Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Train City

Gestart door dikken, 24 december 2004, 12:26:30 PM

dikken

Tot mijn grote spijt is traincity niet meer. Gisteren werden de boeken neergelegd.

greeeetz, Bart
Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be

svvander

Verwonderd mij eerlijk gezegd helemaal niet. Die banen waren verschrikkelijk slecht onderhouden, de helft werkte niet en de prijzen waren verschrikkelijk hoog.

Sven
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

depovero

Dag medemodelliefhebbers,

Amaai, d'as ne lange betiteling, zeg [:p]!

Dat Traincity sluit, is een beetje spijtig. Maar, ja, ze waren t? specifiek in hun keuze. Ik had ook zo de indruk van we doen het, maar het is ons ?ffe teveel geworden.Te groot gezien, zekers. Marklin moet is serieus van zijn paradestoeltje zakken? Ze zien veel te breed en te smal eigenlijk ook (moneymakers). Da's ze eens wat minder prijzige modellen doen, of toch een reeks! Andere makers doen het, of niet, toch!!!

All?, ik hoop dat jullie veel trein-objekten van onder den boom krijgen,

Denis
Zien kijken en dromen
Oh zo klein en fijn
Voor Z moet je er zijn

Hapag Lloyd

Komend jaar komt er iets anders in de plaats : Trein Om Te Zien i.p.v. T(r)ien Om Te Zien.

Ik ben ooit eens geweest naar Train-City.  Dat was een zeer grote teleurstelling !

svvander

Zacht uitgedrukt; een h???????????l grote teleurstelling! [;)]
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

tonycabus

Geef ons maar de Mini Trein Expo van Jean Herckens, KLEINER MAAR FIJNER!! ( Mijnpersoonlijk oordeel, foto's konden me niet overtuigen, en ik had nook niet de kans Traincity te bezoeken, misschien had ik er toch iets kunnen bewonderen!)
Was de publiciteit en/of de website niet sprekend genoeg?

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

loco

De doorsnee modelbouwer en doorgedreven hobby?st had waarschijnlijk niet veel aan Traincity. Dan was MTE een stuk beter. Dat klopt. Maar wat men vergeet is dat Traincity complementair is (of is het nu was) aan MTE. We vergeten dat er vaak nog andere modelliefhebbers zijn dan de doorwinterde treinfreaks. Er was wel degelijk een publiek voor de Pier. Jammer moesten die er serieus wat voor betalen. Ik ben er ooit gratis in gemogen. Daar was wel een reden voor. De bovenste verdieping trok echt op niets. Maar de benedenverdiepingen waren wel goed. Inclusief het cinemaspectakel. Toen ik er was stond beneden een hele treintafel die niet slecht opgebouwd was. M?rklin heeft aan de Pier zeker zijn broek aan gescheurd. Spijtig Enige maanden geleden had men beslist om door te gaan ondanks de oplopende schulden. Persoonlijk vind ik hetjammer dat TrainCity ten onder is gegaan.

__________________________

www.de-pijl.be : met ondermeer recent nieuws uit het grootbedrijf en modelbouw

bartie

Ik ben het met Loco helemaal eens, en ik denk ook dat dit voor veel 'gewone' bezoekers de interesse voor het modelspoor kon opwekken en het is toch zo dat het dikwijls begint. Dat de inkomprijs schandalig duur was, daar ben ik het volledig mee eens, maar dat Marklin een dergelijk initiatief DURFDE nemen is alleen lovenswaardig.

Groetjes Bart.

