Verzamelbeurs Dipro ICC Gent 29 mei

Gestart door OlivierV, 12 mei 2016, 19:29:43 PM

OlivierV

Iemand die naar de verzamelbeurs in Gent gaat?

Wij (AMSAC) gaan er staan met onze modulebaan en eventueel nog een beetje materiaal van de club voor de verkoop.
De baan zal voor het eerst op haar nieuwe poten staan en dus niet meer op schragen van 80cm zoals de laatste 3 keer het geval was. Bijgevolg rijden de treinen op +- 130-140cm hoogte. Verder is er ook weer enige vooruitgang in het landschap en verdere afwerking. Maar dat konden jullie allemaal hier volgen.
Rijdend materiaal zal NMBS tijdperk VI zijn, dus allemaal zo modern mogelijk materiaal, om ook voor de bezoeker die niks met treintjes heeft enig punt van herkenbaarheid te kunnen bieden.

Inschrijvingen voor de actie van de goederenwagen van het 60-jarig bestaan kan ook nog altijd en we zullen wel wat inschrijvingsformuliertjes bij hebben.

http://www.dipro.be/benl/verzamelbeurs

't Zou tof zijn om ook daar enkele gekenden (al dan niet uit de streek) te zien.


Een paar impressies van vorig jaar.

5102

Iemand vond het nodig om zijn 25 esso ketelwagens op de baan te plaatsen in 1 trein. Hopelijk gaat het ondertussen al wat beter met hem.

5205 met lange Esso Keteltrein






Groetjes,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

loebaske

Staat op men agenda....de vraag is, wat houd die beurs in...buiten de AMSAC baan en vrienden...
Is zinloos om daar wat € tegenaan te smijten enkel en alleen voor de baan  :(

De vraag is wat beleef men op zo beurs.....breigaren en bloemen schikken ??


OlivierV

#2
Het is een beurs, dezelfde zoals die in Malle he, dus in principe hetzelfde concept, een verkoopbeurs, al heeft daar de baan van MSC de Kempen al eens gestaan (Scherpenheuvel heet die baan).

Gentse verenigingen of verenigingen uit het Gentse mogen daar gratis hun kunnen of hun zaken waar ze mee bezig zijn tentoon stellen. Dus in principe zouden de mannen van het GRA (Ghent Railroad Association) daar ook met iets kunnen staan, al heb ik er geen weet van of zij met iets komen.

Hopelijk schept dat wat duidelijkheid.

Vanaf 10u is het ook een goedkopere inkom heb ik mij laten wijsmaken.

Wie er staat van handelaars heb ik geen weet van, ik hoop dit jaar wat meer treinen dan vorig jaar en iemand met hobbymateriaal (plasticcard, muurplaten, verfjes (vallejo enzo)) is eigenlijk ook welkom.
Het valt blijkbaar ook samen met Hoeselt en Merksem.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

OlivierV

Het rijdt, iedereen welkom, er staat een stand of 2-3 met treinen en dan wij, voor de rest zowat van alles.

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

loebaske

Bedank voor de info Olivier, wie staat er met trein materiaal ??


OlivierV

Ken zijn naam niet van die dat het meeste mee heeft, maar der ligt links en rechts wel iets tussen en voor geen te zotte prijzen. (prijzen moet je vragen).
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

OlivierV

't Is afgelopen. Heb een paar koopjes gedaan (€34 voor 3 rijtuigen op 1/87 en 2 ketelwagens zonder doos maar in prima staat).

Voor de rest was het niet echt druk, zeker als je het vergelijkt met vorig jaar (lag allicht dat het op 7 plaatsen in het land beurs was) maar toch weer positieve commentaren op de baan gekregen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan