Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Intermodellbau Dortmund.

Gestart door 3rail, 20 maart 2016, 19:00:07 PM

3rail

Ja dames en heren, nog een maandje en het is weer zo ver.

Van 20 tot 24 April in Dortmund is er weer Intermodellbau.
Een MUST voor iedere model spoorder of een ieder die iets doet met modelbouw.

Ik ga in ieder geval wel die kant op, wie gaat er nog meer??

Edward.
Wat hebben die Duitsers toch mooie dingen gemaakt,Br 01,01-10,02,03,03-10,04,05,06,12,13,14,15,16,17,18.0,18.1,18.2,18.3,18.4,18.5.19.0,19.1,23,38.2,38.4,39,41,43,44,45,50,52,53,54.8,55.5,56,57,58,59,61,62,64,78,80,81,86,92,99

Jurgen

Een must?

Dat weet ik nog zo niet.

Maar waarschijnlijk loop ik daar ook een dag rond. En nadien is er een fietstocht gepland over een oude spoorlijn. Tenminste, als de weergoden willen meewerken.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Ronald

Een must niet, wel leuk. De veelzijdigheid is wat het mooi maakt :)

Ik ga zeker nog een dagje ;)

Gerolf

Ik vrees dat ik er dit jaar - jammer genoeg - niet ga geraken.

Citaat van: Ronald op 20 maart 2016, 19:58:59 PM
Een must niet, wel leuk. De veelzijdigheid is wat het mooi maakt :)

Dat is zeker zo - veel verschillende modelbouw, en ook veel "handel" die voor ons interessant is
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

loebaske

Ben de laatste jaren niet meer geweest, want de "must" is er af, vroeger kon je daar specifieke spullen kopen die je bijna nergens kon vinden, toen kon men eens een "sunder preis"in wacht slepen van B materiaal maar die Duitsers kennen nu ook de gangbare prijs, vroeger stond al het treinmateriaal in een hal, de laatste keer dat ik ben geweest was het een circus, alles stond door elkaar...hopelijk is daar nu orde....

Jurgen

De twee hallen met treinen zijn ook al een paar jaar naar twee kleinere hallen verhuisd en zelfs die staan niet alle twee nog vol met treinen.

Maar inderdaad is het een leuke uitstap. Vorig jaar zijn we de dag nadien gaan shoppen, wat ook eens leuk was.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

modelbouwpatrick

Ga ook een dag kijken en Jurgen waar is die oude spoorweg om te fietsen dat zegt mij ook wel iets

Ben

Altijd leuk Dortmund. Wij gaan op donderdag.

Ook dit jaar is er weer een kortingscode (Gutschein) te gebruiken bij het online bestellen van tickets: IB2016VGB. ;)

Gr, Ben.

Jurgen

Citaat van: modelbouwpatrick op 26 maart 2016, 19:08:58 PM
Ga ook een dag kijken en Jurgen waar is die oude spoorweg om te fietsen dat zegt mij ook wel iets

Het is niet in Dortmund zelf, maar wel vlakbij en er zijn er verschillende hoor.
Een aantal voorbeelden:
Rheinischer Esel (regio Witten)
Kray-Wanner Bahn (regio Gelsenkirchen)
Erlebnis Trasse Erzbahn (regio Gelsenkirchen - Bochum)
HOAG Bahn (Duisburg - Oberhausen)
Niederbegbahn (regio Velbert boven Wuppertal)

En dan zijn er nog enkele spoorlijnen rond Essen en Wuppertal die nu omgevormd zijn tot fietspad. Ideaal om te combineren bij je bezoek aan Dortmund, het ligt tenslotte allemaal op weg naar huis.  :)
Zoek maar eens op de site van Achim Bartoshek, daar zijn fietspaden over heel de wereld terug te vinden.  :)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

modelbouwpatrick


Hugo

Nieuws van ModelSpoorGroep Valkenswaard

Na jaren zeuren door Ebe is het  dit jaar eindelijk gelukt om voldoende manschappen bij elkaar te krijgen om vijf beursdagen te bezetten. Wij staan er op uitdrukkelijk verzoek van Ebe met "B.A.Bodil". Er staan op de deelnemerslijst tal van interessante banen. Het beloofd vermoeiende maar prachtige dagen te worden.

Hugo

www.msgvalkenswaard.nl
Hugo

wouterdt

Hello

Mocht er iemand interesse hebben om mee te gaan OVMV gaat op donderdag.
Vertrek vanuit Aalst, alle info kan je krijgen via info@ovmv.be

Wouter

HYA

Citaat van: wouterdt op 09 april 2016, 12:32:54 PM
Hello

Mocht er iemand interesse hebben om mee te gaan OVMV gaat op donderdag.
Vertrek vanuit Aalst, alle info kan je krijgen via info@ovmv.be

Wouter
Deju, ik heb al een afspraak op donderdag ...

gunmax1

Wij gaan de vrijdag met 5 man sterk .
Te minste als peter verlof krijgt  ;D

Grts Benny

Metpetergaathetbeter

#14
Citaat van: gunmax1 op 12 april 2016, 14:33:15 PM
Wij gaan de vrijdag met 5 man sterk .
Te minste als peter verlof krijgt  ;D

Grts Benny
tja U heeft de hoofdprijs gewonnen volgende week mag je  mij de hele dag gezelschap houden !  ;D :-\