Train City

Gestart door dikken, 24 december 2004, 12:26:30 PM

Johnnytrein

Er is inderdaad een overnemer gevonden [:I]. Maar ik zie maar een groot probleem die overnemer was ten zeerste verwondert, toen hij hoorde dat alle rollend materiaal regelmatig onderhoud nodig heeft, om van de rest nog maar te zwijgen.[:0] Dat zal dus zeker geen treinenliefhebber zijn.[:(] Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Jurgen

Het onderhoud gebeurde daar blijkbaar voordien ook al niet. Of toch weinig.
Ik heb op de veiling een loc gekocht en de decoder had blijkbaar een mankement. De sleper was volledig doorgesleten en de motor was nogal vuil ook.
Allemaal dingen die je op niet kon zien bij het bekijken, maar uiterlijk wel nog een perfect model.
In ieder geval, ik hoop dat Train City iets kan worden met deze 2de kans.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Jurgen

De website www.traincity.be is nog steeds online. Veel is er wel niet te bespeuren.
Is die trouwens ooit offline geweest?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

tonycabus

De pier blijft van de zomer nog te bezichtigen, aan gereduceerde prijs. Bedoeling is een h??l ander projekt daar op te starten, vernam ik uit erg betrouwbare bron, maar dat zal niet kunnen voor deze zomer. De ruimte wordt dus tot einde van het seizoen "gerentabiliseerd" met wat er nog is aan tentoongesteld materiaal alvorens aan de vebouwing te beginnen.
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

loco

Stad bouwt speeltuin in pier staat in Het Laatste Nieuws
Deze zomer komt er een kinderspeeltuin in de pier. Het Blankenbergse stadsbestuur zal in samenwerking met de concessionaris de speeltuin uitbaten. De speeltuin komt in de winkelruimte die nog steeds in handen van de stad is. Om geen lege ruimte te hebben in de pier, zullen we daar zo vlug mogelijk een speeltuin inrichten, verklaart burgemeester Monset.
Toen Train City eind vorig jaar failliet ging, werd de pier gesloten. Een half jaar bleef het akelig stil in het gekende monument, maar sinds enkele dagen is de cafetaria van de pier terug gedeeltelijk open. Binnenin wordt nog koortsachtig gewerkt om ook in het restaurant zo spoedig mogelijk gasten te ontvangen. De nieuwe uitbater, de familie Lemahieu, heeft verder ook plannen voor een feestzaal in de benedenverdieping. Naast dit alles komt er nu ook een kinderparadijs bij.
Voor zover het bericht uit Het Laatste Nieuws van vandaag
Maar verder niets over de aanwezigheid van M?rklin. Volgens mij zijn ze daar ook nog iets mee van plan. Maar wat? Tony weet meer?
Loco

tonycabus

Ik weet alleen wat ik van Jean Herckens (Mini Train Expo) vernomen heb...wat hierboven dus staat.
Dat wat er over is van TrainCity voor 5? te bezoeken valt, maar alleen nog in de zomermaanden. Daarna wordt "het andere projekt" (de speeltuin?) gerealiseerd.
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

loco

Zeg Tony, Zou Jean geen goesting hebben om de Pier over te nemen en daar zijn baanplannen te realiseren. Jean komt toch plaats te kort, en wat die doet, doet hij goed en degelijk. Het mag gezien worden.

Gerolf

... en Tony helpt daarbij, en wie weet wie nog ... ? [;)]
Ontstaat er zo misschien een permanente MSM-tentoonstelling ??? [:p] [:D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

karthuizer

citaat:
Geplaatst door loco

Zeg Tony, Zou Jean geen goesting hebben om de Pier over te nemen en daar zijn baanplannen te realiseren. Jean komt toch plaats te kort, en wat die doet, doet hij goed en degelijk. Het mag gezien worden.



Ik denk dat de pier een beetje te duur is voor MTE, maar er is toch nog plaats over in het station. Op de eerste verdieping links van MTE lijken die lokalen redelijk leeg als je van op straat kijkt.

loco

Ik denk dat Tony daar nu reeds de muur aan het doorbreken is. Maar hij komt nog mankracht te kort.
Is het waar dat Jean uitbreidingsplannen heeft?
Loco

karthuizer

citaat:
Geplaatst door loco

Ik denk dat Tony daar nu reeds de muur aan het doorbreken is.



Als het is om af te breken wil ik wel komen helpen hoor [;)]
Maar terug opbouwen is ook geen probleem.

tonycabus

Ik zal een aanwervingsgesprek met Jean plannen [;)] [;)]
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

karthuizer

citaat:
Geplaatst door tonycabus

Ik zal een aanwervingsgesprek met Jean plannen [;)] [;)]



Stuur ik mijn cv ondertussen door [:D] Mss kan ik wel loodgieter worden na de 28ste, als ik mn uitslag ben gaan halen [:I]

depovero

Zou het niet beter zijn om een multi-disciplinair modelbouw paradijs van te maken, of is het een stoute droom van mij?

Tenzij de stad een heel andere objektief heeft, een ontspanningsruimte voor jan - en - alleman; kinderparadijs, vergaderruimtes, discotheek, cinema-complex, heu, heu

Of nog iets totaal anders.

Vermoedens zullen blijken op het eind van het jaar, na het 'bevolkings'-examen.

Zo, maar getikt op het klavier,

Zuccezz,

Denis
Zien kijken en dromen
Oh zo klein en fijn
Voor Z moet je er zijn

Tom

Iedereen kan helpen bij MTE met als wedde 1 locomotief per uur. [:D]
Tom