Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Dirty Stuff

Gestart door Martin Welberg, 01 april 2016, 01:59:20 AM

doomslu

Hoe ga je dat nog proper krijgen?  ??? 8) ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Kautenbach

Donkere 90 graden wash ;D ;D

T echt heel knap werk, ik heb een dagje mogen workshoppen,  is fantastisch om te doen, en ik ben allang blij dat et een heel ietsiepietse  in deze richting komt, ga je nog demo en op Ontraxs2018  Martin? ;)

loebaske


Geweldig geslaagd...helaas willen velen niet zover gaan met hun materiaal...

SuSke

Mooi resultaat Martin, zo in de staat net voor dat ie naar de blikschaar vertrok :)

Citaat van: loebaske op 20 februari 2018, 16:25:12 PM

..helaas willen velen niet zover gaan met hun materiaal...

Zou ik zo nu niet direkt willen zeggen ;)

20170401_154159 by Frans Peeters, on Flickr
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

loebaske

tja Frans je bent dan ook één van de zeldzame op dat vlak...
bij de meeste is het" men model verliest zijn nieuw waarde" daar twijfel ik aan en zeker in de toekomst...
ooit eens bijna alles verkocht van de indertijd Collectors bank, al men (toen slecht ) verweerde modellen haalden
meer verkoopprijs dan de schone modellen (spreek van 30 j geleden)

Een klein voorsmaakje van een (Mehano) kap 77/78 reeks, die zal dienen voor een Piko 77/78 reeks, is wel nog helemaal nog niet het eind resultaat..






bollen neus

Joho, ben ook van da kliekske dat liever nen vettigen ziet rijden dan nen cleannex.
Den Eric.

Martin Welberg

Citeerga je nog demo en op Ontraxs2018

Is wel de bedoeling, sta wederom in de stand van Hobbytime voor het werken met een van mijn favoriete merken..

Herwig

#367
aan Martin,

Knap verbleekte diesel.   Uw super-exemplaar verdient aparte nummerschildjes.
( heb zelf de gewone standaard Piko,  maar bood Benting (of zoiets) die losse schildjes, met een ander locnummer,  niet aan ? )

DFS

Citaat van: geert desc op 20 februari 2018, 01:27:54 AM
Heel knap gedaan Martin . Vooral de afgetrokken kleur vind ik zeer geslaagd . Zo zou ik ook mijn loc's willen kunnen vervuilen .

Ja Martin, wil je delen met welke producten/ technieken je de kleur afgetrokken hebt?

Groeten !

Martin Welberg

Eigenlijk maar 1 kleur, huidskleur olieverf. Vind dat olieverf daar goed in werkt aangezien het niet te egaal wordt en lang te bewerken is..

Martin Welberg

Beetje experimenteren met technieken uit dit filmpje

https://www.youtube.com/watch?v=uBUlMiSVydo

DFS

bedankt, weer een pak bijgeleerd (alle in theorie toch) binnenkort eens uitproberen in de praktijk, maar eerst uitgriepen...  >:(

SuSke

Ik gebruik eenzelfde techniek maar dan met acrylverf (Life Color Tenscrome White oxide https://airbrushes.com/product_info.php?cPath=4_202_204&products_id=2280) om de vlakken te verbleken.

Rechtstreeks op de kast van de loc of wagon, en vertikaal wegpenselen tot het gewenste resultaat.

Van

20170721_232815 by Frans Peeters, on Flickr

naar

20170721_232727 by Frans Peeters, on Flickr

Met andere kleuren moet het ook kunnen, kwestie van de juiste toon in de kleur te vinden.
Niet elke kleur verbleekt met standaard wit, soms heb je licht roze of zelfs groenige of blauwige tinten nodig.

Bij deze werd de kleur een beetje aangemengd met een lichte roestwash, wat gelijk een leuk effect geeft op de onderste versterkingsbalk van de kast.

20170906_230852 by Frans Peeters, on Flickr
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

loebaske

Verweren is niet schilderen, schilderen is een bolletje rood en gedaan, verweren is geduld hebben en veel dry brushing zoals je kan merken op het filmke van Martin op you tube... en geef het de tijd om wat te drogen, soms is het resultaat totaal anders, meerdere lagen boven elkaar kan gerust. Ook een beetje zoals een schilderij, eerst de basis en  verder uitkleuren...
De meeste gebruikte wasches en kleuren vind je op men site www.miaa.be   

Martin Welberg

Ben zelf niet zo'n fan van wit, zoel meestal iets uit wat daar net van afwijkt. Bv een huidskleur op bruin en rood, buff op andere vlakken. Met olieverf is een verder optie om wit met diverse primaire kleuren en bruinen te gebruiken...met zgn stippen techniek.