prijzen in Belgische modelbouwwinkels...

Gestart door Dirky, 24 mei 2016, 22:33:18 PM

Dirky

... swingen de pan uit!

Ik heb voor een nieuw project een zendinstallatie nodig met telemetrie functie. Ik was van plan die in "een" winkel in de buurt - nu ja, in Vlaanderen - te kopen. In winkel 1 kost die 469€, in winkel 2 iets goedkoper > 440€, In Duitsland een winkel gevonden waar diezelfde installatie 259.99€ kost. En neen, niet alleen een webshop maar ook een echte winkel!

En dan maar klagen dat de winkels hier niet kunnen overleven...

loebaske

Daar verschiet ik niet van, ken dat....sommige denken dat ze best wat meer vragen om toch iets te verdienen, werkt wel omgekeerd want als men zoekt vind je wel iets goedkoper...

Dirky

10-15% duurder zou ik nog kunnen aannemen. Hier gaat het wel om een bijna-verdubbeling van de prijs...

beertje

zoek deze maar eens op,laatst heb ik er ook een gekocht.
Turnigy TGY-i10 10ch 2.4GHz Digital Proportional RC System with Telemetry (Mode 2)
inclusief de sensoren en i-bus voor 16 kan.


krispy

Citaat van: milocomarty op 25 mei 2016, 21:32:26 PM
Is dat te koop in een modelbouw winkel ???

Tja modelbouw winkel is niet altijd alleen treintjes en toebehoren , maar soms  ook rc racing , vliegtuig en botenbouw 😉

En wat de prijzen aangaat , is al jaren zo , spijtig genoeg , en dan de winkeliers maar klagen dat ge op het web gaat zoeken naar alles in plaats van de lokale handel te steunen.
Ze doen het henzelf aan.
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Ben

Ik heb niet het idee dat de winkeliers klagen maar vooral de klanten, één voorbeeld / ervaring wordt weer lekker uitvergroot en we kunnen weer met de wolven mee huilen.  ;)

Gr, Ben.

Paulogic

Lang geleden hier maar toch even reageren...

Dit ligt niet altijd aan de handelaar maar ook aan de leverancier(s). Als de aankoopprijs hier hoger ligt, kan de winkelier toch moeilijk zonder winst of zelfs met verlies verkopen, niet.

"edit" : heeft toch geen zin
mvg,
Paul(ogic)

Dirky

Citaat van: Ben op 26 mei 2016, 07:28:15 AM
Ik heb niet het idee dat de winkeliers klagen maar vooral de klanten, één voorbeeld / ervaring wordt weer lekker uitvergroot en we kunnen weer met de wolven mee huilen.  ;)

Gr, Ben.

Neen Ben, één EXTREEM voorbeeld wordt hier aangehaald.
Ik koop ook aan via een groothandel (PROXXON bijvoorbeeld voorkoopt vlot) en als ik er dan de gebruikelijke 30% bij reken, kom ik in de buurt van 10-12% duurder dan bvb Duitsland. Daar zullen de meeste klanten geen probleem mee hebben...
80% duurder is wel extreem, niet?


en PS: Marty, je spullen zijn via Lippe ook al te koop zie ik! Top, zou ik zeggen... :)

Gerolf

Zelfs binnen een keten kunnen prijzen (erg) verschillen. Conrad bvb (verkoopt ook modelbouwspul) bestaat in .nl, .de, .be, ...
Je wordt echter verplicht van in bepaalde landen te kopen. Dit is gisteren nog in het nieuws geweest. "Europa" wil dit rechtzetten  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Klaas Zondervan

Citaat van: beertje op 25 mei 2016, 19:26:38 PM
zoek deze maar eens op,laatst heb ik er ook een gekocht.
Turnigy TGY-i10 10ch 2.4GHz Digital Proportional RC System with Telemetry (Mode 2)
inclusief de sensoren en i-bus voor 16 kan.
Daar heb ik even naar zitten googelen. Bij webshops vind ik ook prijzen die variëren van 150 tot 370 euro. Dat zijn onverklaarbare verschillen.

Ben

Citaat van: Dirky op 26 mei 2016, 08:26:31 AM

80% duurder is wel extreem, niet?


Zeker extreem. Maar je start dit topic met één voorbeeld en gelijk zeg je erbij dat de "prijzen" in "winkels" (meervoud) de pan uit swingen. Hoe informatief is dat? ;)

Gr, Ben.

Dirky

special voor Ben:

Er zijn dus prijzen in winkels die de pan uit swingen. Er staat nergens dat ALLE prijzen verkeerd zijn.
Ik geef een voorbeeld van 1 product in 2 Belgische winkels
Klaas vult aan met een blijkbaar nog extremer prijsverschil-voorbeeld...

Als je het een beetje WILT begrijpen, weet je best wat ik bedoel...

SuSke

Citaat van: Ben op 26 mei 2016, 10:14:59 AM
Citaat van: Dirky op 26 mei 2016, 08:26:31 AM

80% duurder is wel extreem, niet?


Zeker extreem. Maar je start dit topic met één voorbeeld en gelijk zeg je erbij dat de "prijzen" in "winkels" (meervoud) de pan uit swingen. Hoe informatief is dat? ;)

Gr, Ben.

Laat ons het houden op een verschil in de interpretatie van de taal tussen het noordelijke en het zuidelijke deel van de Nederlands sprekende gemeenschappen in Europa (voor er iemand Suriname en Zuid-Afrika bijhaalt)  ;) ;) ;) 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

nederbelg

In België werken ze nogal veel met (tussen)fabrikanten.

Je kan het niet rechtstreeks bij de fabriek aanschaffen.
Voorbeeld.
Inbouwreservoir Geberit kost hier in België inkoop! bij de fabrikant hetzelfde als de bruto prijs in Nederland in de winkel.
Ik ben al blij dat ik niet bij de grens woon!


Dave