Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

De 8e Grote Modelspoorexpo 2016, Leuven

Gestart door doomslu, 23 april 2016, 09:52:00 AM

Waterman

Aankomen aan de Brabanthal was een beetje vreemd... Zo'n tien jaar geleden kwam ik hier voor concerten van Rammstein, Tool, Deftones,... en nu dus voor modeltreintjes  ;D

Veel mooie banen gezien, een paar aankopen gedaan en veel informatie en uitleg gekregen (soms zelfs meer dan ik nodig heb  :o :D ).

Gerolf

Ik heb welgeteld één foto gemaakt, zondagochtend vlak voor opening :-[
... maar die wil ik wel delen met jullie  ;)

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Martin Welberg

Gisteravond ook weer thuis gekomen, moe maar voldaan. Leuke show, aardige mensen..goed geregeld. Op naar Expo nr. 9..

Alleen jammer dat niemand van mijn aanbod om een stuk rijdend materieel te verweren gebruik heeft gemaakt. Uiteindelijk maar een wagentje van Evan mee genomen  ;) En ik wil Red (Oebr) bedanken voor het beschikbaar stellen van 2 locomotieven. Hij zal deze keurig verweerd terug krijgen en ga dan hopelijk de rest van de lezers verblijden met een tweetal artikelen over het proces..

eddy

#318
Dju toch,en ik dacht breng maar niets mee,want iedereen zal wel een wagon bij hebben om onder handen te laten nemen.

groeten eddy

Martin Welberg

Dat zal iedereen dan wel gedacht hebben Eddy  ;)

evan

Heb ik nu 'ns veel geliuk dan he :)  We kijken er allen naar uit Martin!

Gisteren om 20h00 stond Oeversijde ook weer op zijn vertrouwde plek hier thuis.

De voorbije 2 dagen expo zijn voorbij gevlogen en dat kan maar één ding betekenen, namelijk dat het goed was!

Aan alle mensen achter de MSM-expo en de talrijke vrijwilligers;  een oprechte dank en waardering voor de geslaagde expo.

Ik heb er zelf ook van genoten en heb veel, maar dan ook heel veel aangename gesprekken gehad.  Het is soms jammer dat ik niet iedereen de gewenste aandacht kon schenken door de drukte en tja er moeten ook treintjes rijden he op Oeversijde  ;)

Tevreden ga ik wat neerschrijven en aan een volgend project starten.

Ook nog Proficiat aan de deelnemers van de minibaantjes.  Knap dat er weer een groot aantal de stap hebben gewaagd om een fraai stukje te tonen en anderen te inspireren!

De buren op de Expo wil ook ook bedanken voor de gezelligheid  ;)

Groeten,

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

marctje

Gisterenavond thuis gekomen, de barkruk terug gaan afgeven in de frituur en camionette uitgeladen en vandaag terug gebracht.
Algemene indruk? Zeer geslaagde expo, mooie zaken gezien en als deelnemer van de minibaantjes met URHA kan ik zeggen: verdiende winnaar. Ikzelf ben eigenlijk toch trots op wat ik heb gebracht met URHA, een leuke rangeerbaan met genoeg detail, ook veel positieve reactie gehad van mensen zoals: eindelijk eens iets anders dan Belgisch of bergen. Zaterdag een mooi compliment gekregen van een bezoeker die 2 maal per jaar naar de U.S. gaat, waarvan 1 keer naar de opendeurdagen van Bailey Yard in Nebraska. Hij zag wel degelijk Nebraska in mijn weergave. Zondag een Amerikaanse dame met kinderen aan de baan gehad met de woorden: Feels a little like home. Dank u beide voor deze complimenten, mijn visie en beurs was geslaagd. Ik ben nu al het broeden voor 2018. Vandaag al begonnen met research voor een mogelijk idee en al begonnen met uittekenen van plannen. Verassend was ook het feit de mijn vrouw, Ilse, het zondag wel leuk vond om te rijden met de baan en dankzij Evans vrouw het voorstel deed om in de living aan een kale, lege muur een baan te bouwen waarboven we dan ook een soort van klassement met fardes kunnen plaatsen op een schap.
Bedankt aan alle bezoekers en voor de leuke babbels en sorry aan diegene die ik gemist zou hebben.
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

sdz1976

#322
Kan eigenlijk me alleen maar aansluiten bij voorgaande, leuke mooie beurs met prachtige banen.
Goede sfeer onder de deelnemers ( ook in het hotel :) ) en aleer nieuwe mensen leren kennen.
Er was ook opnieuw een prachtig deelnemersveld  bij de minibaantjes.


