Nieuws:

Nu in MSM 253 BAAN: Werlte, lokale spoorsfeer in tijdperk II * Op de weg naar Maldegem

Hoofdmenu

Fotograferen langs de spoorlijn.

Gestart door C.B., 09 april 2016, 09:06:50 AM

Davy

Ik zorg dat ik altijd op een landweg ofzo sta, dan kunnen ze nooit reclameren achteraf als ze voor mij neus stoppen :)
En zoals hier vermeld werd, op een behoorlijke afstand heb je veel mooiere foto's vind ik. Ben dan ook wel een natuurliefhebber ;)

Havoc

Citaat van: prulleman op 10 april 2016, 14:53:13 PM
Er word ook fel overdreven gereageerd. onlangs is het spoorverkeer op L36 volledig stilgelegd vanwege een ree in de nabijheid. das er toch over hé  :o

Tja, met die treinen die al stukken verliezen als het wat sneeuwt moet je oppassen :D
Met vakantie voor onbepaalde duur.

B_Modelbouw

Vraagje ...

Kwam er afgelopen week iets speciaals voorbij richting Antwerpen ?
Er stond op Antwerpen Noorderdokken ook een groepje (4 man) te spotten,
waarvan een op de sporen onder de autostradebrug, toen ik voorbij
fietste op de fietsostrade.

Uiteindelijk is dat mijn grote achtertuin, want een grote kilometer verder ben
ik thuis, en oude landen en fietsostrade vormen mijn avondlijk looprondje.

Spotten doe ik veilig vanop een afstand met fluovest en waar mogelijk steeds
in overleg met stationchef ... Altijd vriendelijk en steeds je bedoelingen ken-
baar maken.
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC

loebaske

Val niet snel voor dat ik ben gespot, maar deze keer was ik verrast  ;)

Metpetergaathetbeter

TBCédric

Citaat van: loebaske op 13 april 2016, 20:30:14 PM

Ik had persoonlijk op dat bankje achter je gestaan!
Veel beter uitzicht, overzicht van de trein + landschap, je zit op betere hoogte voor de vorm te fotograferen etc. + véél veiliger.  ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

GDE

Bij sommige museum spoorlijnen in België doen ze daar ook al moeilijk over.  Kijk dat het veilig moet zijn kan ik wel begrijpen.  Zo moesten we bij een vereniging ongeveer 500 meter rondlopen voor een stukje spoor te overbruggen van 20 meter lang omdat je anders te dicht van het spoor komt of een brug niet over mag.  Dit gaat mij net te ver.  Zeker als er stewards staan zou men de mensen een veilige doorgang kunnen verlenen zolang er geen trein te zien is. Ik herinner me een tijd dat we op een bepaalde plaats steeds weg en weer gingen langs het spoor en over een brug wandelen langs het spoor om de treinen te kunnen filmen en fotografen.  De aanwezige steward leide alles veilig en we hadden een ganse dag plezier.  Ons bezoek betaalden we netjes zodat we ook de dienstregeling hadden en toegang tot het statiosemplacement.  Sedert het laatste bezoek dat we steeds moesten omlopen van de aanwezige stewards hadden we meer ergernis dan plezier.  Op dergelijke manier is de fun eraf en gaan we niet meer. 

ward

Zoals al gezegd.. Gezond verstand en best fluo vestje..
Ik heb het 1 maal meegemaakt dat de buren maar niet belden omdat ze al 2x nodeloos belden voor een spotter, helaas was het toen geen spotter...
Als er iemand te dicht bij het spoor staat, zeker bij hogere snelheden is dit ten eerste gevaarlijk, en ten tweede moeten we er melding van maken..
Gezond verstand langs beide kanten is op zn plaats..

Mvg,
Ward
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

TBCédric

Hier sta ik vb. relatief dicht bij het spoor, ware ik niet op een ladder stond én bijna altijd naar de treinbestuurder zwaaide.
Meestal is dat om een hoorn-concert terug te krijgen maar meestal zwaaien ze gewoon terug. Is nog altijd plezierig en weten de mensen ook ineens dat ik geen slechte bedoelingen heb.

NMBS HLE 1853  Melsele
by Tren di Cédrico, on Flickr

En als ik hier sta, of mensen op zo'n locatie en verder van de sporen, zou er normaal geen haan naar kraaien.  ::)

Railtraxx 266 118-9   Beveren
by Tren di Cédrico, on Flickr
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Ben

Citaat van: loebaske op 13 april 2016, 20:30:14 PM

Hoe dan ook, mij lijkt dat je verkeerd staat, het hek is er niet voor niets. ;)

Gr, Ben.