NMBS Type 2021 ex Duitse gesloten houten goederenwagen

Gestart door PeterVG, 25 maart 2016, 21:15:04 PM

Herwig

aan PeterVG,                                                         17 juli16,

Heb je al kunnen uitmaken of die reparatielatten alleen aan de buitenzijde werden aangebracht, of dat er ook tegenplankjes hingen aan de binnenzijde van de open wagen ?  Met draadstangen aan elkaar gehecht als sandwich.

PeterVG

Dat is een goede vraag.
Helaas weet ik daar geen antwoord op. Het zou best kunnen dat er binnenin tegenplankjes zitten. Maar duidelijke fotos die de binnenkant van een wagen tonen zijn helaas bijna niet te vinden. Dus moet ik passen en het antwoord schuldig blijven.

krisds

geweldige foto die laatste, 4 verschillende plankjes ertegen en hij kan weer de baan op. Er werd precies veel hout hergebruikt. Je eigen wagen is ook leuk geworden, al zou ik het bruin wat temperen.

Metpetergaathetbeter

#78
die plank al dan niet aan de binnenkant (dubbele versteviging)? kan je wegstoppen met je wagon te laden ook dan zie je niet het gebrek zoals bijna model van de detaillering binnenkant deuren ?(behalve die oude Eaos,Eas Liliputs )

Herwig

#79
Toch niet te missen:  deze en nog veel àndere foto's:      dit forum:      Modelspoorlinks:       NMBS-goederenwagens....
keurig gearchiveerd door PeterVG

loebaske

Citaat van: Herwig op 04 augustus 2016, 14:16:01 PM
Toch niet te missen:  deze en nog veel àndere foto's:      dit forum:       links:       NMBS-goederenwagens....
keurig gearchiveerd door PeterVG

Is er hier iets mis gegaan, vind dit hier op bijna alle topics terug ??

Herwig

#81
..."...Is er hier iets mis gegaan, vind dit hier op bijna alle topics terug ?? ..."...

Iets mis gegaan?  Absoluut  niet. 

De verwijzing staat in      4      "draadjes"   over de tijdperk3-goederenwagens, door Peter VG. (collectie Fernand Maes)
De foto's in de forum-rubriek   "Links"   gaan specifiek over deze oude wagens, door Peter VG. (collectie Fernand Maes)

De geïnteresseerden in de originele draadjes, zullen tevens geboeid zijn in de foto's in  "ModelspoorLinks" .
Maar niet iedereen zou zo maar gaan zoeken in deze rubriek  "Links", onderaan het forum.
Vandaar de handige verwijzingen.

loebaske

Dank u voor de verduidelijking, sorry voor het misverstand....

Herwig

En PeterVG  zou later     -geleidelijk-     op   (Modelspoor)Links  nog meer door hem gerangschikte foto's
van deze oudere NMBS-goederenwagens plaatsen.             Van de zo interessante FernandMaesCollectie. 
We kijken er naar uit.

erik de noorman


Peter zoals belooft een foto van de zelf geplooide profieltjes in aluminium en zijn toepassing.

Dit is een geplooid U profiel van 1 mm (geen H0 mm.).
Je neemt een strookje van 3 mm. Leg een metalenlat ( de liniaal zelf heeft een dikte van 1 mm.) op 1 mm. van de rechtse kant  en plooi deze tegen de liniaal aan. Zet de liniaal met het voorlopige L profiel op zijn kant en plooi de linker zijde ook tegen de liniaal. Laat het U profiel op de liniaal geklemd zitten. Nu kan je via de rugzijde met een speld klinknagels in het U profiel duwen. Verwijder het U profiel van de lat en klaar is Kees. Voor L profielen hoef je enkel een zijde te plooien.






Erik.

PeterVG

Dat is een hele goede tip Erik.
Ga ik zeker een keertje proberen.
Dank om hem te delen.

PeterVG

Dit lijkt me een leuk knutselproject.
Dit type wagen kan je voor heel weinig geld op een ruilbeurs op de kop tikken.
Een paar avonden heerlijk knutselen en je hebt een mooie werkkeet op je baan staan.



Montzen 06 02 1999, Foto Peter Rabijns

RD25

excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'