Ne cadeau tegoed

Gestart door Kedeng Kedeng, 02 juli 2006, 14:20:39 PM

rgp

Dag,

Jan, ge moogt de stagiars eens begeleiden en de "kostprijs" voor het bedrijf uitrekenen.  Dat zijn een pak lokomotieven.

Bij die stagiair moet zeker in de beginperiode altijd een "gevestigde" waarde bijstaan, want die stagiair kent enkel theorie en "type-praktijk".  Rendement van de gevestigde: 50 %, kostprijs 100%.

Administratief werk voor het bedrijf: verslagje schrijven, desgevallend motiveren.

Waarom denkt ge dat er zo weinig stageplaatsen zijn ? En in Belgi? mogen ze dan nog niet te hard klagen.

Roland

doomslu

Roland, je hebt natuurlijk wel gelijk.
Toch heb ik het vermoeden dat Kedeng echt wel goed werk heeft geleverd en iets voor het bedrijf heeft opgebracht.

In ieder geval is het mooi dat hij een cadeautje krijgt en ik gun het hem van harte.[:)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ysbeer

Arme werkgevers.
Stuurt allen u bijdrage.

Stop toch deze onzin.
Als kedeng wat krijgt,EN DIE BAAS VINDT DAT OKE,wat zeuren wij dan nog ,
Hij heeft het niet gestolen of afgedrongen hoor

Wim ysbeer

janjozef

Wim ge moet lezen wat er staat. Ik vind dat het normaal is dat de patoons iets geven, Roland vind dat blijkbaar niet. Het is Kedeng zeker gegund en als hij het niet verdiend had hadden ze het hem zeker niet gegeven.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

ysbeer

jan

Helemaal mee eens,het was dus niet tegen jou gericht.

wim

Jurgen

Ik begin meer en meer te denken dat Kedeng deeltijds onderwijs volgde en deeltijds ging werken.
Als dit het geval is, dan moet hij zelfs betaald worden.

Maar bij een gewone stage mag het niet.
Maar al bij al, ik gun het Kedeng ook. [^] Ik heb ook nooit gezegd dat dat niet zo was. Ik heb alleen gezegd dat ik vriendelijk zou bedanken. [;)]

Trouwens, hij vroeg zelf in zijn oorspronkelijke bericht wat we hem zouden aanraden. Ik heb verteld wat ik zou doen. Meer niet.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Ik begin meer en meer te denken dat Kedeng deeltijds onderwijs volgde en deeltijds ging werken.
Als dit het geval is, dan moet hij zelfs betaald worden.

Ja ik heb deeltijds onderwijs gevolgd,
Alleen dat was in een ABO versie en daar wordt niks voor betaalt.

Johnnytrein

Mijn zoon heeft ooit stage gedaan in een garage en die kreeg daarvoor 2500 befr. per week en dat is nu ongeveer 5 jaar geleden. Dat werd bij aanvang zo afgesproken. Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

erik de noorman

Stages worden niet vergoed. In mijn sector is er wel een onkostenvergoeding per dag voorzien voor het vervoer naar de stageplaats. Wat niet uitsluit dat de stagegever aan de stagair iets extra kan geven.

Er

janjozef

Mijn dochter moest 10 km op eigen kosten, 3 maanden lang, in het onderwijs en vanaf dag 1 stond ze alleen voor de klas, niet elke dag maar toch regelmatig

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

rgp

Dag,

Jan, idd zo is het, maar ik gun het hem wel.

Wim ysbeer, als het niet tegen Jan is zal het wel tegen mij zijn, zeg het dan toch gewoon.

Uw reactie "arme werkgevers" toont aan dat je niet goed begrepen hebt wat ik bedoelde.  Ik wil alleen maar zeggen dat die werkgevers er meer kost dan baat aan hebben.  Trouwens je mag steeds werkgever worden en stagiairs met hopen aannemen;  We zien mekaar dan wel binnen een jaar of drie terug om te evalueren.

Roland

ysbeer

rgp

Het was ook niet tegen jou gericht,alleen die onzin dat wij met zijn allen vertelen dat een werkgever maar geen kado moet geven ,want dat is slecht voor hem.
Terwijl de man(werkgever)dit uit eigen vrijen wil doet mag dat dan niet of gunnen we het kedeng niet.
Ik weet wel dat veel mensen het niet krijgen,maar moet dar om het dan maar aan niemand gegeven worden.
Laatst las ik "de grootste vijand van de arbeider is de arbeider zelf"daar zit wel wat in dacht ik.
maar ik ben niet boos op niemand,heb alleen wel een mening.
En god zij dank kan dat hier nog.

wim ysbeer

Brunel

citaat:
Geplaatst door rgp Ik wil alleen maar zeggen dat die werkgevers er meer kost dan baat aan hebben.



Dat wil nogal verschillen.

Roy, veel plezier met je nieuwe aanwinst, wat het ook wordt.

D_Loc

Tijdens mijn opleiding levensmiddelentechnologie (waar ik overigens niets meer mee doe[8D]) heb ik bij 3 bedrijven stage gelopen. Ik kreeg, dacht ik, bij alle 3 de bedrijven een stage-vergoeding. Het was niet bijster veel maar beter dan niets want men is inderdaad niet verplicht om voor een stage een vergoeding uit te keren.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

MARKLINRIJDER

Hallo,

Even toch ok mijn reactie even meegeven.
In sommige bedrijven, zoals deze van kedeng, zijn er stagairs die mee de baan op gaan.  Deze komen bij de klanten terecht en de werkgevers rekenen voor deze stagair aan de klant een volle werkkracht aan.  Zelf meegemaakt als ploegbaas in bedrijf. Is het dan niet normaal dat deze jongen of stagair mee deelt in de winst?  Indien de werkgever niet zou rekenen voor de tussenkomst van de stagair is hij:
1. Niet slim genoeg?
2. Ten dode opgeschreven?

Ik spreek hier wel van een bedrijfje met 6 gasten.

Hoe het in grote bedrijven loopt, daar heb ik geen ervaring mee.


David