Johnnytrein

Was het niet zo dat een deel van het tentoongestelde materiaal  particulier bezit is hopelijk is dit dan duidelijk beschreven en kan deze particulier zijn materiaal nog recuperen. Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Jurgen

Ik ben er ook ooit eens geweest. Het 1ste jaar dat het open was dacht ik. De prijs was veel te duur voor wat er te zien was. De helft werkte toen al niet meer en de cinema had helemaal niets met treinen te maken.
Afin, kheb in de winkel daar toch een cadeautje gekregen mdat ik lid was van de Insider club. Toch nog iets positief.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Hapag Lloyd

Volgens ik begrepen heb , was Marklin Duitsland een grote sponsor van Train City.  Maar door slechte resultaten en nodige afvloeiingen bij het moederbedrijf , heeft deze laatste zich moeten terugtrekken uit de sponsering.

loco

Klopt als een bus. Begin oktober (of was het eind september) moest een beslissing genomen worden of ze met het project Traincity zouden verder gaan of niet. Toen is beslist om nog voor zeker ??n jaar verder te gaan. Tot grote opluchting van wat personeel (juffrouwkes) dat daar tewerk gesteld is. Blijkbaar heeft het niet mogen zijn. Blijkbaar heeft de technisch verantwoordelijke reeds enkele weken geleden laten verstaan dat hij ging vertrekken. Hij werkte daar als zelfstandige en stond uiteraard in voor het technisch onderhoud. Hij zag het nut in om verder te gaan met Traincity. En aangezien daar werkelijk niemand anders is die iets afweet van treintjes en dergelijk, is de conclusie misschien snel getrokken. Jammer.

Loco


__________________________

www.de-pijl.be : met ondermeer recent nieuws uit het grootbedrijf en modelbouw

rgp

Dag,

Er wordt een te enge koppeling gemaakt tussen TrainCity en M?rklin.  Uit zeer goede bron weet ik dat het niet M?rklin is die bv de inkomprijs dicteerde (trouwens er was geen M?rklin-publicitiet in een heel gedeelte).  Andere "spelers" waren Stad Blankenberge en de Provincie West Vlaanderen.  Maar die twee laatste blijven blijkbaar buiten schot.
TrainCity was bedoeld voor het grote publiek, maar daar was de prijs veel te hoog voor.  Voor een gezin met 2 kinderen kwam je al boven de 30 euro en op anderhalf uur was je terug buiten.
Voor mij is de schuldige zeker niet M?rklin.

Roland, een gelijkstromer

loco

Ik denk dat hier een kleine vergissing wordt gemaakt. M?rklin dicteerde misschien de inkomprijs niet, maar is (was) voor 20 % aandeelhouder van Traincity. Zij waren uitdrukkelijk aanwezig op al de verdiepingen, behalve in het cinemagedeelte (daar is het toch donker en kon je niet veel zien). Stad Blankenberge en provincie waren helemaal geen aandeelhouder. Wel was er een belangrijke evenementenorganistaie (ik kan niet op de naam komen) die voor zo'n 40 % participeerde. En tot slot had je Mister Bevers, eigenaar van het M2 rijtuig dat op de dijk stond (en nu bij hem thuis) en die zo wat de grootste M?rklincollectie heeft in Belgi?. Hij is voor 40 % aandeelhouder van Traincity.
Er werd voor ongeveer 3 miljoen euro in het project gestopt (niet in de Pier, want dat is een ander verhaal). Omdat het vooropgestelde aantal bezoekers niet gehaald werd (50000 ipv 150000) werd de schuldenberg als maar hoger en werd het onmogelijk de leningen af te betalen. Ik denk dat de grootste schuldeiser de cartering/restaurant is en dat is geen bankinstelling die op zijn centen kan zitten wachten. Ook de stad Blankenberge zat op zijn huurcenten te wachten, maar die zullen de boel niet failliet hebben laten gaan.

loco

__________________________

www.de-pijl.be : met ondermeer recent nieuws uit het grootbedrijf en modelbouw

janjozef

wel in de eerste de beste model expo van eender welke club was eigenlijk al meer te zien en daar betaald ge de helft van traincity.
Ook de locotie van het hele gebeuren de pier van blankenbergen was veel te hoog gegrepen. Ik zou wel eens willen weten wat van dat complex de huurprijs was. Als ik er vorige winter was liep ik bijna alleen in het ganse complex dit kon nooit goed aflopen.
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem