Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Intermodellbau Dortmund.

Gestart door 3rail, 20 maart 2016, 19:00:07 PM

gunmax1

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 12 april 2016, 17:55:08 PM
Citaat van: gunmax1 op 12 april 2016, 14:33:15 PM
Wij gaan de vrijdag met 5 man sterk .
Te minste als peter verlof krijgt  ;D

Grts Benny
tja U heeft de hoofdprijs gewonnen volgende week mag je  mij de hele dag gezelschap houden !  ;D :-\

portefoel en gratis goederen inbegrepen  ::)

rgp

Hallo,

Gisteren naar Dortmund geweest.  Een aantal banen al eerder gezien (normal), maar bij de "nieuwe" banen, heft er mij niet veel kunnen bekoren  :o

Nog steeds banen zonder achtergrond, zonder verlichting, te laag, .... trekt mij niet aan.

Toch twee positieve uitschieters: Modelbau team KOLN met de Semmering (je wordt helemaal "opgenomen" in het landschap)en een "moderne baan" (juiste hoogte, treinen met aangepaste snelheid, panto's tegen de draad, ...)

En één zeer negatieve ervaring met een producent.  Indien het waar is, overweeg ik gerechtelijke stappen.  Met zo'n producenten, of eerder warme lucht verkopers moet de hobby wel kapot !

Roland

Michael

Roland, nu zijn we wel allemaal benieuwd om welke producent het gaat hé. Wellicht zitten we dan in hetzelfde zinkende schip.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Ben

#18

Gisteren ook geweest, geen verrassingen, als altijd leuk. Voor de NL thema rijder is 2016 helaas een mager jaar waar het gaat om nieuwe modellen van de diverse fabrikanten.

Gr, Ben.

rgp

Allen,

Het is niet Goovers, maar een spoor 0 producent, doet ook in HO en 1.  Het gaat over MBW.

Roland

rgp

Hallo,

in de praktijk het volgende:

Op 13/7/2013 een 7-delige VT 11.5 in schaal 0 bested: kostprijs 2.499 euro. Later die dag nog een optie bijgenomen, namelijk motoristaie van de tweede "kop".

Meermaals uitlevering uitgesteld, maar wel zogezegd uitverkocht.

Nu, met een smoes, alle voorbestellingen geannuleerd, en men kan opnieuw bestellen, maar in andere samenstelling, namelijk:
de twee "koppen
per rijtuig.

Alleen is de prijs nu 3.692 euro ! +170 euro voor de tweede kop ook te motoriseren.

Heb mijn handelaar (Het Spoor) om uitleg gevraagd (die kan er ook wel niets aandoen).

Maar volgende week mijn huisadvokaat toch contacteren of in dit geval hij niet verplicht is te leveren aan 2.499 euro.

En anders op iedere beurs waar hij staat "wat ambras" maken.

Een ding is zeker: NOOIT bestel ik nog iets bij het MBW van Frank Elze.

Roland

Ronald

Hartstikke niet mooi maar maak even een aparte topic aan of laat dat even doen door een moderator. Zodat dit topic verschoond blijft.

Aan allen, ik ga zondag., Wat kan ik verwachten? ;)

Citaat van: Hugo op 30 maart 2016, 00:32:47 AM
Het beloofd vermoeiende maar prachtige dagen te worden.

Hugo


We komen een bakje doen :)

rgp

Ronald,

Is dat hier "het enkel positief" draadje  ;D

Twee infos:

Ik heb mij vergist: het is maar 3035 euro +170 geworden (toch +25%)
Mijn handelaar heft mij gecontacteerd om mij dit mede te delen.

Roland

PS: aan de admins: mijn bijdrages mogen verplaatst worden

Ronald

Roland, tis niet verkeerd bedoeld. Maar mijn persoonlijke mening is dat dit soort problemen beter 1 op 1 of in een aparte draad geplaatst kunnen worden (ook voor de terug-vindbaarheid). Liever zie ik hier dan foto's van de banen die daar staan of hoe men de show vind.

oebr

geen flauw idee Ronald. Toen ik er 20j geleden voor het eerst heen ging deed ik alle zalen 2x, nu geraak ik nog amper 1x rond. Ben in teveel geïnteresseerd ondertussen waarschijnlijk, of blijf te vaak babbelen  ;D

De banen stonden samen achteraan zaal 4, ben alleen bij de Keulenaars binnen gelopen omdat die toch altijd weer iets speciaals bieden en ik die op expo's hier zelden tegen kom. Maar meer dan een glimp (veel bezoek in een afgeschermde stand) kon ik er niet opvangen, maar die was positief.
Bij de merken zag ik een aantal bekenden niet meer staan, maar dat is allicht een financiële afweging. Heel tof vond ik de arrivée van bvb SAI en Epoke in zaal 4, zeer interessante productlijnen hebben die. Ook de paternoster van Kesselbauer stond wat meer in dekijker, duur maar interessant. Zelfs voor wie geen of een kleine baan heeft een toffe en lonende investering.
En de ontdekking van dit jaar vond ik MBR - achteraan zaal 4 - met eerder vermelde boompjes.

Bij de handelaars vielen me hobby-lobby in zaal 5 en M-C-O in zaal 7 op, de eerste met botengerief waar je wel eens leuke dingen mee kan doen, de tweede met o.a.  lager geprijsde ESU en Uhlenbrockproducten.
(lager, helaas niet meer laagst zoals voorheen - je kan decoders ook relatief goedkoop bij VBV kopen en dan zijn ze al correct geprogrammeerd)

Ben tevreden teruggekeerd.
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Kris

Roland,
Zelfde geval met MBW, gelukkig geen voorschot betaald , ze mogen hem houden ,
Kris

Martin Welberg

Citaat van: Ronald op 22 april 2016, 15:11:02 PM


Aan allen, ik ga zondag., Wat kan ik verwachten? ;)



Als je voor banen gaat kun je beter thuis blijven..voor de rest het gebruikelijke..

Wel even bijgepraat met een aantal mensen, Steve en team met hun Fn3 baan, Hans Kral van Linton etc etc..

Metpetergaathetbeter

als je niet ging denk ik dat je eigenlijk niks gemist hebt ! Wij gingen met vijven voor de gezelligheid zijnde een dagje op stap ! :-\

loebaske

Dat is zowat de reden dat ik de laatste jaren niet meer ga Peter, het vroegere mekka is er af...
men boodschappenlijstje bewaar ik momenteel tot er hier in ons land een beurs is, vaak bestel ik
bij de deelnemende handelaars men spullen, zodat die zeker mee zijn op hun stand.....


mark7758

Ben gisteren geweest.
10.05 en rond 13.45 weer buiten.
Beurs. Veel handelaren die je overal tegen komt met veel te veel van het zelfde. (Ja mijn kritische mening.)
Fabrikanten. Leuke nieuwe dingen gezien en te veel gebabbeld. En nog wat kleine spulletjes gekocht van een klein serie fabrikant.
Banen. Ja veel bekend. Maar ach ik kom te veel op beursen dus ken ik de meeste.

Kortom. Een geslaagde beurs die niet echt duur is voor het geleverde. 14 Euro beurs toegang. (Vooraf kaartje is 12 Euro.)
Parkeren is 5 Euro bij het voetbal stadion tot 7 Euro op de andere parkeerterreinen.

Na afloop via allerlei spoor aansluitingen en overwegen naar huis. En het nodige nog gefotografeerd. :)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.