Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

De 8e Grote Modelspoorexpo 2016, Leuven

Gestart door doomslu, 23 april 2016, 09:52:00 AM

Val-Rikard

#330
Citaat van: loebaske op 17 oktober 2016, 16:02:21 PM

Weet niet waar ik het meteen zou moeten posten, maar ongelijke dank aan de organisatie, een dikke merci aan Rik om de redaktie eens in de bloemen te zetten op een zeeeer origineel manier...meer dan TOP

Het tekstje hier onder kreeg de redactie te horen bij de afgifte van het cadeau. De aanvoer gebeurde door een menselijke ketting gevormd door iedere deelnemer aan de minibaantjes wedstrijd.
Deze attentie is een blijk van waardering door modelspoor liefhebbers die deze beurs een warm hart toe dragen.

Geachte redactie,

De attentie die je in het pak zal vinden symboliseert de waardering voor het jarenlang organiseren van een beurs die tot ver over de landsgrenzen erkent en gewaardeerd wordt. De beurs vormt niet alleen de ontmoetingsplaats voor liefhebber en sympathisant, het vormt meteen ook het platform voor creatief en modelbouwend België. Het boort als het ware het talent van eigen bodem aan en geeft dit meteen een echte energie stoot. Die ontginning van talent van eigen bodem krijgt op deze beurs een tastbare vorm waar iedereen kan van mee genieten. De Grote Modelspoor Expo lokt ook talent van over de landsgrenzen heen, onze noorderburen bijvoorbeeld om er maar één te noemen. Dit geschenk symboliseert dan ook de waardering van de globale modelspoor liefhebber die deze beurs een warm hart toe draagt. Wij danken de redactie van Modelspoor Magazine en niet te vergeten alle mensen die door hun inzet deze beurs mede mogelijk maakten.

Op naar de volgende "Grote Modelspoor Expo" !!!

Hoogachtend, de modelspoor liefhebbers.


De attentie is een zware graafmachine op een sokkeltje met daarop de tekst "KEEP ON DIGGING" staat.


PeterVG

Er duikt al een youtube filmpje op:

https://www.youtube.com/watch?v=zWzE6691Mno

De mooiste baan heeft hij wel over het hoofd gezien.
Geen beelden van Vaerwegh dok, jammer.

GDE

Citaat van: PeterVG op 17 oktober 2016, 17:46:49 PM
Er duikt al een youtube filmpje op:

https://www.youtube.com/watch?v=zWzE6691Mno

De mooiste baan heeft hij wel over het hoofd gezien.
Geen beelden van Vaerwegh dok, jammer.
Hij kon waarschijnlijk geen beelden maken door alle toeschouwers die voor Hamsart stonden. Wel een beetje jammer dat er geen beelden van zijn in het filmpje.

loebaske


Prachtige beelden en mooie montage, denk en hoop dat er meerdere zullen verschijnen want je kan gerust een uur vullen met beelden van de expo..


modelbaanHO

Héhé, eindelijk wat rust en kalmte. De spullen terug op de hobbykamer gezet. Niet uitgepakt want volgend weekend moeten de treintjes opnieuw dienst doen op onze MTD tentoonstelling  :).

Het was een fantastische tentoonstelling. Heel veel zeer mooie banen gezien. Luc en zijn ploeg hebben er alles aan gedaan om zoveel moois bij elkaar te krijgen. Dikke proficiat, ik en vele anderen hebben er van genoten.

Ook de organisatie was top ! Locatie, opstelling, catering, ...

Op naar 2018 voor de volgende. Ik kijk er al naar uit !
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Guy Van Meroye


Trofee Dirk Melkebeek 2016

Een beetje in de schaduw van de prijsuitreiking van de mini-baantjeswedstrijd werd kort daarna ook de 'Trofee Dirk Melkebeek' uitgereikt aan volgens de subjectieve mening van de kernredactie van Modelspoormagazine de mooiste modelspoorweg van de expo. Deze eer viel bij de editie 2016 te beurt aan Peter Van Gestel voor 'Hamsart'. 

De keuze was razend moeilijk; unaniem besloten we om de voorkeur te geven aan een modelspoorweg naar Belgisch voorbeeld, dus Gare de Primery en Venhuizer Spoortje vielen af.  De keuze diende dus gemaakt te worden tussen Oeverszijde, Halte Strand, Vaerwegh Dok, Trois Ponts en Hamsart.
Na veel wikken en wegen werd uiteindelijk 'Hamsart' tot laureaat gekroond.
Proficiat Peter!

