Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

De 8e Grote Modelspoorexpo 2016, Leuven

Gestart door doomslu, 23 april 2016, 09:52:00 AM

59erke

Ik ben er jammer genoeg niet geraakt wegens familiale verplichtingen. Aan de hand van de foto's hierboven veel mooie baantjes waarvan er toch een groot aantal in msm hebben gestaan

Citaat van: Dirkh op 16 oktober 2016, 20:09:02 PM
Beetje ongeduldig en benieuwd, wat was de uitslag van de minibaantjes?

mijn voorkeur louter op basis van foto's is het baantje van La Roche
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Michiel

Ik heb de minibaantje gezien, en ze waren elk stuk voor stuk de moeite om te zien. Elk had z'n eigen inval en benadering maar elke minibaantjesdeelnemer mag trots zijn op z'n werk. Maar eén minibaantje heeft bij mij uitzonderlijk veel indruk gemaakt: Roche-en-Ardenne.

Maar ik ben ook benieuwd naar de officiele uitslag.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

BC911

Citaat van: Michiel op 16 oktober 2016, 20:59:21 PM
Maar eén minibaantje heeft bij mij uitzonderlijk veel indruk gemaakt: Roche-en-Ardenne.

+1
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

Thommy

mooie beurs... blij dat ik geweest ben

echt top. Hopelijk binnen 2j terug in Leuven.
Greetz

Thommy

trainspottingjr

hoi collega's modelspoorders

ook ikzelf heb de beurs bezocht zelfs de beide dagen en ook enorm veel bekende gezichten tegen het lijf gelopen en veel gebabbeld met verschillende forumleden die rondliepen of een baantje aan het bedienen waren.

Dit jaar zeer mooie pareltjes gezien en de lat lag zeer hoog deze editie, ook weeral veel gepikt met de ogen en dingen opgestoken.
Een grote pluim aan de organisatie en aan al diegene die aanwezig waren en hun kunnen tonen aan het grote publiek.

Over 2 jaar ben ik zeker terug van de partij en wie weet misschien wel terug met een minibaantje, alhoewel ik dan nog wel serieus wat technieken en dergelijke moet bijschaven.

Groetjes Jelle
Lid Lierse Modelspoorwegen de Geit VZW

railtravelmanager

Halte Strand en Hamsart en Vaerwegh Dok en Oeversijde waren de knapste banen
veel 2de handsmateriaal en iets minder banen mochten er nog meer zijn  :)
met kleine & grote treintjes rijden toch zo fijn
lid MTD treinenclub Edegem
MTD Vaerwegh Dock staat op Modelspoor Expo !

Dirky

Voor mij was dit een eerste deelname met een gemengde verkoops- en demostand waar ik vooral veel uitleg heb gegeven over hoe je op een juiste (goedkope) manier van een dynibasher setje een geslaagd model kan maken. Opvallend is wel dat vooral onze Franstalige landgenoten hierin interesse hebben. Een verhouding van 4 franse gesprekken op 1 nederlandstalig...Helaas ben ik de franse taal niet echt machtig waardoor ik bij vele Franstalige geïnteresseerden waarschijnlijk wel stuntelig ben overgekomen. Maar ja, so be it. we zijn er met gebaren en extra geluiden wel uitgekomen...

Ook veel aangename ontmoetingen met forumgenoten. En enkele keren bewezen dat ik zeer slecht gezichten kan onthouden (sorry Rik )

Wat me het meest deugd doet is dat er binnen enkele jaren geen enkel Belgisch baantje meer is zonder de dyniMo-betonpaaltjes  :D :D :D

Bedankt aan alle vrienden, alle klanten, alle bezoekers, alle gesprekken, de organisatoren, de vele helpers... Volgende editie ben ik vast en zeker weer van de partij!

En vast en zeker een proficiat aan alle deelnemers van de minibaantjes-wedstrijd. Voor mij hebben ze allemaal gewonnen!

factageklerk

2 dagen langs geweest waarvan 1 dag de forumstand helpen bemannen (bedankt Jean,Gerolf en de anderen voor de samenwerking) andere dag als bezoeker. Beide dagen waren wel een aanslag op mijn portomonee  :-[ En de buurman goeiedag zeggen die aanwezig was met  zijn life steamparcour natuurlijk dat was het hoogtepunt   ;D ;D ;D ;D
 

Gert1

Beste Vlaamse modelspoorders, een beknopt verslag met ruim 20 foto's en wat tekst,
geschreven door deze Hollander, vinden jullie hier:
http://forum.modelspoorwijzer.net/modelspoor/grote-modelspoor-expo-2016/msg35425/#msg35425

Ik vond het weer de moeite waard!   :)

mvg,
Gert

ThierryDS

Hallo,
Ook wij vonden het zaterdag een zeer geslaagde dag. Mooie banen, leuke verkoopsstanden. Inderdaad: aanslag op de portefeuille, maar leuke dingen gevonden :) :)
Ook fijn om andere forumleden te hebben ontmoet!
MSM, Luc, Gerolf, en alle medewerkers: doe zo voort!
Bedankt!
Thierry en Katia

Svendw

Ook ik ben geweest, leuke, leerrijke, en dure dag gehad, maar ben tevreden.
Hopelijk kunnen we volgend jaar met ze allen terugkomen.

