Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

De 8e Grote Modelspoorexpo 2016, Leuven

Gestart door doomslu, 23 april 2016, 09:52:00 AM

GDE

Was weer de moeite  :D proficiat aan de organisatoren. ik wou altijd al eens Hamsart zien, wat een prachtige baan.  Wanneer de trein weg is kan je zo inbeelden, het gezang van vogels en ergens iemand die rustig hout staat te zagen. Wat een sfeer dat die baan uitstraalt en de rust... En er waren nog mooie banen te zien...ook bij de minibaantjes wedstrijd zaten wel toppers bij. 

krisds

Wij (ik en mijn dochter) zijn vandaag ook geweest. Het was gezellig druk, een beetje warm ook maar we hebben ons goed geamuseerd. Een pluim voor de organisatoren! Mijn dochter heeft haar rangeerdiploma gehaald (gelukkig zijn de stootblokken van "meester jan" zijn baan stevig genoeg), haar toertjes gedraaid met de live steam, haar ogen uitgekeken en links en rechts eens een knopje mogen bedienen.
Ikzelf ben een beetje kapot van de ganse dag dochter in de lucht te houden, ik had graag wat meer op mijn gemak willen rondkijken (of blijven kijken) en wat opsteken uit gesprekken met interessante personen, maar daar had dochterlief niet altijd zin in. Dat in de lucht houden hoefde trouwens niet altijd, de meeste banen waren wel voorzien op het bezoek van kinderen.
Ik was aangenaam verrast door het niveau van de meeste banen, ik kon zelfs geen keuze maken uit de minibaantjeswedstrijd, na lang wikken en wegen toch een gekozen en het stembiljet vergeten in de bus te steken. ::) Foto's nemen laat ik aan anderen over, maar de hoogtepunten waren voor mij; Hamsart, de cockerill met verticale stoomketel op minibaantje n°13, oeversijde, floris zijn impressie van luik, het viaduct van la gare de primery, schrottplatz, halte strand, enkele mooi vervuilde wagons,de werkjes van Nouailler, de Belgische locomotieven in schaal O...om er maar enkele te noemen.
Ik heb ook het een en het ander gemist; de forum stand, carrière de petit granit (te veel volk), smeerdijk...
De (volstrekt persoonlijke) tegenvallers waren voor mij; enkele industrielocjes op tgv snelheid en de overdaad aan zwaailichten/verkeersongevallen op veel banen/diorama's.
Der zijn ook nog enkele dingetjes aan mijn handen blijven plakken;
- boek over de reeks 70 & 72
- rozebottelthee (met dank aan de dochter >:()
- 2 keer esu locpilot
- 20 aan/aan schakelaars (om mijn wissels te bedienen)

Binnen 2 jaar kom ik zeker terug.

dieselfreak

#272
Ook ik ben vandaag naar Leuven geweest, weliswaar incognito maar toch herkend door bollen neus Eric. Ik zal de volgende keer een clownspak aantrekken, dat is toch mode tegenwoordig. Niets dan lof voor zowel de organisatoren als de tentoongestelde banen. Ik heb heel veel mooie zaken gezien waarbij Hamsart ook voor mij een absolute topper was. En ook de catering was uitstekend georganiseerd. Een geslaagd evenement dus over de ganse lijn, van mij mogen jullie de expo elk jaar organiseren, al is dat misschien iets teveel van het goede?
MC

Stedahult

Ook wij zijn vanmorgen naar Leuven gereisd. En eerlijk is eerlijk, dit is een
zeer goed geslaagd evenement. De drank en voedsel voorziening is zeer goed geregeld.
De mensen erachter vriendelijk, net als de bezoekers overgens. Mooie banen gezien,
en heel veel bekende gesproken. Waaronder ook één van Belgies betere Nohab
versnijders, dit was een aangename verassing. Net als Jan, we zien elkaar binnenkort
weer! Heren organisatie, een top evenement waar veel juwelen werden getoond.

Doe vooral zo voort, het word gewaardeerd! Top!
Mvh. Steef

evan

#274
Citaat van: Steam.N op 15 oktober 2016, 12:43:53 PM
Radio MLE (MSM-Leuven-Expo) : #5


Drukjes drukjes drukjes ...









TOF en toevallig!

Mijn Petekind !!!

De eerste dag zit er op en het was op sommige momenten echt heel druk, maat wel gezellig.  Veel leuke babbels en leuke reacties.
Morgen nog zo een dag en dan is het weer voorbij. 

