Auteur Topic: Oskar type 64  (gelezen 2214 keer)

Online bellejt

  • Forumlid
  • Berichten: 2.257
  • Graag een glaasje wijn
    • http://www.johnnyrail.net
  • Voornaam: Johnny
Re: Oskar type 64
« Reactie #15 Gepost op: 07 maart 2019, 11:28:30 am »
op franse site gevonden dat frequentie van motor naar beneden moet : PWM de 40kHz à 20kHz avec le Lokprogrammer et maintenant le fonctionnement est parfait.

Pour ceux qui n'ont pas de Lokprogrammer, c'est la cv49 qu'il faut modifier. Passer de la valeur par défaut de 19 (à vérifier avant intervention) et retirer la valeur 2. Soit inscrire 17 dans la cv49
groetjes,salutations,greetings,Johnny

Offline Rangeerduivel

  • Forumlid
  • Berichten: 4.620
  • Voornaam: Rudy
Re: Oskar type 64
« Reactie #16 Gepost op: 07 maart 2019, 11:43:10 am »
Vrijwel onmiddelijk antwoord van TSD ontvangen;

"Hallo,
het probleem is ons niet gekend, maar wij sturen uw vraag door naar ESU.
Zodra we een antwoord ontvangen hoort U het."

Da's service sè!

 ;)

op franse site gevonden...Pour ceux qui n'ont pas de Lokprogrammer, c'est la cv49 qu'il faut modifier. Passer de la valeur par défaut de 19 (à vérifier avant intervention) et retirer la valeur 2. Soit inscrire 17 dans la cv49

We proberen het eens dmv deEcos,
bedankt johnny

Offline Rangeerduivel

  • Forumlid
  • Berichten: 4.620
  • Voornaam: Rudy
Re: Oskar type 64
« Reactie #17 Gepost op: 07 maart 2019, 13:13:22 pm »
...c'est la cv49 qu'il faut modifier. Passer de la valeur par défaut de 19 (à vérifier avant intervention) et retirer la valeur 2. Soit inscrire 17 dans la cv49

Ik heb met het weinige frans dat ik begrijp CV 49 ,dat af fabriek op waarde 17 stond, veranderd naar waarde 2 en de loc vertrekt nu zacht zonder die eerder vermelde "schok".
Hij trekt nu wel sneller op alhoewel de CV3 waarde 200 werd ingesteld, met halverwege het optrekken een klein dipje van een 2tal seconden om daarna door te trekken naar zijn ingestelde max snelheid en deze dan konstant aan te houden.
Verbetering? ja,
Perfect? nee, maar ik kan er mee leven!

 ;)

Ondertussen antwoord gekregen van TSD/ESU;
please ask him which locomotive or motor ist attached to this LS5. I think its just a problem with the settings.

Ik vermeldde in mijn mail ook dat hetzelfde probleem zich voordoet bij mijn 8040/V60...
V60: He should download the V60 file from our homepage http://projects.esu.eu/projectoverviews/search?cat=3&q=21406 and program it to the LS4. We adjustet some CV’s in the past. He can also increase the CV2 because in some cases this value is to low.

Online bellejt

  • Forumlid
  • Berichten: 2.257
  • Graag een glaasje wijn
    • http://www.johnnyrail.net
  • Voornaam: Johnny
Re: Oskar type 64
« Reactie #18 Gepost op: 07 maart 2019, 14:15:54 pm »
Rudi,  ff nog vergeleken tussen v4 en v5 en cv49 is bij de v5 lastregeling.Om de frequentie te verlagen moet je cv 9 = 20 programmeren. De max snelheid staat op cv 5 en is max 255.Die dus ook verminderen als hij te snel rijd.
groetjes,salutations,greetings,Johnny

Offline Rangeerduivel

  • Forumlid
  • Berichten: 4.620
  • Voornaam: Rudy
Re: Oskar type 64
« Reactie #19 Gepost op: 07 maart 2019, 14:29:00 pm »
Rudi,  ff nog vergeleken tussen v4 en v5 en cv49 is bij de v5 lastregeling.Om de frequentie te verlagen moet je cv 9 = 20 programmeren. De max snelheid staat op cv 5 en is max 255.Die dus ook verminderen als hij te snel rijd.

OK, CV9 probeer ik straks nog even aan te passen...
Het nut van CV5 had ik al een paar jaar door! ;D

Offline Rangeerduivel

  • Forumlid
  • Berichten: 4.620
  • Voornaam: Rudy
Re: Oskar type 64
« Reactie #20 Gepost op: 08 maart 2019, 12:57:58 pm »
Om de frequentie te verlagen moet je cv 9 = 20 programmeren.

Dit gedaan hebbende = "Ga terug naar de gevangenis, indien je langs start passeert ontvang je geen 100€!!!" ;D
Maw; wij staan terug zoals aan 't begin....snokt en schokt bij vertrek en bij aankomst... :(
Maar dat doet mij vermoeden dat de oorzaak daarvan wel degelijk bij CV9 te verhelpen is, zaak is uit te vinden op welke waarde CV 9 het beste zit.... :-\
We zoeken verder, ben nu bezig mijn baan over te schakelen van modern naar stoom
dwz;alle Diesel,E-loc's,wagons en rijtuigen die op de baan staan,vervangen door het rollend materiaal dat in het stoomtijdperk reed.
Daar ben je in dit geval een dagje zoet mee hoor! :P

 ;)

Online bellejt

  • Forumlid
  • Berichten: 2.257
  • Graag een glaasje wijn
    • http://www.johnnyrail.net
  • Voornaam: Johnny
Re: Oskar type 64
« Reactie #21 Gepost op: 08 maart 2019, 13:03:03 pm »
CV 9 is de stuurfrequentie van de motor. 1 = 1000 hz  dus hoe hoger het getal hoe hoger de frequentie.
groetjes,salutations,greetings,Johnny

Offline Rangeerduivel

  • Forumlid
  • Berichten: 4.620
  • Voornaam: Rudy
Re: Oskar type 64
« Reactie #22 Gepost op: 08 maart 2019, 13:09:48 pm »
CV 9 is de stuurfrequentie van de motor. 1 = 1000 hz  dus hoe hoger het getal hoe hoger de frequentie.

Johnny,
Licht eens wat toe aub, wij zijn maar leken hoor....niet allemaal electro-specialist....
Moet de frequentie (wat dat ding ook moge zijn) dan hoger of lager dan die 20....? :-\

 ;)

Offline efl045

  • Forumlid
  • Berichten: 1.024
  • Voornaam: Franky
Re: Oskar type 64
« Reactie #23 Gepost op: 08 maart 2019, 13:12:03 pm »
...c'est la cv49 qu'il faut modifier. Passer de la valeur par défaut de 19 (à vérifier avant intervention) et retirer la valeur 2. Soit inscrire 17 dans la cv49

Ik heb met het weinige frans dat ik begrijp CV 49 ,dat af fabriek op waarde 17 stond, veranderd naar waarde 2 en de loc vertrekt nu zacht zonder die eerder vermelde "schok".
Dan begrijp je wel heel weinig frans :-)
Er staat dat als cv49 op 19 staat je er 2 moet aftrekken en op 17 zetten (met andere worden 1 bit verzetten, nl bit 1 op 0 zetten) en jij zet cv49 op 2, dat is iets helemaal anders en daarbij worden meerder bits verzet... en zelfs het omgekeerde gedaan van wat je wilde, bit 1 die al op 0 stond (17) weer aangezet...
Mvg,
Franky