Ps: iemand de 2302 msm loc zien ligge? Stond een prijs op van 425€.. kan dit zomaar?

Groet Sven
Ho NMBS tijdperk V en VI met uitschieters in DC 2rail - ESU ecos2 - Koploper.
The Book Of Souls World Tour freak 😎

GDE

#311
Citaat van: Dirky op 16 oktober 2016, 22:25:36 PM
Voor mij was dit een eerste deelname met een gemengde verkoops- en demostand waar ik vooral veel uitleg heb gegeven over hoe je op een juiste (goedkope) manier van een dynibasher setje een geslaagd model kan maken. Opvallend is wel dat vooral onze Franstalige landgenoten hierin interesse hebben. Een verhouding van 4 franse gesprekken op 1 nederlandstalig...Helaas ben ik de franse taal niet echt machtig waardoor ik bij vele Franstalige geïnteresseerden waarschijnlijk wel stuntelig ben overgekomen. Maar ja, so be it. we zijn er met gebaren en extra geluiden wel uitgekomen...

Ook veel aangename ontmoetingen met forumgenoten. En enkele keren bewezen dat ik zeer slecht gezichten kan onthouden (sorry Rik )

Wat me het meest deugd doet is dat er binnen enkele jaren geen enkel Belgisch baantje meer is zonder de dyniMo-betonpaaltjes  :D :D :D

Bedankt aan alle vrienden, alle klanten, alle bezoekers, alle gesprekken, de organisatoren, de vele helpers... Volgende editie ben ik vast en zeker weer van de partij!

En vast en zeker een proficiat aan alle deelnemers van de minibaantjes-wedstrijd. Voor mij hebben ze allemaal gewonnen!
Welke Belgische modelbaan kan zonder die paaltjes?  Of het moet er ene zijn uit het houten palen tijdperk  :D In ieder geval super van jou Dirk om deze terug op de markt te brengen. Sedert ik deze besteld had kijk ik steeds uit naar de  echte op Vlaamse wegen. Liefst deze waar je aan kan zien dat ze er al heel lang staan. Vooral hoe het ijzerwerk gemaakt is dat aan zo'n paal hangt interesseert mij wel.  Ik vraag me af of er isolatoren bestaan in HO en fijn op schaal?  In ieder geval de paaltjes hebben we al.

Steam.N

Radio MLE (MSM-Leuven-Expo) : #8  (en laatste ...)

Radio MLE sluit de deuren.
Het is hier in de Brabanthal donker ... kil ... eenzaam en stil ...

En bovendien: de nieuwsspreiding was toch ook niet alles:
Voor de tweede dag van de expo is ocharme maar één berichtje uitgestuurd.
Zélfs de uitslag zijn we nog schuldig :

Grote winnaar:  La Roche-en-Ardenne

Een super dikke proficiat !
Voor de volledige rangschikking moeten we terugvallen op bollebozen die die genoteerd hebben  :-[ :-[ :-[

Over-en-Out .... Click!   <en toen was het stille ...>
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Toch ook even reageren hier - had ik nog niet gedaan  :-[
Belangrijkste reden was het falen van de Wi-Fi bij mijn laptopje - geen of bijna geen signaal. Bij anderen werkte het blijkbaar prima ...

Gelukkig werkte het bij Jean wel, en hij heeft met radio MLE leuke bijdragen gepost  8)
Op de forumstand veel bekende gezichten gezien, erg bedankt voor de bezoekjes en de babbels ( mijn namen-geheugen faalde weeral vaak  ::) )

Ik vond de expo prima georganiseerd. Niks ondervonden van haperingen of wat dan ook.
Die waren er ongetwijfeld wel (Luc Dooms had al op zaterdag pijnlijke benen) - ze werden duidelijk onmiddellijk opgelost
De deelnemers werden verwend, het publiek had genoeg plaats om alles te bezien (en er was vééél moois te zien)

Mijn felicitaties aan alle minibaantjes-deelnemers. Mijn top drie kwam overeen met de officiële, met een iets andere volgorde.

Foto's: zo goed als geen genomen :-[ Geen tijd gehad door forumstand / ontmoetingen / project-deadline / ...
Ik heb wel alle baantjes gezien, maar niet echt de tijd gehad / genomen om ze goed te bekijken of in beeld te brengen. Jammer  :-\
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

eddy

Hoi Geert,
Paul Bellon heeft zo isolatoren . Deze zijn gemonteerd op de palen op de strijkplank.

groeten eddy