Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Internetrisico's in de toekomst ?

Gestart door Gerolf, 06 mei 2016, 11:21:45 AM

argilla

Citaat van: Ronald op 07 mei 2016, 22:01:24 PM
[Ouwehoermodus aan]:

Er wordt volgens mij veel te veel geluld over randzaken hier op dit mooie forum. Misschien moeten jullie eens lekker gaan modelbouwen ;)

[Ouwehoermodus off]  8) ;)


+1
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

argilla

Citaat van: Havoc op 07 mei 2016, 22:14:43 PM
Citaat van: Ronald op 07 mei 2016, 22:01:24 PM
[Ouwehoermodus aan]:

Er wordt volgens mij veel te veel geluld over randzaken hier op dit mooie forum. Misschien moeten jullie eens lekker gaan modelbouwen ;)

[Ouwehoermodus off]  8) ;)

Vooral door ouwehoeren die enkel kunnen zagen over wat anderen doen dat niet in hun straatje past maar zwijgen als het over modelbouw gaat....


denk dat wij weer de verkeerde kant uitgaan met dit .......blijkbaar mag een eigen opinie of mening voor sommigen niet meer.... ;)
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Ben

Citaat van: PietB op 06 mei 2016, 18:00:20 PM

Laten we over één ding duidelijk zijn, als je niets te verbergen hebt hoef je ook nergens bang voor te zijn.
Die stelling zullen veel mensen naïef vinden, maar vergeet niet dat de focus van diverse geheime diensten op het internet alleen maar in gegeven is door de toename van internet gebruik door terroristen.


Ik heb alles te verbergen Piet, niet voor de geheime dienst maar voor m'n privacy. Maar dat lukt natuurlijk niet want ik verkeer nu eenmaal op het web en daar gaat het artikel over.

Lees het stuk nog eens over "automatische algoritmen". Wat nu plaats vindt op basis van je surf, Google of Facebook gedrag is nog maar het begin. Als je op enig moment door een automatisch algoritme persoonlijk ergens van wordt uit of buitengesloten ben je dus de Sjaak. Te noemen: afsluiten van een lening, hypotheek, het verkrijgen van een Visa cart, het uitsluiten van (ziektekosten) verzekeringen, het wel of niet mogen volgen van een opleiding en ga zo maar door. Op zich is die ontwikkeling zorgwekkend.

Voor mij is zo'n artikel nuttig en het is goed dat dit soort "denktanks" bestaan.

Gr, Ben.

SuSke

Het spijtige van de zaak is dan wel dat de "overheden" die eventuele misbruikenmoeten opsporen en bestraffen, zelf het gebruik van het "medium" propageren (en bijna onmisbaar maken) en er bovendien weinig of niets aan (kunnen) doen.  :( :(
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Ronald

Citaat van: argilla op 08 mei 2016, 07:56:22 AM


denk dat wij weer de verkeerde kant uitgaan met dit .......blijkbaar mag een eigen opinie of mening voor sommigen niet meer.... ;)

Daarom noem ik het "ouwehoer-modus" :) Feit is wel dat op dit forum modelbouw in de minderheid zit. Mijn mening? Jammer. Het offtopic deel overheerst op dit forum dramatisch ;)

SuSke

Citaat van: Ronald op 08 mei 2016, 14:43:58 PM
Citaat van: argilla op 08 mei 2016, 07:56:22 AM


denk dat wij weer de verkeerde kant uitgaan met dit .......blijkbaar mag een eigen opinie of mening voor sommigen niet meer.... ;)

Daarom noem ik het "ouwehoer-modus" :) Feit is wel dat op dit forum modelbouw in de minderheid zit. Mijn mening? Jammer. Het offtopic deel overheerst op dit forum dramatisch ;)

+1
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

centauri167

Citaat van: Ronald op 08 mei 2016, 14:43:58 PM
Citaat van: argilla op 08 mei 2016, 07:56:22 AM


denk dat wij weer de verkeerde kant uitgaan met dit .......blijkbaar mag een eigen opinie of mening voor sommigen niet meer.... ;)

Daarom noem ik het "ouwehoer-modus" :) Feit is wel dat op dit forum modelbouw in de minderheid zit. Mijn mening? Jammer. Het offtopic deel overheerst op dit forum dramatisch ;)

En dat is heel spijtig, alles wat niet met modelbouw of treinen te maken heeft hoort hier mijn inziens niet thuis, maar we zijn inderdaad de minderheid, sommige posten er maar op los om dan duizenden postings achter hun naam te hebben ...

Ben

Citaat van: Ronald op 08 mei 2016, 14:43:58 PM

Feit is wel dat op dit forum modelbouw in de minderheid zit.


Dat is geen feit: check de forumstatistieken.  ;)

Gr, Ben.

Ronald

Oke, misschien verkeerd geformuleerd ;) Mijn gevoel is dat modelbouw in de minderheid is.

doomslu

Citaat van: Ronald op 08 mei 2016, 20:56:20 PM
Oke, misschien verkeerd geformuleerd ;) Mijn gevoel is dat modelbouw in de minderheid is.
Dat gevoel komt wellicht omdat de modelbouw draadjes veel minder hevige discussies opleveren...  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Havoc

Citaat van: doomslu op 08 mei 2016, 21:03:10 PM
Citaat van: Ronald op 08 mei 2016, 20:56:20 PM
Oke, misschien verkeerd geformuleerd ;) Mijn gevoel is dat modelbouw in de minderheid is.
Dat gevoel komt wellicht omdat de modelbouw draadjes veel minder hevige discussies opleveren...  ;)

Tja, veel modelbouw is er niet...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Ronald

Niet? Modelbanen bouwen valt toch echt onder..... modelbouw :)

Ben

Hoe dan ook, voor mij is het internet met al z'n "bedreigingen"  ;D een zegen, het helpt mensen vooruit in de hobby en privé. En er valt hier zat te beleven in de baan en modelbouw en alle andere zaken die met de hobby verwant zijn.

En in de "babbelhoek" is ruimte voor andere zaken, net als in het echte leven. Ik vind dit (mijn mening) een onderwerp waarvan ik met belangstelling lees hoe andere daar over denken. Als je het niet wilt lezen prima maar daar elke keer over miepen is weinig productief. ;)

Gr, Ben.

Gerolf

Citaat van: Ben op 09 mei 2016, 06:34:08 AM
daar elke keer over miepen

Die uitdrukking kende ik niet - maar ik begrijp je volop  ;D
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw