Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Schaal 1:100

Gestart door tomcatsburg, 05 juli 2006, 14:43:04 PM

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door rgp

Dag,

Gerrit,

Schaal en spoorwijdtes zijn twee zaken die niets met elkaar te maken hebben.  Dus als ik schaal 0 noem, zijn dat alle spoorwijdtes in die schaal.

Idd in Belgi? is er niet veel van 't schap te krijgen.  In HO wel ?  Voor de meeste zaken moet je voorintekenen, want het zijn beperkte series.  Als je wacht ben je soms gezien of betaal je veel duurder.

Velen zijn begonnen in HO voor ze zijn overgestapt naar grotere schalen, omdat ze juist de hele mentaliteit (beschikbaarheid, dozenkoperij,...) kotsbeu waren en hebben in die grotere schalen terug de essentie gevonden, namelijk zelfbouw.

Dat MSM schrijft voor de meerderheid van zijn lezers is ook normaal, dat het HO zijn is ook normaal want de anderen komen toch niet aan bod.  Denk je nu echt dat MIBA, Loco Revue schrijft voor automobilisten ?  Die schrijven ook voor hun lezers, maar ieder jaar is er wel een heel thema aan pakweg schaal 0, schaal 1, tuinbanen.

Het is de taak van de redactie van een tijdschrift om op zoek te gaan naar de hele plateau, niet enkel wat ze zelf beleven, want dat wordt het een clubblad.  Als ik zelf moet schrijven voor MSM om iets over schaal 0 te lezen, dan hoef ik MSM niet, want ik ga niet betalen voor mijn eigen artikels[;)]

Roland

PS: je bent van mij verlost tot 27/7 (ben met vakantie in Frankrijk)



>>>>>Zelfkennis is het begin van alle wijsheid Roland![;)]prettige vakantie gewenst



Gerrit

Havoc

citaat:
Testaankoop heeft daar een paar maanden geleden ook een artikel aan gewijd en ebay kwam er helemaal niet goed uit.


Ebay noem ik geen internetwinkel. Daar ga ik ook niet kijken. Mijn ervaringen met internet winkelen is 100% positief: meer keuze, sneller bediend, exact wat ik wil, geen 5x lopen en vaak (iets) goedkoper.

citaat:
eerst leren lezen wat er staat h? man en dan reageren


Dat heb ik wel degelijk gedaan. Misschien wat meer veralgemeend maar toch.

citaat:
Schaal en spoorwijdtes zijn twee zaken die niets met elkaar te maken hebben. Dus als ik schaal 0 noem, zijn dat alle spoorwijdtes in die schaal.


Aha, daar ging het hier eigenlijk over. Eigenlijk is er wel een verband, maar ik versta je 100%. Er wordt hier nog teveel over normaalspoor gesproken alof dat het enige is dat er is. Maar al wat ik tot nu toe van het 0-forum gezien heb is wel normaalspoor.

citaat:
Idd in Belgi? is er niet veel van 't schap te krijgen. In HO wel ?


Voor Z zelden... Meestal moet ik bestellen, dan 3x bellen, als het er is 2x er naar toe gaan wat het is zeker 1x dicht en dan na een maand of 3 heb je het in je handen. Als je geluk hebt en de winkelier wat meewil tenminste. Zelfde ervaring met het weinige spoor 1/IIm dat ik tot nu toe nodig had.

citaat:
Als ik zelf moet schrijven voor MSM om iets over schaal 0 te lezen, dan hoef ik MSM niet, want ik ga niet betalen voor mijn eigen artikels


Zo denk ik er ook over.

En ik ben nog niet met verlof!
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Rochevalien


citaat:
Als ik zelf moet schrijven voor MSM om iets over schaal 0 te lezen, dan hoef ik MSM niet, want ik ga niet betalen voor mijn eigen artikels


Zo denk ik er ook over.

>>>> Vind ik wel grappig[:)]MSM BETAALD notabene als je iets schrijft dus in princiepe "verdien" je er nog wat aan.

Gerrit

janjozef

Voor de geintresseerden Humbrol wordt vanaf nu ook in china gemaakt

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

ysbeer

citaat:
Geplaatst door janjozef

Voor de geintresseerden Humbrol wordt vanaf nu ook in china gemaakt

Jan



smerig hoor[:D]

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door janjozef

Humbrol wordt vanaf nu ook in china gemaakt

Sambal bij? [:D]

janjozef

Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

rgp

Dag,

Ben nog altijd in Frankrijk, maar ze hebben er ook internet[:)]

Gerrit, als ik een paar artikels schrijf, heb ik een gratis abo.  in functie van het aantal blz ? ik begin te begrijpen waarom sommigen lange artikels schrijven[;)]

Roland

PS: mooi artikel in RMF van juli, Gerrit

ysbeer

Roland

Als je er nu bij had gezet dat je je artikelen in 1 op 100 schrijft
dan had het tenminste nog iets met het orgineel onderwerp te doen[:p]

wim ysbeer[:D]