Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Plan W ombouwen voor benelux trek duw

Gestart door melilla, 27 juni 2006, 23:12:28 PM

melilla

ik heb sinds vandaag een roco silberling aangeschaft in schaal 1:87
en ben em van plan om om te bouwen naar een plan W.
heb deze type gekozen vanwege z`n lengte en prachtige detail:D

De rijtuig ziet er naar uit dat het dak niet eruit kan halen dus zit waarschijnluk met de rest vast alleen de bodemplaat kan los.
kan zijn dat ik me vergis natuurlijk.

M`n vraag was hoe kan ik het beste een dak van een plan W rijtuig erop zetten of de dak aanpassen aan een W rijtuig en welke materialen heb ik daar voor nodig iemand suggesties met eventuele foto materiaal.

had zelf in de gedacht om met putty te werken maar om de kleine ribbels om de rijtuig te krijgen is het vrijwel onmogeluk om te doen.
en me dak uitzagen zie ik ook liever niet graag zitten denk ik.



melilla

bedankt voor jullie reactie [:p][:p].

DelticPower

Hallo Melilla,  bedoelje de kleine randjes in lengterichting op het dak? Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar heb wel eens gelezen dat iemand dat had gemaakt door draad op het dak te lijmen en de naad tussen draad en dak vol te schilderen. Hoop dat je hier iets aan hebt.[:)]  Veel succes.

Groeten van Jan

doomslu

Misschien heel fijne stripjes plasticard (Evergreen, etc...) gebruiken om de ribbels te maken ?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

melilla

ohh das wel interesant ja [:)] zal het proberen welke soort draad hebben we het over hier vis draad lijk me wel geschikt??

DelticPower

Hallo Melilla,  Zoals ik al schreef heb ik er zelf geen ervaring mee, maar ik denk dat dun koperdraad dat je een beetje rekt, om het goed recht te krijgen het beste werkt. Visdraad lijkt me moeilijk in een rechte lijn te houden.[:)]
Succes.
Groeten van Jan

melilla

is het trouwens mogeluk om koperdraad te gebruiken [:D].

Alleen weet niet of er een soort lijm is da bestemd is voor plastic en koper.
[:I]

melilla