NMBS Type 2021 ex Duitse gesloten houten goederenwagen

Gestart door PeterVG, 25 maart 2016, 21:15:04 PM

PeterVG




Na de wijze woorden van vakmensen gelezen te hebben in Op De Baan ben ik overgegaan tot het verwijderen van de witte beschrifting met 7cijferig nummer van de groene LSmodels NMBS type2021.
Het kan gewoon niet dus moet het beter.
De witte beschrifting werd verwijderd met fijn schuurpapier. Daarna de resten weggespoten met airbrush.
Probleem is dat de wagenbak, dak en chassis ondeelbaar blijken te zijn.
Een handicap bij het verweren van deze wagen.
Heeft er iemand een idee hoe de kast te scheiden valt van dak en chassis.
Dat zou het herschilderen van dit wagentje fel verbeteren.

krisds

prachtig werk. Helaas kan ik je niet helpen bij het uit elkaar halen van dat karretje.

PeterVG




Nieuwe gele decals werden aangebracht. Dankzij de zeer nauwkeurige reminstallatie op deze LS wagen kon een S100 regime wagen gebouwd worden. Deze kan net zoals het grote voorbeeld aan 100 Km/U meebollen in reizigerstreinen.
Bij de wagennummerkeuze heb ik me weer eens laten gaan ;-)
De details moeten nog worden aangebracht maar eerst moet de wagen nog verweerd worden.

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

PeterVG

Bedankt mannen
Hopelijk heeft men de mallen kunnen recuperen na de trieste afloop bij Modern Gala. Want van deze wagentjes had ik graag nog wat meer setjes zien verschijnen. Bijvoorbeeld eindelijk eens correcte Spa wagentjes.

Herwig

aan Peter,
LS-G10
(deze G10-versie heb 'k niet, dus kan het zelf niet nakijken...):

Op de foto in uw beginpost heeft dit LS-wagentje géén remblokken (meer)....
Had je ze dan reeds vooraf verwijderd ?
In uw laatste post spreek je nl. over de    "zeer nauwkeurige reminstallatie"

...en weer een mooie nieuwe beschrifting.


PeterVG

Herwig, deze groene G10 wagentjes komen uit het LS models setje dat 4 verschillende NMBS varianten bevat. Ik heb bij wijze van test eentje zonder rem en eentje met reminstallatie omgenummerd. Vandaar dat je twee verschillende fotos vond. Beiden hebben intussen een gele nummering gekregen. Het resultaat valt mee dus zullen de andere twee wagens uit het setje dezelfde behandeling krijgen.

Herwig

citaat:    "Het resultaat valt mee dus zullen de andere twee wagens uit het setje dezelfde behandeling krijgen"

Meevallen is te zacht uitgedrukt:   uw nieuwe beschrifting kleeft er erg netjes op, keurig horizontaal ....

GDE

Zeer mooi gedaan Peter. Ook de groene kleur is staat er zeer strak op en is mooi van kleur.  Ik zal die verfjes dat jij gebruikt ook eens moeten aanschaffen en jouw mengsel toepassen.

PeterVG

Klaar voor de inzet




NMBS Type 2021
Ex DRG - G19
Omgebouwde Roco
Duitse luiken verwijderd.
NMBS versterkte eindwanden toegevoegd.
Dak uitgevoerd in secties dankzij tape
Verweerd met olieverf en acrylverf

oebr

On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Floris

fraai! materiaalverschil tussen hout en staal mooi zichtbaar gemaakt ook!

Metpetergaathetbeter

komen er nog meer wagons of is één exemplaar de standaard van elk type en verbouwing van wagons ? :-\ ;)