Een vette 10 ook voor de organisatie!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Roderik

Een hele mooie expo. Proficiat aan de organisatoren. Jullie hebben heel wat moois bij mekaar gebracht!!!
Heel wat bekende gezichten gezien!
Nu de expo eens meegemaakt als bezoeker en het is toch iets anders.
Volgende keer weer een baantje tonen.  :)
Always be modelling!

Metpetergaathetbeter

alles weer tiptop in orde maar dat kan eigenlijk moeilijk  anders met deze organisatie, op nieuw enkele mensen leren kennen altijd leuk zo'n  meeting ;)

Koen

Vandaag vlak na de middag aangekomen. Het was een toffe bedoening. Moest ik morgen voormiddag niet moeten werken, zou ik terug gaan.
Vele leuke babbels, prachtige banen. Een dikke pluim voor de organisatie.
Ik heb de indruk dat op elke expo het niveau van de kunstwerken hoger wordt. Fantastisch om te zien dat velen echte "3D schilders" zijn geworden.
Ik kijk al uit naar de volgende editie.

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

VBS

#278
Kan bovenstaande alleen maar bevestigen !!
dikke pluim voor de organisatie !!
vanochtend om 6 uur uit huis vertrokken naar het station en vandaar met de trein naar Leuven ,en met de pendelbus naar de expohal , juist voor opening aangekomen .
Verder de dag aardig door gebracht ,half vier weer in omgekeerde volgorde ,en nu even na achten weer terug in den-haag ,
met wat extra ballast en een pak foto's ,
de foto's kunnen jullie bekijken ,voor diegene die voor wat voor reden niet aanwezig kunnen zijn ,of voor de mensen die nog twijfels hebben om op zondag te gaan ;
https://1drv.ms/f/s!Arqlo3E0gbVMgVESxmeUcfduCBhG
[Heb niet alles op de foto gezet , daar een aantal zaken al bekend waren en of voor mij minder interessant ..... ]
maar niet twijfelen gewoon gaan !!
voor mij over 2 jaar weer !!!!! 8)
Bert
Modeltreinen met Belgische sfeer ...

mark7758

Geweldig genoten.
Super geregeld. Bedankt aan Allen.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

PeterVG

Vanuit Hamsart een dikke merci voor alle toffe reacties die ik mocht ontvangen. Fijn dat jullie mijn baantje kunnen smaken.
Helaas was het voor mij onmogelijk om iedereen hartelijk te kunnen ontvangen. Dat betreur ik ten zeerste. Hopelijk kunnen we bij een volgende ontmoeting wat rustiger keuvelen en bijpraten. Een baan exploiteren dat vraagt best wat concentratie.
Toch heb ik heel wat mensen kunnen ontmoeten die de beursbelevenis kleurden. Enkele Waalse collegas die dezelfde projecten aan het bouwen zijn. Een persoon die Sart in schaal N bouwt. Wanneer zo iemand enthousiast is dan weet je dat je goed zit met de baanimpressie. Een andere Waalse bezoeker uit de buurt van Spa had de baan heel aandachtig gekeurd. Over één detail was hij niet zo te spreken. Als enige had hij de slang op Hamsart ontdekt en die vond hij niet echt passen in de Ardennen. Wij dachten een adder geschilderd te hebben maar die is blijkbaar wat groot uitgevallen ;-)
Alleen jammer dat op één week tijd twee geluidsdecoders de geest gegeven hebben. Nu bollen mijn stoomlocs type 81 een beetje wezenloos door Hamsart.

loebaske


Heb blijkbaar veel mensen gemist als ik dit hier doorneem, misschien vandaag beter.

Iedereen bedankt voor de positieve reactie op men minibaantje.

Maarten

Gisteren geweest. Super expo. Mooie banen en diorama's, leuke sfeer. Nog wat mooi spul gehaald  ::)

De moeite waard om voor uit NL te komen.

Veel plezier vandaag nog.
met de groeten van Maarten

Stedahult

Citaat van: loebaske op 16 oktober 2016, 07:31:13 AM

Heb blijkbaar veel mensen gemist als ik dit hier doorneem, misschien vandaag beter.

Iedereen bedankt voor de positieve reactie op men minibaantje.

Heb je wel gezien, maar je was druk in gesprek.
Mvh. Steef

yannickvw

Is er een bankautomaat in de Brabanthal?