Bezetmeldingen plaatsen

Gestart door Iebor, 05 juli 2006, 10:54:04 AM

Iebor

Jongen, jongens geen woorden om een stom baantje. Ik heb de message begrepen. Lijkt me wel wijs om met een klein ovaaltje te beginnen en die in secties indelen. Blijft de vraag die ik eerder stelde. Om te voorkomen dat een baan weer afgebroken moet worden lijkt het mij dat ik dan de rails beter aan ??n zijde zou doornemen met een slijpschijfje van Dremel/Proxxon of zo. Immers als je isolatielassen aanbrengt en er moeten nog secties ingebracht worden moet dat gedeelte weer uit elkaar. Dit geldt natuurlijk niet voor de proefbaan, daar plaats ik isolatielassen in ??n rail. Ik ben driftig aan het lezen in de vertaling van Win-digipet. Ook mijn Duits ist nicht so gutt! of zoiets.

ysbeer

citaat:
Geplaatst door ysbeer


Begin eens met op papier je baan in blokken te verdelen.
zo logisch mogelijk.
elk perron of opstelspoor is een blok.
Als je met de hand wil blijven besturen zou ik wel de sporen isoleren maar de melders voorlopig maae vergeten.
wim ysbeer



gewoon nederlands hoor.

ysbeer

Iebor
ik zou de lassen die je nu al weet gewoon met geisoleerde raillassen doen.
Heb je er later een vergeten dan is door slijpen een perfecte oplossing.
Weleen beetje hard wordende lijm(b.v 2 componenten araldite)in de snee doen.
Anders heb je de kans dat het weer tegen elkaar uitzet,of zich verplaatst.(boze ervaring)
En we zijn het soms niet eens met elkaar,maar we zijn niet boos.

wim ysbeer

Iebor

Wim, da's een goeie, daar had ik ook nog niet bij stil gestaan. Moet ik rekening mee houden. Dank voor een gouden tip![:)]

INFO

citaat:
Geplaatst door Iebor

Wim, da's een goeie, daar had ik ook nog niet bij stil gestaan. Moet ik rekening mee houden. Dank voor een gouden tip![:)]



Maar eerst een klein proefbaantje maken, voordat je ook maar 1 isolatie aanbrengt in je uiteindelijke ontwerp, dus nu gewoon stoppen met het leggen van de rails op de vaste baan, eerst testen en uitproberen.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

pahasoft

He Sprinter,

We zijn het weer eens eens (zie aantal berichten terug). Ik snap deze hele discussie niet meer.

Eerst in het klein wat uitproberen. Mijn eerste geautomatiseerde baan was een rondje met hierin 6 bezetmeldpunten en dus 3 blokken waarop 2 treinen achter elkaar aan konden rijden zonder te botsen. Dat voelt dan als een echte overwinning!

ysbeer

Weet je wat het is,we bedoelen allemaal het zelfde,maar soms l.....
we behoorlijk langs elkaar heen.
perfect opgelost.

wim ysbeer

Iebor

Het komt wel eens vaker voor dat iemand iets vraagt en dat er dan 4 pagina's met nonsens worden geschreven die helemaal niet meer over het aanvankelijke onderwerp gaan. Het enige waar ik nu mee bezig ben is de spiraal, die bijna af is. Verder heb ik alleen dat proefbaantje wat ik eerder beschreef met mijn warm wordende wissels [^](worden niet meer warm, anders krijgen we hier weer 4 pagina's over)[^] Hier ga ik alles op uittesten voordat ik ook maar een spijker in een plaat hout sla. Zo'n spiraal vreet rails en dus moet ik eerst even wat rails bijkopen (ik ben door mijn bochtstukken heen)Tenslotte, ik ben denk ik redelijk op de hoogte van wat mij nu te doen staat. Ik dank jullie allemaal voor de reply op mijn vraag.

ysbeer

iebor
Ik geef toe dat ieder van ons wel eens een beetje buiten het onderwerp schrijft.
Maar dat doe je zelf ook wel(onbewust waarschijnlijk)
Mar de bewering dat we 4 pagina,s nonsens hebben geschreven vind ik tegen alle die goed bedoeld jou proberen te helpen oneerlijk.
Ik was blij dat we afwaren van harde en ongenuaceerde opmerkingen van enkele andere forum leden,en nu begin jij.
Ik ga er maar van uit dat het zo niet bedoeld is.
dus nog vriendelijke groet

wim ysbeer


ERVIN

Ja hier moet ik Ysbeer gelijk in geven,je vraagt iets,er geven een heleboel mensen je goede raad,en nu begin je ineens over je spiraal en over nonsens die zouden vertelt zijn in deze rubriek,ik kan niet meer volgen hoor???[:I]

INFO

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Ja hier moet ik Ysbeer gelijk in geven,je vraagt iets,er geven een heleboel mensen je goede raad,en nu begin je ineens over je spiraal en over nonsens die zouden vertelt zijn in deze rubriek,ik kan niet meer volgen hoor???[:I]



Maar ik kan nog steeds volgen hoor.

Ik zal het aan de hand van een voorbeeld verduidelijken.

Iemand heeft een probleem, hij opent hiervoor een draadje en plaatst zijn vraag.

Hij krijgt daar een antwoord op van verschillende mensen, maar al deze antwoorden begrijpt hij niet, of leest ze niet of niet goed. Vervolgens plaatst hij daar nog enkele opmerkingen over bij, en het leed is geschiedt. Men valt of in herhalingof men probeert het op een andere manier duidelijk te maken.

Maar wat het hoofd probleem is, die Iemand die de vraagstelde heeft zo weinig basis kennis, dat ieder gegeven antwoord zal leiden tot nog meer vragen, dus wordt het steeds moeilijker voor de antwoorders om die Iemand bij de les te krijgen en op het goede spoor te zetten.

En meestal gaat dan zo Iemand steen en been klagen omdat hij denkt dat hij onheus behandeld wordt. Dat is wat je iedere keer weer opnieuw ziet gebeuren.

Basiskennis vergaren is lezen van de gebruiksaanwijzingen van het product, je verdiepen in de basis werking van iets, en het domweg uitproberen op een kleine schaal. Dus niet eerst honderen meters rails leggen, en dan tot de conclusie komen dat je beter anders had gedaan.  En voor de rest lezen lezen lezen.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

ysbeer

Ja zo zit het wel een beetje denk ik.

wim ysbeer

n/a

citaat:
Geplaatst door ysbeer

CiteerGeplaatst door ysbeer


gewoon nederlands hoor.



Nu zijn we al zo ver dat de ene Nederlander de andere niet meer verstaat.

Gr
Flip

Iebor

Sorry, dat ik dat zei (hier heb je het weer maar nu is het mijn schuld) Dit was niet zo bedoeld. Zoals iemand al zei, "ik" maak me er ook schuldig aan "Mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa.[V]

ysbeer

Vergeving geschonken,blijf hier en zondig niet meer.

Vraag aan een ieder.
is onderstaande bezetmelder bruikbaar bij winipet.
Ik heb wel ervaaring met pet maar niet met wini der pet,vandaar.

[/img]


wim