PS De 'echte' Trofee Dirk Melkebeek was door een technisch probleem met de lasersnijder bij het sluiten van de expo niet gereed, en werd dan vervangen door een 'tijdelijke' trofee.
 

DIORAMABOUWER

Proficiat Peter (onze buurman op de expo ;) met de trofee,meer dan verdient,gr Marc(halte strand)
Diorama's: museumlijn 62, de oostmolen, duinhelm.
Modelbanen:HALTE STRAND, STATIE GHISTEL ANNO 1942

TBCédric

Ik probeer tegen het einde van deze week al mijn foto's te bewerken (Van RAW naar andere) en deze dan online te zetten. 
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

centauri167

"Hamsart" was een echte parel, de banen er rond trouwens ook.
Peter heeft deze erkenning meer dan verdient.

PeterVG

Zoals U kan lezen heeft de kernredactie van MSM Hamsart bekroond met de trofee van mooiste modelspoorweg. Dit had ik helemaal niet verwacht. U begrijpt mijn verbazing wanneer Guy Van Meroye en Guy holbrecht plots een trofee kwamen overhandigen. Uiteraard ben ik zeer vereerd met deze erkenning. Persoonlijk had ik dit niet verwacht omdat ik steeds fouten zie als ik naar mijn modelbaan kijk. De bouw aan het baantje werd 20 jaar geleden opgestart onder het motto "eentje om te leren". Dat heb ik zeker gedaan tijdens de bouw van Hamsart. Bij dit leerproces heeft het forum bijgedragen. De bouw van de rolbareel, bomen en struik productie, verweren... allemaal elementen die ik geleerd heb van forumgenoten. Dat Hamsart deze trofee won is dus dankzij jullie!
Derde keer goede keer is ditmaal letterlijk te nemen. 4 jaar terug was Hamsart reeds uitgenodigd op de expo. Dochter Nore besliste er anders over. Zij besloot om geboren te worden tijdens de week van de expo. Pas bij de derde poging had ik een sterk team achter mij om Hamsart effectief te kunnen verhuizen. Het werd dus 2016, dankzij Eddy Podevijn en Frans De Weert. Beide heren hebben MSC De Kempen weten te mobiliseren om Hamsart leven in te blazen op de expo. Zonder hun hulp had een deelname niet mogelijk geweest, merci mannen.
Dochter Nore heeft ook haar steentje bijgedragen op de expo, of was het een snoepje. Zij deelde snoepjes uit aan de kindjes die naar de trein van pappa kwamen kijken. Al was ze even het noorden kwijt en hoorden we op zaterdag plots dat de ouders van Nore Van Gestel gevraagd waren in het secretariaat. Ze was verloren gelopen en de dames van het secretariaat hadden haar opgevangen. Het vaderhart was even de kluts kwijt, dank dames dat jullie Nore geholpen hebben.
U begrijpt het voor mij is deze beurservaring super meegevallen. Daartoe hebben de sympathieke buren zeker bijgedragen. Bedankt voor de mooie dagen heren.
De organisatie mag ik zeker niet vergeten want zij hebben bergen verzet. Als modelspoorgemeenschap mogen we zeer blij zijn dat er zulke gemotiveerde mensen rondlopen die ondanks alles er toch in slagen om een vlekkeloze expo te organiseren. Pet af voor het organisatieteam super gedaan.
Dat er nog veel expo's mogen volgen.

PeterVG



Dankzij Joeri reed er op zondag een tijdje een brossel type 553 door Hamsart. Voor mij een wonderlijk moment. Mijn eigen kitje moet ik nog bouwen. Deze 553.31 werd gebouwd door Stefan Appelmans, een juweeltje.


Herwig

aan PeterVG,                                                             17okt16,

Hamsart valt in de prijzen. 
Een ferme    proficiat    en doe zo verder,  "in dezelfde lijn" ... .

railtravelmanager

beste Adrie,

Vaerwegh dok kan nog gefilmd worden dit weekend 22/23 oktober op onze eigen MTD Expo hangar27 op Fort V te Edegem

Peter proficiat met je bekroning voor "Hamsart"

met kleine & grote treintjes rijden toch zo fijn
lid MTD treinenclub Edegem
MTD Vaerwegh Dock staat op Modelspoor Expo !

Stieven76


dieselfreak

Een welverdiende en meer dan terechte onderscheiding voor Hamsart, deze baan gaf naar mijn gevoel het beste de sfeer weer van de spoorweg in de jaren 60, zonder afbreuk te doen aan de andere banen want die waren ook prachtig.
MC