De 8e Grote Modelspoorexpo 2016, Leuven

Gestart door doomslu, 23 april 2016, 09:52:00 AM

SuSke

Als ze dan gemaakt is door een BELG  ;) ;) ;) 8)

Zonder afbreuk te doen aan het werk van Wim  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter


doomslu

Als Belgisch blad zijn we het onze lezers verplicht om een aantal Belgische banen te presenteren. Gelukkig zijn er verschillende echte pareltjes die we kunnen tonen. We zijn verwend, dit jaar, denk ik. Met dank aan de bouwers.

Toch blijf ik er bij dat we ook rondom ons moeten kunnen en durven kijken. De Nederlandse en Franse banen zijn ook hoogstandjes.
Ik zou mijn top 5 niet durven noemen. Eigenlijk wordt het een top 35!  :D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

Citaat van: doomslu op 26 augustus 2016, 20:58:06 PM
Eigenlijk wordt het een top 35!  :D
wedden dat Luc binnenkort met de Top 100 aller tijden komt ! ;D ;)

eddy

Maar de vraag naar iets Belgisch is groter dan het aanbod.Er gaan wat jaartjes over de bouw van een nieuwe baan.En men verwacht dat de lat telkens een stukje hoger wordt gelegd.Hopelijk kunnen we in 2018 onze trambaan Westerlo voorstellen op de 9e grote Modelspoorexpo.

groeten eddy

doomslu

Op dit ogenblik tel ik 11 Belgische banen, en dan mag je de diorama's van Floris er nog bijtellen:
"witte baan" van RMM
Antwerpen-Oostkaai
Carrière de Petit Granit
Halte strand
Hamsart
Oeversijde
Oud Panneberg
Strijkplank MSC De Kempen
Trambaan
Trois Ponts
Vaerewegh Dok
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

PeterVG

Citaat van: eddy op 26 augustus 2016, 21:24:39 PM
Hopelijk kunnen we in 2018 onze trambaan Westerlo voorstellen op de 9e grote Modelspoorexpo.

groeten eddy

Luc, hoe groot is de kans dat er nog een 9e expo van MSM zal plaatsvinden?
Euromodelbouw heeft zijn laatste expo gekend. Zij houden er mee op omdat de risico's te groot worden.

Michael

Citaat van: loebaske op 27 augustus 2016, 09:07:45 AM

Oeps dat is slecht nieuws dat Euromodelbouw er mee stopt  :(
[/b]quote]

+1

Maar wat zou de Expo met Euromodel te maken hebben, dat zijn toch 2 verschillende organisaties?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

doomslu

Citaat van: PeterVG op 27 augustus 2016, 08:54:33 AM
Citaat van: eddy op 26 augustus 2016, 21:24:39 PM
Hopelijk kunnen we in 2018 onze trambaan Westerlo voorstellen op de 9e grote Modelspoorexpo.

groeten eddy

Luc, hoe groot is de kans dat er nog een 9e expo van MSM zal plaatsvinden?
Euromodelbouw heeft zijn laatste expo gekend. Zij houden er mee op omdat de risico's te groot worden.
Als er niet minder toeschouwers komen dan in 2014 (lees: als de financiële balans positief blijft) dan is er geen enkele reden om niet door te gaan. (*)

Heel eerlijk: het vergt enorm veel energie, maar we doen het graag.
En ons land, onze modelbouwers, verdienen toch een grote expo?

Wat deze editie betreft denk ik dat we heel tevreden mogen zijn met het aanbod aan modelspoorwegen.Althans, dat is mijn persoonlijk oordeel. Ik wacht natuurlijk het oordeel af van de bezoeker.
En dan te weten dat ik nog een vijftal mooie banen op de wenslijst heb staan, maar ja, er zijn limieten... aan het budget.  :-[ Jammer, maar helaas.

Dus gok ik op 99,99 % kans dat er een 9e editie komt.

(*): Het hangt dus echt wel van jullie, het publiek af...  ;)
En daarmee bedoel ik niet alleen jullie persoonlijke aanwezigheid, maar ook het aantal mensen dat jullie kunnen overtuigen om mee te komen!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

PeterVG

Dat is duidelijke taal Luc, Dank daarvoor.
Ik stelde de vraag omdat ik al van meerdere mensen het gerucht gehoord had dat jullie ook zeer ernstig overwogen om er na de 8e editie mee op te houden. Dat blijken dus wilde geruchten.
Hopen op een grote opkomst dus :)

loebaske


Probeer ook zoveel mogelijk volk op te trommelen voor de expo, geef ze dan al een voorsmaakje van men minibaantje en
dat daar nog zoveeeeeel meer te beleven valt in Leuven, gemakkelijk bereikbaar met trein/bus ze moeten er een dag uitstap
van maken hé


Michael

Citaat van: loebaske op 27 augustus 2016, 10:41:10 AM

Probeer ook zoveel mogelijk volk op te trommelen voor de expo, dat daar nog zoveeeeeel te beleven valt in Leuven, gemakkelijk bereikbaar met trein/bus ze moeten er een dag uitstap
van maken hé

Vind ik ook.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

doomslu

Citaat van: PeterVG op 27 augustus 2016, 10:34:57 AM
Dat is duidelijke taal Luc, Dank daarvoor.
Ik stelde de vraag omdat ik al van meerdere mensen het gerucht gehoord had dat jullie ook zeer ernstig overwogen om er na de 8e editie mee op te houden. Dat blijken dus wilde geruchten.
Hopen op een grote opkomst dus :)
Je bent inderdaad de tweede die dit gerucht tot aan m'n oren brengt.
Vanwaar het komt? Geen idee.

Waarom ik die geruchten met 100% zekerheid kan ontkennen? Omdat ik, samen met m'n echtgenote en de uitgeefster, geholpen door de leden van de kernredactie, deze expo organiseer.
Dus ik zou het moeten weten hé.  ;)
De enige keer dat de expo 2018 al in onze gesprekken is opgekomen is als we zeggen "in 2018 gaan we het misschien zus of zo doen...". (Een mens leert namelijk altijd bij hé).
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Metpetergaathetbeter

misschien ligt het engagement tot hoelang de zaal gehuurd of vrijgehouden wordt voor de expo ! :-\