De 8e Grote Modelspoorexpo 2016, Leuven

Gestart door doomslu, 23 april 2016, 09:52:00 AM

marctje

Voor mij is bier goed, liefst halve liters.
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Chrisrail

#122
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Metpetergaathetbeter

tja.......................................ook nu zullen sommigen op hun honger blijven zitten! :-\

Sicco

Klein puntje ter verbetering voor de website: het is 'live steam' en niet 'life steam'  8)
live als in rechtstreeks (van de TV) en niet life als in een mensenleven

doomslu

Citaat van: Sicco op 21 september 2016, 19:03:11 PM
Klein puntje ter verbetering voor de website: het is 'live steam' en niet 'life steam'  8)
live als in rechtstreeks (van de TV) en niet life als in een mensenleven
Oesje  :-\
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

doomslu

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 21 september 2016, 17:34:09 PM
tja.......................................ook nu zullen sommigen op hun honger blijven zitten! :-\
Wat bedoel je?
Er is toch genoeg?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

honger op modelspoorgebied op iets wat al lang.....................  :-\

Waterman

Hey,

Ik kom met de trein naar Leuven. Volgens de website zouder er aan het station pendelbussen zijn naar de Brabanthal. Heeft iemand hier ervaring mee? Geraak ik vlot heen en terug?
En waar kan ik die pendelbussen dan vinden?

loebaske


Yep, er rijdt voortduren een antieke pendelbus op en af speciaal voor de bezoekers, denk om het kwartier, zo goed als nul wachtijd.

mnieuwlaet

Dat gaat fantastisch. De firma nostalbus verzorgt normaal die ritten de ganse dag door tussen Brabanthal en station Leuven.
En niet te vergeten dit is gratis... alles toch voor de bezoekers.
DE Luc zal da wel ergens moeten betalen denk ik.

Waterman

En waar kan ik die bus vinden? Voor het station, achter het station,...?

Doornroosje

Vorige keer stond die aan het gebouw 'De Lijn'. Aan de kant van de sporen was een tijdelijke halte gemaakt voor deze bus. Ik vermoed dat deze op dezelfde plaats zal vertrekken deze editie.

Waterman

Citaat van: Doornroosje op 29 september 2016, 14:13:22 PM
Vorige keer stond die aan het gebouw 'De Lijn'. Aan de kant van de sporen was een tijdelijke halte gemaakt voor deze bus. Ik vermoed dat deze op dezelfde plaats zal vertrekken deze editie.

Euhm, ik ken Leuven niet zo goed... De bushaltes van De Lijn zijn aan de voorkant van het station denk ik? Is daar dan ook het gebouw van De Lijn?

En moet ik om gratis mee te kunnen met die een toegangsticket voorleggen? Ik ben van plan om aan de kassa te betalen.

guy holbrecht

Als je het station van Leuven verlaat via de hoofdingang, moet je naar rechts, richting bushaltes van 'De Lijn'. De nostalbus (oude schildering) staat daar ergens op de zijkant. je herkent hem gemakkelijk en je schuift maar aan tot de bus vol zit. In principe rijden er twee bussen (was vorige keer toch zo) in een constante pendelbeweging richting Modelspoorexpo. Geen busticket nodig. Vorige keer hingen er wegwijzertjes richting pendelbus in de voetgangerstunnel onder de sporen. Wellicht is dit nu ook het geval.

Groeten,
Guy