de Esso-trein

Gestart door BD1701, 28 juni 2006, 21:14:56 PM

BD1701

Ik ben nog op zoek naar foto's van de gekende "Esso-ketelwagontreinen" die telkens vanuit Antwerpen vertrek als ik mij nie vergis. Ik zou deze trein zo goed als mogelijk willen samenstellen in model, met foto's kan ik mij al wat behelpen om te weten welke ketelwagons ik allemaal nodig heb. Ik heb alvast een aantal ketelwagons in mijn bezit, van o.a. Armita, CAIB, en Marcel Millet. Maar ik had er zeker en vast nog een aantal meer gewild, dan stel ik hier nu dan ook tegelijk maar even de vraag, heeft iemand nog ketelwagons te koop, liefst ketelwagons die dus voorkomen in de bekende "ESSO" treinen.
Laat iet weten, alvast bedankt
 

loco

Ik vermoed dat de Esso trein vanaf Ijsland vertrekt. Zeg me als het niet waar is, en vertel dan ook vanwaar wel. In elk geval enkele foto's van ketelwagens die ik daar (of in de omgeving) getrokken heb.
Ik zet ze hier in het klein neer. Als je wilt stuur ik ze wel groter op. Daarnaast heb ik enkele afbeeldingen van een trein die naar Ijsland getrokken werd op de Oosterweelbrug. Allicht hebben zij ook Esso als eindbestemming gehad (of was het Alaska).

succes met je samenstelling en zoektocht.

Loco


















ERVIN

Hey,ik zie dat daar wagons tussen staan van EVA,ik heb enkele weken geleden daar 9 wagons van gekocht bij Tufken,als je wil zoek ik even het merk en cat.nr. voor U op.

Johnnytrein

Van M?rklin bestond er een set Eva bestaande uit een BR 212 en 6 2 assige eva ketelwagons. Catalogusnummer 2855. Ik kom deze set rgelmatig tegen op Ebay. Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

BD1701

Loco, je mag mij uiteraard de groter formaat foto's doorsturen van de ketelwagons hoor, alvast bedankt trouwens.

Ervin, je mag mij dat altijd laten weten hoor.

Ik vroeg me nog af, als die "ESSO" trein dan niet volledig is samengesteld uit Belgische ketelwagons, want het is in feite mijn bedoeling om een Belgische ketelwagontrein te laten rijden he. Als ik mij nie vergis bestan er toch redelijk veel Belgische ketelwagons in model he.
 

55erke


Hoy
Zijn dat die lange treinen met ketelwagons die een paar keer per dag op en af van Antwerpen naar Aken en verder.... rijden?
Want daar heb ek zeer veel foto's van hoor[;)]
Groeten
Johan

ERVIN

Zet de foto's er maar op hoor 55erke,dan kan ik zien hoe je die ketelwagons moet verweren,want dat zou ik graag met die van mij doen.

@BD1701,mijn ketelwagons zijn van Roco,straks zal ik er een paar foto's van opzetten.

55erke


Ik heb in model ook een mooie keteltrein van 12 wagons.  Maar bij deze zit een beetje vanaalles , ook duitse en nederlandse ketelwagens
Wel leuk om zo een trein in model te hebben.

Hier dan een foto van die keteltreinen die ik regelmatig zie rijden, Ik zal de rest ook een zoeken:



ERVIN

Hey BD1701,hier zijn de foto's van de ketelwagons van Roco,






ERVIN

@55erke en maxim,prachtige foto's mannen!![:0]

BD1701

Ervin, Maxim en 55erke. Hartelijk dank voor deze info en foto's alvast. Ik weet nie hoeveel keer deze trein rijd per dag of tijdens de week. Ik weet wel, dat deze trein ook veel gesleept wordt door een serie 20 van de NMBS, of heb ik het dan over een andere "ESSO"-trein?
 

Kedeng Kedeng

Conrad heeft wagens te koop van Piko voor 17,67?
En onbedrukt en geverfd 15,86?


BD1701

Beste Kedeng, zijn dit dan Belgische wagons of niet?
 

D_Loc

citaat:
Geplaatst door BD1701

Beste Kedeng, zijn dit dan Belgische wagons of niet?


Het is een Duitse wagon, dit zijn de specs die ik van de Conrad site heb gehaald (het gaat dus om een bouwpakket):

H0-BOUWPAKKET KETELWAGON
Bestnr.: 213100 - 89
Uitvoering bedrukt en geverfd
Prijs slechts 17,67 EUR
Grote ketelwagen van de DB. lb 190 mm


Ze hebben ook een voordeel verpakking:
VOORDEELSET KETELWAGON
Bestnr.: 213531 - 89
Prijs slechts 149,29 EUR

Er staat alleen verder niets bij dus ook niet of het om de bedrukte of onbedrukte gaat en om hoeveel stuks het gaat maar uitgaande van de prijs zijn het er vermoedelijk 10.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

loco

Ik denk niet dat de Esso trein zoals je hem noemt volledig bestaat uit wagens met een klein B-logo. De NMBS heeft zelf geen ketelwagens. Deze behoren allemaal toe aan priv?bedrijven. Het logo van deze priv?bedrijven vind je meestal in het groot op de wagen of ergens in het klein. Het aantal ketelwagens die in Belgi? ingeschreven zijn, zijn echter beperkt. Wil je een keteltrein samenstellen, dan kan je dit met een gerust gemoed doen met wagens van verschilende leveranciers die bij uiteenlopende spoorwegmaatschappijen (vaak DB en SNCF) ingeschreven zijn. Deze wagens worden gehuurd. Let wel op dat de inhoud van ale wagens min of meer gelijk is. Met min of meer bedoel ik dat de inhoud niet altijd overeenkomst met de verhuurder opgeeft voor wat dez wagens bedoeld zijn.
Loco