Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

De 8e Grote Modelspoorexpo 2016, Leuven

Gestart door doomslu, 23 april 2016, 09:52:00 AM

PeterVG

Bedankt voor alle toffe reacties mannen.
Ik begin al een beetje te blozen :o

railtravelmanager

met kleine & grote treintjes rijden toch zo fijn
lid MTD treinenclub Edegem
MTD Vaerwegh Dock staat op Modelspoor Expo !

railtravelmanager

met kleine & grote treintjes rijden toch zo fijn
lid MTD treinenclub Edegem
MTD Vaerwegh Dock staat op Modelspoor Expo !

OlivierV

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Havoc

Sorry dat ik hier de "contraire" moet uithangen maar de hier gelauwerde banen spraken mij niet echt aan. Dat wil niet zeggen dat ze niet goed zijn, kennelijk zijn er liefhebbers genoeg, maar het zijn zo'n typische "nog maar eens belgische ardeense banen" dat ik het me niet meer kan boeien. Het is alsof dit de enige soort belgische banen zijn. Niet erg, ik krijg hetzelfde gevoel bij het zoveelste engelse plattelandsstation.

En dan nog een late bedenking bij de beurs: wat boeken betreft was het wel echt nul: 3 standen met dezelfde fotoboeken. En er leek me niet echt veel interesse voor. De stand van SDP viel dan nog het meeste tegen, die hebben als er bij hun iets te doen is veel meer diverse zaken mee.

Kijk, dit is de enige echte belgische beurs. Ik begrijp dat dit "voor de belgische modelbouwer" is. Maar de belgische modelbouwer heeft meer interesses dan enkel belgisch normaalspoor. Als ik naar een duitse beurs ga kan ik boeken kopen over russisch smalspoor, op een nederlands beurs over zwitserse trams. Waarom moet het hier zo eng zijn? Waarom moet ik voor mijn interesses naar het buitenland gaan? Ik denk niet dat ik alleen ben, maar waarschijnlijk komen die andere niet naar dit forum...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Metpetergaathetbeter

Johan ik hoop dat jij nu niet overladen wordt met alle zonden van Israel ;) misschien een ideetje vragen of er mogelijkheid bestaat mee te mogen organiseren en misschien jouw ideeën naar voren brengen.
Wat die banen betreft dat is louter persoonlijk je houdt ervan, of niet .......

DIORAMABOUWER

#366
Citaat van: Havoc op 18 oktober 2016, 22:42:45 PM
Sorry dat ik hier de "contraire" moet uithangen maar de hier gelauwerde banen spraken mij niet echt aan. Dat wil niet zeggen dat ze niet goed zijn, kennelijk zijn er liefhebbers genoeg, maar het zijn zo'n typische "nog maar eens belgische ardeense banen" dat ik het me niet meer kan boeien. Het is alsof dit de enige soort belgische banen zijn. Niet erg, ik krijg hetzelfde gevoel bij het zoveelste engelse plattelandsstation.

En dan nog een late bedenking bij de beurs: wat boeken betreft was het wel echt nul: 3 standen met dezelfde fotoboeken. En er leek me niet echt veel interesse voor. De stand van SDP viel dan nog het meeste tegen, die hebben als er bij hun iets te doen is veel meer diverse zaken mee.

Kijk, dit is de enige echte belgische beurs. Ik begrijp dat dit "voor de belgische modelbouwer" is. Maar de belgische modelbouwer heeft meer interesses dan enkel belgisch normaalspoor. Als ik naar een duitse beurs ga kan ik boeken kopen over russisch smalspoor, op een nederlands beurs over zwitserse trams. Waarom moet het hier zo eng zijn? Waarom moet ik voor mijn interesses naar het buitenland gaan? Ik denk niet dat ik alleen ben, maar waarschijnlijk komen die andere niet naar dit forum...
Dan moet je wel "HALTE STRAND"voorbij gelopen hebben ;)...en oeversijde en....vaerwegh dok en ....
Diorama's: museumlijn 62, de oostmolen, duinhelm.
Modelbanen:HALTE STRAND, STATIE GHISTEL ANNO 1942

