Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Dirty Stuff

Gestart door Martin Welberg, 01 april 2016, 01:59:20 AM

centauri167

Gewoon prachtig Martin !

Martin Welberg

Dank u !!

Citaat van: doomslu op 01 oktober 2016, 08:24:21 AM
Hier zie ik inderdaad de technieken uit andere takken van de modelbouw toegepast.
Ik zou willen zeggen "eindelijk" durven we ook ook de stap zetten. Top Martin. Tot over 14 dagen, 3 uur en 30 minuten...  :D

Klopt, is misschien wel een voordeel als je in de hobby stapt zonder enige ballast van vroeger. Maar kijk idd veel over de schouders bij veel militaire modelbouwers..is nu  13 dagen geworden denk ik zo..heb er zin in !!

Michael

Citaat van: Steam.N op 01 oktober 2016, 10:38:49 AM
Citaat van: doomslu op 01 oktober 2016, 08:24:21 AM
Hier zie ik inderdaad de technieken uit andere takken van de modelbouw toegepast.
Ik zou willen zeggen "eindelijk" durven we ook ook de stap zetten. Top Martin. Tot over 14 dagen, 3 uur en 30 minuten...  :D

+1 !!!

++1
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

evan

Martin,  Ik vind dit resultaat uitmuntend.  Ontzettend knap hoe je je eigen grenzen steeds verlegt!!!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: evan op 02 oktober 2016, 09:16:17 AMje je eigen grenzen steeds verlegt!!!
steeds meer en meer verlegt ;D ;)

Peter

Net echt. Fantastisch Martin
Met vriendelijke groeten
Peter

Martin Welberg

Merci !!

Probeer idd steeds verder te gaan en de grenzen van dat wat mogelijk is op te zoeken..

Dirkh

Een stand op de modelspoorexpo die ik zeker ga bezoeken. Op schaal N misschien iets minder realiseerbaar maar zeker de moeite om die technieken eens in het echt te bestuderen.

Prachtige stukjes die ik hier steeds zie. Straks ga ik ook nog overschakelen naar Ho enkel voor die verwerkingstechnieken ;)

Martin Welberg

N is een van de grenzen die ik nog moet zoeken  ;)

Paar snelle platen van de B&O boxcar. Rondom een beetje afgewerkt met diverse rust washes waarna er wat stoffige zooi opgeplempt is met behulp van pigmenten. Gewoon met een kwast en tussendoor fixeren met een pigment fixer in de airbrush en dat in meerdere lagen. Daarna een Ammo nature effects light dust, wat van dat spul in de airbrush en fijn wat aan de onderkant nevelen. Daarna met de bekende vochtige kwast met odourless thinner de zooi vervagen en van die fijne streperige effecten maken. Laat hem nu maar eens een paar dagen staan om te kijken of er nog meer aan gedaan kan worden of dattie gewoon af is .






Steam.N

Prachtig resultaat, Martin !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

Martin, wat is een "rust wash"? Je schrijft het zo snel even, maar hoe deed je dat? Erg mooi resultaat trouwens, en zeker in N!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Martin Welberg

Een enamel wash in roestkleuren Michiel, zo als de Ammo light rust wash, track wash en een verdunde streaking rust..met een klein kwastje aanbrengen en met de verdunner verder blenden en verspreiden..

Michiel

#147
Oops , je bracht me op het verkeerde been. Ik las dat dit een schaal N poging was om te verweren. Verkeerd gelezen. Ik zocht het origineel model van deze box car, maar vond 'm niet. Logisch, want dit is geen N!

Zo zie je maar, men leest graag wat men wilt lezen.  ;D


Citeer...enamel wash in roestkleuren, zo als de Ammo light rust wash, track wash en een verdunde streaking rust
Dat zijn er 4 voor de prijs van één. Een hoop technische termen om een ander te verklaren. Ik stel m'n vraag uit, en kom terug na een cursus weathering voor gevorderden.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Martin Welberg

Zijn de gebruikte materialen Michiel. Ammo by Mig is de merknaam en de enamel washes producten die ik van hun gebruik. Kom anders langs mijn bank in Leuven dan laat ik je ze zien..

Martin Welberg

Afgelopen weekend dus Leuven, erg leuk, gezellig, prima sfeer met mooie banen. Tussendoor af en toe eens wat aan het smeren geweest met hoofdzakelijk enamel zooi van Ammo by Mig. Grappig om te zien dat velen het niet kennen en eigenlijk de verwerking ervan, het gemak en de tijd die je er mee hebt wel erg interessant vinden. Nu heb ik geen plaatjes geschoten maar wel voor een aantal a.s. artikelen met veel plaatjes een 2tal Belgische diesels van een MSM forum genoot gekregen. Een derde is onderweg, een wat modernere diesel. Hiervoor dank Red en Michaël !

Nu op zoek naar prototype platen, elke hulp is hier welkom !