Grtz, Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

OlivierV

#323
Zaterdag ook naar de expo geweest.

Om kort te zijn, zeer geslaagd, zeer veel mooie banen waarbij het merendeel toch van een zeer hoog niveau was. Sommigen bewust of helaas onbewust (Halte Strand) vergeten bekijken door tijdsgebrek. Persoonlijke toppers: Hamsart, Oeversijde, Vaerwegh Dok (gelukkig volgende week weer een kans om dit beter te bekijken), Gare de Primery, Schrottplatz (met de mooie uitbreiding), l'Hopital-du-Grosbois, Berekvam, Carrière de petit Granit....

Verder waren er nog andere banen met mooie afwerking, tevens waren velen dan de minibaantjes enorm aan mekaar gewaagd, de meesten kenden een zeer mooie afwerking. Ben echter wel vergeten stemmen want toen ik rond 18u30 in Muziekcentrum Trix in Antwerpen aankwam voor het vervolg van Desertfest ontdekte ik dat ik nog mijn stemformulier in mijn handen had zitten.

Verder nog wat aankopen gedaan, gelukkig in totaal maar een bedrag van 2 cijfertjes, echter was er bij Van Biervliet een promo die serieus aan het lonken was, maar toch maar gelaten voor wat het is.

En uiteraard praatjes gemaakt, dat kan niet ontbreken.

Foto's volgen nog daar mijn fototoestel nog in de wagen van Chrisrail ligt.

In ieder geval petje af voor de organisatie!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

SuSke

Wat moet er nog meer gezegd worden na het voorgaande...

Het was een schitterend weekend, en we zijn fier onze baan aan het grote publiek te hebben mogen tonen.
Aan iedereen, bedankt voor de complimenten.
Zelfs helaas weinig tijd gehad (of gemaakt  :-[) om de rest van de tentoonstelling en beurs te bekijken, maar wat ik gezien heb was echt wel de moeite waard.
Maar toch nog een paar kleinigheden gescoord om zelf wat meer aan de gang te gaan en Vaerwegh Dok met kleine details te verfraaien
Ook bij de minibaantjes, inderdaad de enkele uitschieters, maar toch een proficiat aan eenieder die er stond. Ze hebben hun eigen grenzen toch weer verlegd.
Gisteren stond om 21u de baan terug in het lokaal, klaar om volgende week weer een weekendje te draaien.
Nu eerst een paar dagen rust, en tijd om die vergeten locomotieven eindelijk van een decoder te voorzien.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Chrisrail

#325
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

loebaske


Weet niet waar ik het meteen zou moeten posten, maar ongelijke dank aan de organisatie, een dikke merci aan Rik om de redaktie eens in de bloemen te zetten op een zeeeer origineel manier...meer dan TOP

OlivierV

Citaat van: Chrisrail op 17 oktober 2016, 15:56:27 PM
Citaat van: OlivierV op 17 oktober 2016, 12:15:11 PM

Foto's volgen nog daar mijn fototoestel nog in de wagen van Chrisrail ligt.


Oei, 'k heb die al gewist.
Kan toch moeilijk een fototoestel als nieuw verkopen als er al foto's op staan.
Maar ge moet u geen zorgen maken Olivier, de rest is al allemaal verkocht zulle.

Ge weet wel, ter compensatie van .......   ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

;)
Je hebt zeker je lolbroek en grapjas weer aan? ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Chrisrail

#328
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Steam.N

Citaat van: loebaske op 17 oktober 2016, 16:02:21 PM
... een dikke merci aan Rik om de redaktie eens in de bloemen te zetten op een zeeeer origineel manier...meer dan TOP

+1 !!!!!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }