test bakje voor rc en pulsen uit te lezen

Gestart door raf, 19 mei 2016, 13:13:42 PM

raf

hoi
overlaatst een pic geprogrammeerd om  deuren en torpedo buizen te laten werken voor iemand
aan het water alles aan gesloten en ???? alles werkt verkeerd om wa hadde gedacht
dus een heel gedoe om de juiste eind en midden standen te vinden van dat ding
er zit dus enorm veel verschil tussen servo's en ontvangers wat de midden standen aan gaat en de eind uitslagen

nu het gedacht om een kastje te maken waarmee ik die waarde op een display ken zien .
max 4 knoppen
mogelijkheden
1 uitlezen ontvanger impuls van 1 kanaal
2 sturen door middel van 2 knoppen van de aangesloten servo en zo de standen op het scherm kunnen bekijken
deze waarden kunnen dan inde pic geprogrammeerd worden
3 zelf test van de servo
4 uitlezen van de resterende ingangen (3)
en nog nader te bepalen mogelijkheden want er is nog geheugen plaats over

nu is het wachten op de display want het word een 4 X 16 karakter schermpje
ik denk dat die te voet van china onder weg is LOL
het printje is reeds klaar maar het is dus wachten
daar mijn baan met pwm signalen werkt kan dit dus ook hier gebruikt worden
makkelijk één systeem voor twee takken van de hobby

foto's volgen 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

jongens wat een kut zooi is me dat geweest
je wil het nie weten wat een ellende om een 16f te koppelen aan een 12F via pwm
onder de baan zit dus een data bus waar haast alle processoren op worden aangesloten
ja ik weet dat het een traag systeem is maar wel storing vrij

het was nu de bedoeling om in een 12F 5 servo's die onder de wissels zitten aan te sturen
6 pootjes waarvan 1 ingang dus da moest kunnen en de klok op 4 Hz net zoals in de 16F
wel vergeet het het werkte voor geen meter zoals hier te zien op het filmpke
https://www.youtube.com/watch?v=NLG-9IcvVRQ
dus ?????? was er aan de hand dat deze servo's zo jitteren
na eindeloos zoeken er eens een 16F met display aan gehangen en de puls van 100Ms die ik uitzond kwam aan als een 98Ms puls
ok dat aan gepast maar dat gaf geen resultaat het probleem bleef bestaan dus ?????????
ook luisterde de 12F niet naar de datalijn zoals zou moeten en nu bleek dat de 12F van de 100Ms geen 98 Ms inleest maar er 108 Ms van maakt

nu ik zend steeds een 4Ms puls om de datalijn live te houden en dat was de boosdoener maar niet 100%
zonder deze puls valt het systeem in slaap en duurt het een tijdje voor de pic's weer wakker worden dus ik kan niet zonder die 4Ms
eens heel de baan in bedrijf is dan is deze puls niet meer nodig want dan genereren de signalen genoeg impulsen om alles wakker te houden

beetje code er bij geschreven en dan kwam ik tot dit resultaat wat stukken beter was
https://www.youtube.com/watch?v=pBXVwAZnSKc
dit ziet er reeds veel beter uit maar er zat nog een fout
als ik die 100Ms twee keer stuur dan springt de servo nog steeds eventjes en voor een wissel is dat geen mooi zicht
dus weer wat code er bij en ook dit is opgelost
https://www.youtube.com/watch?v=hjKPj9NabVg
de servo's blijven mooi stil staan en knarsen niet als ze niet bedient worden
elke servo is apart af te regelen wat de uitslag betreft
bij een puls van 600Ms slaan de pic's de stand van de servo op in het geheugen en kan de baan stroom loos gemaakt worden
na het opstarten word deze data terug ingelezen en staat alles zoals voor heen het uitschakelen
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.