Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

vervlogen tijden, vervlogen hobby's

Gestart door Dirky, 24 maart 2016, 23:03:06 PM

Dirky

Altijd leuk een nostalgisch fotooke tegen te komen...
Dirky in korte broek, ergens in de jaren 70. :)
De foto werd genomen in Ronse op een stuk grond waar nu een industriezone is. Niet ver van de modelspoorwinkel McRonse.


AtMoPo

Geen hernia in uwe nek over gehouden van die zware zender ;D ;D ;D?
AtMoPo

Dirky

neen, toch niet... :D

Ik herinner me echter perfect dat die (klasse) zender/ontvanger combinatie van toen (Multiplex) toen 24.000.-Bfr had gekost.
Een klasse zender kost vandaag nog steeds iets in die prijscategorie... :)

Lange Trein


AtMoPo

Dat was een schone tijd toen. Eind de jaren '70 tot ergens half de jaren '80 heb ik met rc wagens 1/8 brandstof wedstrijd gereden.
En ook als eerste zender/ontvanger + (trage) servo's van Multiplex, later Sanwa en Robbe. Motoren van Tiger, OS, OPS enz. Liters methanol, olie en nitromenthaan er door gedraaid.
Dat waren toen peperdure seizoenen. Zeker als je toen ook al met modeltreinen bezig was. En het laatste is overgeschoten als hobby.  ;)
AtMoPo

Dirky

Citaat van: Lange Trein op 25 maart 2016, 10:34:18 AM
Klein Frankrijk?

Inderdaad Denis, de betonbaan die centraal door de zone loopt, evenwijdig aan de baan Ronse/Brakel, lag er al vrij vroeg. En helemaal op het einde had de MACR (Model Air Club Ronse) haar "beton piste"...

Lange Trein

'k dacht het al.
Tot midden de jaren 90 werden daar ook nog motoraces gehouden. Start bij de in/uitgang van het recyclagebedrijf (naast AW) dan 1ste rechts, terug rechts en bij MC Ronse terug rechts. 1ste rondje gereden.
Mag nu ook al niet meer. Nog een hobby uit vervlogen tijden!
Met vriendelijke groeten,
Denis