekeurd (buiten de veiligheid gezet)en krijgt een herklassering voorgesteld indien hij deze aanvaard is er geen enkel probleem
Wanner hij deze niet aanvaard zal denk ik wanneer hij op pensioen gezet(komt op hetzelfde neer als elders op invaliditeit gezet worden) worden uit deze kas betaald worden

Uiteindelijk worden andere werknemers ook als eens op invaliditeit gezet en worden deze betaald door deze kas zoals er zovele verschillende zijn in belgie