Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

De 8e Grote Modelspoorexpo 2016, Leuven

Gestart door doomslu, 23 april 2016, 09:52:00 AM

Steam.N

In het secretariaat (INFO stand) kun je met Belgische bankkaarten terecht (géén VISA).
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Steam.N op 16 oktober 2016, 10:45:15 AM
In het secretariaat (INFO stand) kun je met Belgische bankkaarten terecht (géén VISA).
tot zover onze verslaggever ter plaatse ! ;D ;)

Steam.N

Radio MLE (MSM-Leuven-Expo) : #6

De deuren zijn alweer een paar uurtjes open, en er lopen alweer heel wat geïnteresseerden rond.
De uren tikken af ... straks weten we wie de winnaar is van de minibaantjes-wedstrijd ...  Spannend  8)

(tja, zo drukjes bezig geweest ... dit berichtje stond al anderhalf uurtje op een "Opslaan"-instructie te wachten  :-[


Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Radio MLE (MSM-Leuven-Expo) : #7

Minibaan-kandidaten:




























Kom maar langs en geef je stem !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Jurgen

Mijn stem is gisteren gegeven en ik vind nummer 13 voor 1 keer geen ongeluksgetal.  :-X ;D
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

bollen neus

Ik heb niet gestemd om de volgende reden. iedere vogel fluit zoals hij gebekt is, mijn bewondering gaat volop naar mensen die het durven om in het openbaar hun kunnen te tonen. Dus iedereen is een winnaar. geen discriminatie dus.
Den Eric.

Jurgen

Klopt volledig Eric, ik begrijp je beslissing.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Havoc

Ben net terug en dit was een fijne editie. De gangen waren precies wat breder (?) zodat je tenminste doorkon zonder je ellebogen te moeten gebruiken. De banen en baantjes de moeite, voor elk wat wils. En ook genoeg andere zaken (zoals de 3D printers) als omkadering. Deze editie waren het toch wel de franse banen die me het meest aangesproken hebben. Spijtig dat de strijkplanken niet wat bij elkaar stonden. Wel een verandering was dat er meer treinverkeer was dan vorige edities.

Deze keer meer minibaantjes dan diorama's, vind ik ook een goede ontwikkeling. Ook goeie thema's die gekozen waren. Zou het liggen aan het huidige reglement?

Zoals al eens opgemerkt, soms wordt er toch wel overdreven met de scenery. Elke baan had wel een dak met gat erin, een verkeersongeval, zwaailichten, hulpdiensten, XXX-scene, werkmannen, loods met gereedschap, etc. Leuk om er eens eentje te zien maar na de zoveelste heb je het wel gehad.

Wat me opviel is dat deze editie zuivere h0 in de minderheid was. Veel smalspoor, de grotere schalen 0 en 1. Nu nog de handelaars zover krijgen dat ze die spullen ook aanbieden en we komen er nog.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

ronny-vdv

Citaat van: PietB op 15 oktober 2016, 15:52:32 PM
Ik haak ook af.
zie http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,19801.msg356296.html#msg356296
Erg spijtig allemaal.
Alles stond klaar om morgen te vertrekken, maar dat is echt niet mogelijk, ik verrek van de pijn.

Piet  :(
Het speet mij ook.
Al een hele tijd ziek en moe.
Hopelijk kunnen we genieten van de sfeerbeelden die sommigen onder hier online plaatsen.
De volgende keer beter, zekers  :-X
Mvg,

ronny-vdv

PietB

Citaat van: ronny-vdv op 16 oktober 2016, 17:21:05 PM
Het speet mij ook.
Al een hele tijd ziek en moe.
Hopelijk kunnen we genieten van de sfeerbeelden die sommigen onder hier online plaatsen.
De volgende keer beter, zekers  :-X
+1

Michiel

Voor de thuisblijvers, een korte impressie van mijn vluchtige foto's van Leuven 2016. Ze zijn niet geweldig van kwaliteit, want ze werden zo snel tussendoor geschoten, over schouders, met het onvoorspelbare licht van het moment. Er was nog héél veel meer te zien, maar die foto's zullen door anderen wel geplaatst worden.







































groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

WVA

Ik vond het een geslaagde editie, mijn complimenten aan de organisatie!

centauri167

Hele geslaagde foto's Michiel.
( heb precies nog een paar top-banen overgeslagen, shame on me )

Ik hoop dat het voor de organisatie niet waar is, maar ik had de zaterdag geen gevoel van een massale overdondering, behalve aan de catering die iets beter had kunnen georganiseerd worden want het aanschuiven was lang.

De verkoop, behalve de Vanbiervliet stand die dan ook top-modellen heeft leek me ook maar matig.

Hopelijk heb ik het volslagen mis en kan men met deze expo blijven doorgaan.

knibbelknabbel

#298
Vandaag langs geweest en vond het een leuke expo! Mooie banen, waarvan de kwaliteit van afwerking precies altijd maar beter wordt! Blij dat ik mijn motorwagen 553.31 eens mocht laten rondbollen in Hamsart! Hij was daarvoor helemaal van Barve-haut naar Hamsart gereden! ;D Prachtig decor Peter!!
Veel collega's en modelspoorvrienden tegengekomen, is ook altijd leuk... Ik heb enkel een boek gekocht op de TSP-stand.




Dirkh

Beetje ongeduldig en benieuwd, wat was de uitslag van de minibaantjes?