Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Dirty Stuff

Gestart door Martin Welberg, 01 april 2016, 01:59:20 AM

theedooz

Ik bedoel niet de grepen zelf, maar het deel daarachter. Dat zal misschien minder zongebleekt zijn, maar vuil komt er natuurlijk wel (en blijft daar ook hangen). De grepen zelf worden in 1:1 beetgepakt, en zullen dus schoner zijn, zoals jij aangeeft.
 

Martin Welberg

Is de schaduw van de fotolampen, lijkt donkerder dan dat het in het echie is..

GDE

Prachtig gedaan Martin . Me dunkt telkens  projecten waar uren aan gespendeerd worden . Ik kijk alvast uit naar uw artikel in modelspoormagazine .

Martin Welberg

Dank je !

Meer lagen op de T1...








SuSke

 ??? Kalksporen op plaatsen waar geen water komt buiten wat regen  ???

Ik vindt hem persoonlijk "over the top". Machinisten waren vroeger fier op hun machine en onderhielden hun "dame".
Tenzij je er nu één wil uitbeelden die op het eind van haar carrière staat te wachten op de schroothoop.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Martin Welberg

Niet alle lichte tinten zijn gelijk kalksporen, de ballast bij de PRR ziet er op foto's erg licht uit. En stof is vaak ook wat wittig als het droog is..

Peter

Ondanks dat dit prachtig gedaan is, vind ik het net wat "te veel' lijken op een lok die reeds jaren buiten dienst op een afstelspoor staat (of was dat de bedoeling?)
Met vriendelijke groeten
Peter

Metpetergaathetbeter

wat is te ? Voor de één te veel en de ander niet voldoende,afgebeeld t.o.v witte achtergrond geeft toch een vertekend beeld niet ? :-\

Herwig

Deze Penn-loc ziet er redelijk uitgeleefd uit.
Zal wel de bedoeling zijn.  Veronderstel dat  "prof" Martin zijn  "Dirt"  aanbrengt met de foto's van de werkelijkheid voor zich op de werktafel.
Weet ook niet op welk niveau, en in welke periode,  de Penn-stoomlocs onderhouden werden. 
Die RailRoad-maatschappijen stonden er niet steeds financiëel goed voor.  Bezuinigingen ?


Martin Welberg

De eigenaar wou graag een T1 in de nadagen van de stoom, heb er wat onderzoek in gestoken ondanks dat er erg weinig kleurenfoto's te vinden zijn staan er op de jijbuis filmpjes waar deze machines aardig vuil en smerig zijn..vuil en smeer na lange ritten door de VS wil niet zeggen dat het onderhoud slecht is. Dit is alleen stof en viezigheid, er zit weinig roest aan..

Thommy

Citaat van: Herwig op 30 juni 2017, 11:18:26 AM
Deze Penn-loc ziet er redelijk uitgeleefd uit.
Zal wel de bedoeling zijn.  Veronderstel dat  "prof" Martin zijn  "Dirt"  aanbrengt met de foto's van de werkelijkheid voor zich op de werktafel.
Weet ook niet op welk niveau, en in welke periode,  de Penn-stoomlocs onderhouden werden. 
Die RailRoad-maatschappijen stonden er niet steeds financiëel goed voor.  Bezuinigingen ?

Dat is hetgene ik jammer vind. Meestal als een stomer vervuild wordt gaan ze net te ver.  Of het is idd een lok die fin de carriere is.
Ik volg dat een loc meestal goed werd onderhouden door de machinist.

Maar ik volg ook dat Martin zeker foto's genoeg heeft gevonden van zo'n afgeleefde loc.
Greetz

Thommy

Martin Welberg

CiteerIk volg dat een loc meestal goed werd onderhouden door de machinist.

Tussen onderhoud en vuil zit een aardig verschil. Vuil hoeft niet aftands en rot te zijn, en dat is deze machine niet. Gewassen werden ze ook niet dagelijks en de machinist poetste echt niet elke avond retour in het depot de ganse machine. Daar is het beest ook iets te lomp en te groot voor.

Martin Welberg



Niet echt schoon wel onderhouden..

Kautenbach

Over the top of niet, het is fantastisch gemaakt, hoeveel laagjescdn tijd gaat hier inzitten?

sdz1976

Prachtig beest ,dat zo geweldig tot zijn recht komt!!!  8) 8)



Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1