Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Mogelijke fraude op 2ehands. -- OPGELOST! --

Gestart door ward, 14 april 2016, 20:15:38 PM

ward

Helaas zal er niet veel meer aan te doen zijn, maar ik wou jullie even waarschuwen.
Vorige week woensdag op 2ehands een goed contact gehad voor VBV eurotankwagons.
Tot de betaling, nadien niets meer van de persoon gehoord..
Aangezien er enkele namen me bekend voorkwamen van forumgenoten tussen de biedingen, toch even melden..
Melding gemaakt op 2ehands, maar zij konden niets verdachts vinden dus wouden persoon ook niet blokkeren.
Het gaat om deze persoon en zijn aanbod..

http://www.2dehands.be/listuser/7091115/

Hopelijk kan ik zo toch een deel van de fraude tegengaan..
Morgenochtend naar de politie, al zal dat waarschijnlijk weinig uitmaken..

Mvg,
Ward  :(
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

59erke

Veel voorkomend probleem op die site.

Ik bied er regelmatig dingen (niet modeltrein gebonden) aan.
Verkoopt meestal redelijk vlot zonder problemen.

Maar regelmatig ontvang ik mail met een aanvaardbaar bod, wanneer ik dan terug mail dat ik akkoord ben en een afspraak wens te maken om het product te komen ophalen, blijft het stil aan de andere kant.

Ik heb al geleerd om bij het kopen op de site, nooit vooraf te betalen en te laten opsturen maar altijd het product te gaan ophalen met contante betaling. Hetzelfde als bij verkoop ik stuur niets op maar eis altijd afhaling en contante betaling.
En ik vraag bij het eerste contact al onmiddelijk telefoongegevens. De verdere communicatie gebeurt telefonisch.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Houdini

Ward,

ik vrees dat je inderdaad weinig slaagkansen hebt....maar ik zou je toch het volgende aanraden:
- verkoper contacteren met de melding dat je aangifte gaat doen bij de politie, tenzij er terugbetaling gebeurt binnen de 2 dagen
- alle communicatie bundelen voor eventueel effectief klacht neer te leggen
- je bank contacteren om procedure voor terugvordering van je geld op te starten (ik weet het, de andere persoon moet zijn akkoord wel geven voor de terugvordering, maar dan laat je direct merken aan de andere persoon dat je het hier niet bij laat)

Eventueel nog verder zoeken, online:
- facebook?
- naam en adres
- andere verkoopsites met info over hem
...

Mij lijkt het persoonlijk vreemd dat het om een oplichter zou gaan, want hij toont toch van al het materiaal "eigen fotos"?

Ik hoop voor jou dat je tot een oplossing komt...

Snobby Crash

Vind het ook vreemd dat dicteren oplichter zou zijn... Alle foto's genomen onder hetzelfde weinige licht en achtergrond. Had je reeds een afspraak of adresgegevens voor je tot betaling bent overgegaan... Enkel een rekeningnummer zonder naam en adres lijkt me niet echt uitnodigend om te betalen.

Altijd eerst contact met de koper/verkoper hebben via telefoon of sms is echt wel een noodzaak !

Let wel, ik heb de aanbieding bekeken en lijkt me vrij normaal...

Ik zal dadelijk ook eens een bod uitbrengen op 1 van zijn zoekertjes om te zien hoe hij reageert !

Geert

reeves

Heb een mailtje gestuurd dat ik interesse heb in een lok, ik ben benieuwd.....
Ik laat wel weten hoe het verloopt

Groet Tom

Metpetergaathetbeter

misschien zou het slimmer zijn jullie intenties hier niet neerschrijven, alles via pm doen,die kan hier gerust zitten meelezen ! :( :-\

ward

Zoals al aangehaald, had ik niets van onraad geroken daar er idd een heel duidelijke en correcte uitleg bijstond, en de foto's me niet zomaar van het net geplukt lijken te zijn..
Ook altijd direct vriendelijk antwoord met alles erop en eraan, tot de betaling er was, dan gewoon niets meer..
Normaal ga ik altijd de goederen zelf ophalen, maar nu had ik door tijdsnood en de 'lage kost' van de goederen me toch aan verzenden gewaagd.. Zal de eerste en de laatste keer helaas zijn dus..

Mvg,
Ward
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

doomslu

Ik ken 2ehands eigenlijk niet (goed).
Klopt dit dat het een verkoper is met slechts één verkoop of evaluatie?
Daar zou ik om te beginnen al zeer voorzichtig mee zijn.

Ik hoor ook niet zo veel goeds van deze verkoopsite. Ze ziet er ook nogal amateuristisch uit.

Ik koop zelden iets en dan enkel op eBay. Veel veiliger (en serieuzer) denk ik.

Ik hoop dat het een misverstand betreft, Ward.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

hoeveel dagen heb je betaald ?

Metpetergaathetbeter

Citaat van: doomslu op 14 april 2016, 22:15:30 PM
Ik ken 2ehands eigenlijk niet (goed).
Klopt dit dat het een verkoper is met slechts één verkoop of evaluatie
je moet met iets beginnen hé

59erke

Citaat van: doomslu op 14 april 2016, 22:15:30 PM
Ik ken 2ehands eigenlijk niet (goed).
Klopt dit dat het een verkoper is met slechts één verkoop of evaluatie?
Daar zou ik om te beginnen al zeer voorzichtig mee zijn.

Ik hoor ook niet zo veel goeds van deze verkoopsite. Ze ziet er ook nogal amateuristisch uit.

Ik koop zelden iets en dan enkel op eBay. Veel veiliger (en serieuzer) denk ik.

Ik hoop dat het een misverstand betreft, Ward.

Ik vermoed dat die ene slechte evaluatie van Ward zelf is
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

doomslu

Ik denk het ook.
Maar beginnen met één slechte evaluatie is niet zo best.  :-\
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

Laatst ook iets gekocht via Kapaza, had ook betaald en het duurde even, mailtje gestuurd en later die avond de wagen in gang gekregen (misschien verlof ?)

dieselfreak

Dat is nu de reden waarom ik altijd handel via Ebay, ik heb nog nooit problemen ondervonden met aankoop of verkoop. Tweedehands, Kapaza en Marktplaats heb ik nooit vertrouwd, ook al omdat een bod via deze sites nooit bindend is dus je weet eigenlijk nooit of je koopwaar verkocht is of niet.
MC

ward

Betaling is van vorige week woensdagavond.
Ik dacht ook eerst aan verlof ofzo, maar na een week zou hij toch iets van zich mogen laten horen.
Bij aankoop stond er 1 positieve rating, maar die is ondertussen blijkbaar ingetrokken en de negatieve rating is idd van mij.. Ik hoop al bij al dat het toch nog om een misverstand gaat, maar van dag op dag ineens ipv binnen de 2u helemaal geen antwoord..

Mvg
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--