Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Dirty Stuff

Gestart door Martin Welberg, 01 april 2016, 01:59:20 AM

Martin Welberg

Wat doe je zoal op een zondag, normaal een beetje modelbouw en versmeer tijd maar in dit geval gewoon aan het werk. Paar kleine aanpassingen in een maatkeuken, de laatste, die ik aan het bouwen ben en om morgen verder te kunnen de spuitcabine maar aangetrapt. Zo na een uur of 5 dan maar eens wat knoeien met modelbouw verf. Al een tijdje bezig met een paar Belgische hokken voor de MSM, dus daar maar wat mee lopen klooien en plaatjes schieten. Tussendoor wat probeersels om karton er uit te laten zien als een of ander smerig betonnen kippenhok..heb wat laatste Mig Productiom washes kunnen scoren en die moest ik toch fijn proberen.








Stieven76

Die 5939 ziet er ongelooflijk uit, net echt. Top gedaan hoor ;)
Ook dat kartonnen kippenhok ziet er niet meer uit als karton.  ;D

oebr

amai, je werk blijft verbazen Martin.
Dat wordt binnenkort met nog meer goesting dan anders naar de nieuwe MSM's uitkijken.
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Michael

Citaat van: milocomarty op 21 april 2017, 15:35:06 PM
Eigenlijk niet zo extreem veel. Veelal olieverf. Zal vanavond eens wat kleuren noteren..

Die avond is al even geleden, te diep in het glaasje gekeken Martin?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Martin Welberg

Nee, teveel odourless thinner gesnoven.. :P

Martin Welberg

Hatseflats, nieuw logo uit de mouw geschud..


Michiel

Erg net logo, maar mist nog wat "dirty stuff".  ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

GDE

 Zeer knap gedaan Martin  ;) ik kijk alvast uit naar uw artikel in modelspoormagazine

krisds

Die wagen vindt ik mooi, maar dat logo :-\ , niet eens een roesttint aanwezig.

Kautenbach

Beide erg ok, logo ook, lekker strak, en herkenbaar, misschien ietsie leesbaarder maken

En,  die kar, ja...... hoe beter?

Martin Welberg

Twee 1:87 machines op de werkbank, de 2400 is voornamelijk aangepakt met Ammo oil brushers, het bakbeest van een PRR T1 stomer heeft tot nu toe alleen een behandeling met Ammo acrylics gekregen. Earth op de onderzijde, en washable op de bovenste delen. Still works in progress.




Martin Welberg

Beetje knooi'n met pigmenten, fuel stains and rust washes, allemaal Ammo by Mig producten.












Michiel

Het lijkt zo evident, maar wanneer ik iets probeer is het letterlijk ene kliddeboel. Erg goed bezig, met nu al een knap resultat. Je logo heeft nu ook een leuk associatief kleurenpalette. Het contrast van de tekst is nog wel uiterst zwak. Ik zou "Stuff" een stuk lichte grijs maken (vb als "NS" op logo loc), en de grijze achtergrond van "Martin Welberg" en stuk donkerder grijs. Nu is het beide amper leesbaar. Maar goed, het logo is een  beetje bijzaak voor ons.  ;) De loc is fabuleus!  8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

theedooz

Ziet er geweldig uit die 2400! Alleen lijkt er onder de handgrepen niet geweathered te zijn?
 

krisds

De handgrepen worden gebruikt, dus die blijven schoon. Aan die US stomer is nog een beetje werk aan, iets  te "droog", de 2400 ziet er zeer goed uit!