ons even voorstellen

Gestart door Raeske, 20 mei 2016, 00:30:16 AM

Raeske

Hallo Allen,

Aangezien mijn zoon, 7j gek is van treintjes, en meede  omwille van de helpende hand van zijn nonkel Eric.
Zijn we eens naar een paar beursen geweest. Hem lid gemaakt van het blad in St niklaas, om zijn lezen te stimuleren, en ook om bij te leren.
Idd je raad het al. We zijn er ook mee begonnen.
Eigenlijk iedereen bij ons, en ieder om een andere reden.

Mijn oude marklin set leek al direct klein uit te vallen :)
cirkeltjes rijden is dan ook maar rondjes draaien vonden we allen.
De zoon behandelde alles wel met heel zachte hand en zo werd samen met zijn nonkel over een baantje gepraat.

Plank van 250/122 aangeschaft en de eerste sporen werden gelegd, getekend en uitgevoerd.
Aangezien we het geluk gehad hebben om mee te gaan met een typ 62 kocht in op een beurs een VB 6317 voor zijn lentefeest.
Op dat moment dat hij die opende had ik een foto moeten nemen ....

De koppelingen waren een klein probleem, maar zijn nonkel rade ons aan om andere te steken. Wat ik tss door wel bij 1 wagon deed.
Koppelingen besteld en staat hij plots voor mij met een koppeling. Dacht eerst die wil met een andere wagon gaan rijden, even wachten vriend ... maar toen bleek dat hij dit zelf veranderd had. Hij garandeerde me dat hij dat voorzichtig deed, eerst omgedraaid op een mousje  enz ....en idd het was goed gedaan.

Zo dus meede door mijn zoon zitten we nu hier op het forum. Om hem wat op te volgen.
De treinen zijn alvast in goede handen.

Grt
Raesken

een dag niet gereden, is een dag niet gereisd

Steam.N

Welkom op on sforum, Zander.
Leuk te horen dat je je zoon al vroeg inwijdt in de modelspoorwereld  ;)

Veel plezier !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

loebaske

Aha, hier is hij dan onze toffe kleine Zander, ben eigenlijk fier dat ik een opvolger heb....

Kan al bijna beter overweg met digitaal dan ikke  ;)

Hier de fiere papa, Zander en zijn zusje bij hun eerste doop...




Michael

Zander welkom op het forum, ja en met zo'n nen nonkel, hoe kan het ook anders dan wordt je zoon besmet met het treinen virus, veel plezier hier.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Metpetergaathetbeter

Welkom Zander,leuk je er bij te hebben en bovendien familie van onze Loebas, tja .............. ;D ;) Nee even alle gekheid op een stokje meteen een goede leermeester in de fantastische wereld van de modeltrein(bouw) ;)

Groeten Peter ;)

Peter

Met vriendelijke groeten
Peter

marctje

Dit is het voorbeeld, jonge kinderen die beginnen met de hobby en tevens ook de waarde ervan kennen. Met zo'n nonkel denk ik dat dit een kereltje is dat we mogen volgen in zijn hobby carrière.
Welkom in modeltreinwereld en op dit forum Zander.
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

krispy

Ook van hieruit ne welkom aan Zander en papa niet te vergeten

Hopelijk blijft het inderdaad duren maar ...
Heb hier ook een zoon ( nu 17 ) die tussen de 7 en 13 super gebeten was , maar nu .... :'(

;)
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

marc goovaerts

Kennen we allemaal... Na een eerste opflakkering komt er een incubatietijd voor het virus

SuSke

Dan worden ze gebeten van die andere, op dat moment meer interessante virussen (.)(.)  8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

marc goovaerts

Tot ze merken dat dat 'ook maar dat' is  ;D

Gerolf

Welkom op ons forum, mannen/jongens  :D
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Snobby Crash

Welkom, en die blauwe reeks 62 was donderdag nog bij ons op BASF met
een bruine kolenwagon erachter om de sporen te voorzien van ballast...

Ik was te laat voor een foto...

Geert

3rail

Welkom op het forum Zander.

Veel plezier hier ( tis net een verslaving. ;))

Edward.
Wat hebben die Duitsers toch mooie dingen gemaakt,Br 01,01-10,02,03,03-10,04,05,06,12,13,14,15,16,17,18.0,18.1,18.2,18.3,18.4,18.5.19.0,19.1,23,38.2,38.4,39,41,43,44,45,50,52,53,54.8,55.5,56,57,58,59,61,62,64,78,80,81,86,92,99