Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

PWM dimmer voor leds

Gestart door Stieven76, 03 april 2016, 13:35:49 PM

Stieven76

Ipv voor alle leds op mijn module één voor één te moeten voorzien van een weerstand dacht ik, om per led groep, zoiets te gebruiken:
http://www.ebay.com/itm/5-pcs-3W-5-35V-LED-Driver-700mA-PWM-Dimming-DC-to-DC-Step-down-Constant-Current-/252056674079?hash=item3aafbf9f1f:g:C~gAAOSwrklVgOCT

Dan kan ik bv voor de straatverlichting instellen hoe fel ze moeten schijnen. Klopt dit? Ik zie nergens een regelbare component dus ik vermoed dat ik nog iets extra nodig heb?

Indien bovenstaande geen goed idee is hoe doe ik het dan best ivm bv de straatverlichting? Dit zijn een 5 tal smd's. Zet ik die best in serie of parallel? Elke zijn eigen weerstand of één gezamenlijke?


bellejt

normaal zit op de print een potmetertje maar zie dat op de tekening niet staan.Ik heb er indertijd ook gekocht waar duidelijk een blauwe potmeter op te zien is.Vind alleen de aankoopgegevens niet meer.Koop ze via Ebay uk.Zijn ze meestal goedkoper of rechtstreeks bij aliexpress.
PS: op de plaats vooraan waar PWM staat moet volgens mij dat potmetertje zitten.

Stieven76

Merci voor de info  ;). Welke waarde moet die potmeter best hebben dan of maakt dat niet zoveel uit?
De link die ik meegegeven had is voor 5 stuks, das dan 1.77€ voor eentje. Lijkt me niet zo duur. Maar zal eens kijken of ik ze nog goedkoper vind :)


Stieven76

Zo'n dc -dc converter heb ik ook. en daar zit inderdaad zo' potmetertje op om de uitgangsspanning aan te passen.
Maar bij die PWM sturing niet. Zal eens zoeken of ik kan vinden welke potmeter best hierbij past..
  ;)

bellejt


Stieven76

Ja das inderdaad waar, ben het weer te ver aan het zoeken :)
Ik heb nog eentje liggen op overschot, zal daar al eens mee testen om de ledstrip van mijn module verlichting aan te sturen.