Dirty Stuff

Gestart door Martin Welberg, 01 april 2016, 01:59:20 AM

Martin Welberg

Binnenkort wat meer Belgische zooi in dit theater...

SuSke

We zijn in blijde verwachting van die Belgische zooi  ;) ;) 8) 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Martin Welberg

Nu, wel...ik zag op enen site da van Biervliet met een absoluut geile E-loc komt..zoek dus nog steeds slachtoffers  ;)

modelbaanHO

Dag Marty

Van Biervliet brengt de reeksen 22, 23, 25 en 25.5 uit: loks die qua uiterlijk allemaal sterk op elkaar gelijken en van elk type zijn er dan nog de kleurvarianten: groen, geel-blauw en blauw met gele streep (de laatste schildering). Een aantal modellen zijn reeds verkrijgbaar.

Welke loc is volgens jou de "geilste" ?
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Martin Welberg

De nieuwe NMBS 2555 van B-models, omdat Chris van MTE daar een fijne referentieplaat bij zette, komt volgens mij pas in april of mei uit..


modelbaanHO


zoek dus nog steeds slachtoffers

OK, dit is de versie met de gele streep die volledig doorloopt.
Eerdere versies waren de onderbroken gele streep (die ik al in heb) en de versie zonder gele streep.
Je zal een andere kandidaat moeten vinden. 8)
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Martin Welberg

Och, wil best meerdere versies van de reeks 25 doen, voorbeelden genoeg op het net en alle aardig vuil

SuSke

Martin, je hebt een pb van me.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

755philippe


Martin Welberg

Gelezen en beantwoord.

Martin Welberg

En een Belgische reeks 77 in H0





Moet zeggen dat het een erg mooi model is waarbij ik me wel wat erger aan het grote kleurverschil in het geel van het hekwerk en de neus.
Ook wat jammer dat erg veel detail in de neus wegvalt door de wat dikke laklaag.

Werner

Hoe mooi een vuile loc kan zijn. Of beter, realistisch.
Wachtend op het perron in Antwerpen-Berchem zag ik deze machines regelmatig voorbij rijden.

Tot nog toe stond ik er weigerachtig tegenover om het toch niet goedkope materieel van deze hobby moedwillig te vervuien. Maar de voorbeelden hier (en elders) beginnen me te overtuigen om dat toch eens te proberen!
H0, 2-rail analoog, grotendeels Belgisch.
Mijn broncode: wat niet is getest, werkt niet; wat niet werkt, is niet getest geweest.

oebr

amai mijn frak !  Dat is mooi Martin, allez mooi gedaan !

Goeie raad Werner: wacht op Martin z'n artikelenreeks in MSM.
Ik kijk daar alvast naar uit !




On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

SuSke

knap werk Martin.

die van mij is iets minder vuil aan de zijkanten, maar zijn dak dan weer veel zwaarder vervuild.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.