Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Lofwoorden over handelaars

Gestart door svvander, 01 juli 2006, 09:02:26 AM

Tom

Bij de meeste winkels toch.
Bij somige winkels kijken ze de hele tijd op je vingers als je eens aan het rondneuzen bent. [V]
Tom

janjozef

Och wat is goed en wat is slecht, een handelaar met alleen treinen zonder toebehoren is in mijn ogen niet goed, en ik koop ook liefst dicht bij huis, en dat mag een paar euro's schelen maar een paar is wel 2 he.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Jurgen

Tja, meer dan 5? verschil moet het voor mij ook niet zijn. Mijn 51 is trouwens bij Vanbiervliet besteld. Zij zouden het model tot Heist op den Berg sturen en ik kan het daar dan gaan afhalen. Dit is dichter bij voor mij dan Heverlee en er zijn geen extra kosten.
Waarom zou ik dan twijfelen?
En zoals gezegd, wagens koop ik meestal op beurzen nadat ik de prijzen vergeleken heb natuurlijk. Dan ga ik bij de goedkoopste mijn modellen kopen.
Het spreekt voor zich dat iemand uit Limburg niet tot aan de kust gaat rijden omdat daar een model 10? goedkoper is dan in Limburg. Daar win je niets mee.
Ik heb dus helemaal geen favoriete handelaar. Ik weeg gewoon de voor- en nadelen eerst af en dan pas koop ik.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

svvander

Ik denk dat de meeste mensen wel zo zullen handelen. Voor het ogenblik zijn wij, Vlamingen (of Belgen zelf), heel hard verwend. Wij hebben eigenlijk heel veel winkels waar we goede uitleg kunnen krijgen en aan zeer scherpe prijzen. (Snel geteld kom ik aan een 10-tal winkels en ik vergeet er misschien wel een heel deel). Meestal schommelt de prijs niet meer dan ?15 tussen de duurste en de goedkoopste (promo's uitgesloten). En het kan altijd zijn dat de ??n met dit product duurder is en de andere met dat product juist duurder. (Ge snapt wel wat ik bedoel).
Voor mij primeert nog steeds prijs/kwaliteit (en met kwaliteit bedoel ik dan, de klantvriendelijkheid en de uitleg die je krijgt). Tot nu toe, heb ik nog maar 1 iets minder goede ervaring gehad. Voor de rest eigenlijk altijd positieve ervaringen.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Ludwig

Wat ik belangrijk vind is iemand achter de verkooptoog te vinden die zelf nog geintreseerd is in zijn artikel.
Het gebeurd toch te dikwijls dat er iemand staat met een gezicht van,wat zal het nu weer zijn ..en met wat voor vraag komt die nu af .
Ik rij zowat heel belgie plat van winkels tot beurzen en ook al ben ik een her beginner,zo stil aan begin ik op de hoogte te geraken van het mateiaal dat tegenwoordig gebruikt wordt en dan sta je weleens versteld van de onzin die ik die 2 laatste jaren soms te horen heb gekregen.
Dus ik geef niet om die 5 euro meer zolang ik maar op begrip en een vriendelijk woord kan rekenen.
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

ysbeer

Ik denk dat je die 5 euro wellicht zou kunnen investeren in een, maar liever twee(of meer) ,modelspoor bladen.
B.v miba en msm.
Daar leer je wat er alles is en kan,daarna ben je niet meer afhankelijk van de helaas meestal onvoldoende kennis van de winkeliers.
In veel winkels (enkel goede uitgesloten)kom je niet ver als je geen nr van de lok of wagen hebt. Br of Serie zegt niets of niet veel.
Ik neem dat die winkels lang niet altijd kwalijk, de meeste houden hun hoofd boven water door ook poppen en beren te verkopen en echt personeel wat weet waar het over gaat is veel duurder dan een meisje van 17 /18 die wel de kassa kan bedienen,en nummers kan opzoeken maar voor tips of goede raad absoluut ongeschikt is.
Ideaal is natuurlijk een hobbyist die toevallig ook treinen verkoopt.
Maar ja dat is er ook maar een op honderd.
Nee ik geloof dat zelf zorgen dat je veel leest,en sorry voor MSM, daar zijn de Duitse bladen nog altijd de beste in.
Logisch natuurlijk groot taal gebied,interesse gebied groot.enz
Ik schrijf dit uit ervaring.
Nu even slijmen(maar ik meen het)
Ik vind MSM op modelspoor gebied in de nederlandse taal echt de beste overschrijven van de fabrieks gegevens zoals in een ander nederlands blad nog wel eens als test wordt opgevoerd heb ik hier nog nooit meegemaakt.


wim ysbeer (met moeien of is moeden vingers)[:D]

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door ysbeer
[
wim ysbeer (met moeien of is moeden vingers)[:D]




>>> t'is muuge vingers![:D]

Gerrit

tonycabus

Gelukkig zijn er nog hobbyisten die treinen verkopen...aan zee bijvoorbeeld[:)]
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)


geremila

Hoi,

Heeft er iemand ervaring met Go-rail uit Drongen? Prijs? Service?

Groetjes,
groetjes,

Mike

loebaske

Ikke niet, weet wel dat deze persoon lid is (of was)
van de modelbouwclub AMSAC in Gent.
Weet wel dat zijn prijzen nogal aan de hoge kant is,
maar swat ieder moet dat voor zich zelf uitmaken wat men
er wil voor betalen.

geremila

Ok bedankt. Dat wordt dus uitkijken naar een andere winkel. Ik kocht daar namelijk in het verleden zowat alles. Maar nu ik herbegonnen ben na enige jaren van inactief kon ik niet meer zo goed oordelen over prijzen... Misschien een tip waar dan wel? Ik ben woonachtig te St-Lievens-Houtem (tussen Wetteren en Zottegem)Of iemand die te vertrouwen is mits verzending van de goederen?...
citaat:
Geplaatst door loebaske

Ikke niet, weet wel dat deze persoon lid is (of was)
van de modelbouwclub AMSAC in Gent.
Weet wel dat zijn prijzen nogal aan de hoge kant is,
maar swat ieder moet dat voor zich zelf uitmaken wat men
er wil voor betalen.

groetjes,

Mike

loebaske

geremila, als je in Houtem woont, kan je naar Jocadis
in Edingen, of anders kun je kopen bij handelaars die het
opsturen, zoals Train Paradise, Van Biervliet enz enz
hmmmm Jocadis stuurd het ook op zenne...en anders moet je
er een uitstapje van maken...
PS staat je profiel al op het forum, is soms intressant om
te weten wie je bent...
Ikke ben van Gent, maar men meiske gevolgd..en woon nu in
Welle (Denderleeuw)

EricVW

Van Go rail zeer tevreden, prijzen aan de hoge kant ?
Denk ik niet
En zeer goede hersteldienst!
Groetjes,
Eric

geremila

Dat wordt dus prijzen vergelijken! Hoog of niet bij Go rail? ...
Toch bedankt!
Mike
citaat:
Geplaatst door Eric Van Watermeulen

Van Go rail zeer tevreden, prijzen aan de hoge kant ?
Denk ik niet
En zeer goede hersteldienst!
Groetjes,
Eric

groetjes,

Mike