Gert1

Inderdaad. Ik vond Oeversijde en Vaerwegh Dok de boeiendste modelbanen van deze editie.
Leuk om moderne Belgische treinen te zien.

mvg,
Gert

B_Modelbouw

Zaterdag een half dagje vertoefd op de expo, en het heeft me goed gedaan...
Genoten van de mooie banen, met enkele forumleden een gezellige babbel gehad
en vele anderen zien voorbij komen of met veel passie hun baan zien voorstellen.

En dat te weten dat ik enkele weken geleden er de brui aan wou geven aan deze
hobby. Enkele maanden geleden een ongeluk gehad waardoor ik amper gevoel heb
in mijn linker hand en onregelmatige controle en bewegingen met mijn vingers maak.
Voor iemand die linkshandig is, is dit een enorm gemis met zware revalidatie en
terug leren schrijven... maar ik bijt door.

Je kan alles overboord gooien, stoppen en in een hoekje zitten kniezen...
of met volle moed en met een iets mindere afwerking verder gaan.
Voorbije weekend zei me iemand je bent nu 40jaar met treintjes bezig,
van een simpel rij-ovaal en een sleuteltreintje van de Sint, over een
grootse Duitse baan (die moest wijken voor het eerste liefje en andere
interesses, studeren, etc.) tot het herstarten met een Belgische baan
naar voorbeeld van het station van mijn thuisgemeente en de verdere
uitbreiding met een haven deel ... hoe vaak ben ik niet herstart en dan
zou ik stoppen door een beperking. Neen, bedankt om me even te
confronteren en me mee te nemen naar deze expo...
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


Gert1

Volhouden Bert! Sterkte bij de revalidatie.

mvg,
Gert

Havoc

Citaat van: DIORAMABOUWER op 18 oktober 2016, 22:55:47 PMDan moet je wel "HALTE STRAND"voorbij gelopen hebben ;)...en oeversijde en....vaerwegh dok en ....

Neen hoor! Suske is getuige dat ik bij Vaerwegh dok rondgehangen heb :D Bij Oeversijde en Halte Strand heb ik niemand herkend (toch niet dat ik weet). Enkel schijnt dat soort banen minder geäpprecieerd en minder gebouwd te worden hier.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

marctje

Zijn er forumleden die wat foto's hebben genomen van mijn baantje URHA? Ik zou wat goede foto's willen maar ben te druk bezig geweest om ze zelf te maken.
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

Thommy

Citaat van: Havoc op 19 oktober 2016, 00:09:46 AM
Citaat van: DIORAMABOUWER op 18 oktober 2016, 22:55:47 PMDan moet je wel "HALTE STRAND"voorbij gelopen hebben ;)...en oeversijde en....vaerwegh dok en ....

Neen hoor! Suske is getuige dat ik bij Vaerwegh dok rondgehangen heb :D Bij Oeversijde en Halte Strand heb ik niemand herkend (toch niet dat ik weet). Enkel schijnt dat soort banen minder geäpprecieerd en minder gebouwd te worden hier.

Zit het hem niet ook in de geest? Vroeger, kijk zelfs naar de 1e MSM's en sommige grote clubbanen, is het een berglandschap. Veel Belgisch materieel was er niet dus een Duitse/Franse/Italiaanse trein in een berglandschap.

En bij nieuwe banen proberen veel mensen gelijk een compromis te vinden... Toch Belgisch en toch bergachtig...

Ik begrijp uw redenering zeker wel. Er zijn talloze andere streken in België maar toch.
Greetz

Thommy

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

loebaske


Mooie samenvatting, te laat om mensen naar de expo te lokken...
Hopelijk zijn ze over 2 jaar er sneller bij!!