Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Over/onder de Schelde

Gestart door Klaas Zondervan, 14 april 2016, 22:05:33 PM

SuSke

Citaat van: philippe_007 op 14 april 2016, 23:24:59 PM
Met de fiets kan je de Waaslandtunnel ..

Waaslandtunnel is exclusief voor auto's en moto's, geen voetgangers of fietsers toegelaten.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.


Jurgen

Citaat van: quf op 15 april 2016, 09:57:28 AM
"Wat denk ik ook kan is met de fiets de tram op"

NIET doen, enkel plooifietsen zijn toegelaten. Het kan u een aardige duit kosten...

Groeten

Frank

Inderdaad niet toegelaten. Die vraag komt toch wel af en toe eens langs op de infolijn van De Lijn.

En plooifietsen zijn enkel toegelaten op momenten dat je echt niemand op de tram of bus kan storen, dus tijdens de spits is ook dit uitgesloten! Zelfs kinderwagens kunnen dan geweigerd worden als de bus of tram te vol zit.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

SuSke

Citaat van: Jurgen op 16 april 2016, 13:19:43 PM
...Zelfs kinderwagens kunnen dan geweigerd worden als de bus of tram te vol zit.

Bovenstaande geldt ook voor de mindermobiele medemens  :-[

Het "openbaar" vervoer is dan toch een prachtig "elitair" ding dat iedereen zou moeten "kunnen" gebruiken  :( :(
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Klaas Zondervan

Even melden hoe het is afgelopen. Ik had overnacht op de linkeroever in camping de Molen bij de jachthaven.
Van daaruit op zoek gegaan naar de tunnels.
De Sint Annatunnel was geen optie, beide liften waren wegens herstelling buiten gebruik, en met een vol bepakte fiets op de roltrap zag ik niet zitten. Dus uiteindelijk is het de Kennedytunnel geworden, daar werkten de liften wel. Als je over de weg langs de oever fietst rij je daar eigenlijk vanzelf naar binnen, kan niet missen.
Iedereen bedankt voor de suggesties, en ik ben intussen wat wijzer geworden over hoe Antwerpen in elkaar zit.

Olivier77

#20
Beste Klaas,

Had je een datum doorgegeven had je ook bij ons in de tuin U tent kunnen opzetten hoor.

Mvg

Olivier 77
PS Woon in Mortsel
3rail, Krails, Ecos2, Koploper

Klaas Zondervan

Mortsel, daar ben ik op de terugweg doorheen gekomen. Vanaf Mechelen tot aan Berchem langs het spoor gefietst en verder langs de Singel naar het noorden en daarna weer langs het spoor tot aan Essen.