Baan voor buurjongen 2m75*1m25

Gestart door OlivierV, 22 mei 2016, 21:26:10 PM

OlivierV

Onlangs waren we nog op zoek naar flexibele rails, ondertussen hebben we zowat alles bijeen verzameld en is er ter beschikking:

- 30-tal meter flexible rails.
- 4 peco Y wissels, korte variant, is iets van een 14cm lang.
- 1 slanke Y wissel van peco (mag in het zicht gebruikt worden. (ideaal voor gebruik achter de coulissen).
- 1 linkse slanke lichtgebogen wissel van peco.
- 1 rechtse slanke lichtgebogen wissel van peco.
- 2 linkse wissels peco 22cm.
- 1 rechtse wissel peco 22cm.
- Eventueel nog om later te vervangen 2 Roco linkse wissels, maar daar is het beste wel af.
- Voldoende passtukjes roco code 100 via mij.
- Elke wissel heeft al een aandrijving van peco.

Hij rijdt Belgisch, zowel goederen als personenverkeer, aan perrons zou een trein met 3 (misschien 4) rijtuigen toch makkelijk moeten kunnen stoppen.
Op dit moment is de collectie niet groot, een reeks 62 van roco en een 4-tal goederenwagens maken de dienst uit, maar er moet op de baan toch makkelijk een trein of 4 te zetten zijn zonder dat het overdreven druk wordt.

Ik zou sowieso iets in verschillende niveaus willen bouwen zodat het voor deze jongen van 11 een boeiende belevenis blijft, eventueel ook 2 stationnetjes plaatsen en een goederenbedrijfje/aansluiting/goederenloods.

Liefst oogt het geheel ruim, voor zover dat kan op deze ruimte en doorgaand verkeer moet mogelijk zijn, wel zonder keerlussen, we rijden 2-rail en om nu nog digitale keerlusmodules aan te schaffen, dat is ook weer te gek.

Zat te denken om met 1 spiraal te werken, maar als ik de plannetjes van Franky bekijk, lijkt dat niet altijd de meest wijze oplossing.
Minimale boogstraal is R2 (42cm, korter is om miserie vragen, en dan ook enkel uit het zicht te gebruiken).

Ik had zelf al eens wat geschetst, maar als er betere schetsen boven water komen, mag dat altijd.

onderste niveau


Basis voor het eerste niveau.


Er is nog wat tijd om de boel te verbeteren van plan, de baan zou na mijn examens in mekaar gezet worden.

Alvast merci.

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Dirky

Moet je dan die rails van mij nog hebben Olivier of mag ik ze aan iemand anders schenken?

OlivierV

Citaat van: Dirky op 22 mei 2016, 22:09:57 PM
Moet je dan die rails van mij nog hebben Olivier of mag ik ze aan iemand anders schenken?
Denk dat het geen probleem is als je ze aan iemand anders schenkt. Mijn pa is nochtans vorige week in uw regio gaan fietsen, maar niet meer aan gedacht door vannalles voor school dat moest gereed geraken.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan