Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

Koploper 9 beschikbaar.

Gestart door PietB, 18 maart 2016, 12:02:01 PM


Michiel

Wat zijn de aanpassingen en verbeteringen in deze laatste versie? Is er een lijstje ergens raadpleegbaar?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

jakke

Dankuwel om de aandacht erop te vestigen .

Jan
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

DelticPower

Hallo Piet, bedankt voor het bericht. Meteen geupdate.

Groeten Jan

PietB

#4
Citaat van: Michiel op 18 maart 2016, 13:48:02 PM
Wat zijn de aanpassingen en verbeteringen in deze laatste versie? Is er een lijstje ergens raadpleegbaar?
Volgens de tekst op de site staat dat allemaal in de helpfile, Michiel.
Maar ja dan moet je het programme éérst downloaden en installeren.
Maar gelukkig zijn er (op een ander forum) mensen die het al uitgevogeld hebben.
Met dit als resultaat.

Printen/Exporteren
De print mogelijkheid zoals deze bestond in Koploper is komen te vervallen. Hiervoor in de plaats is nu een export naar html gekomen. Hierbij kan je zelf aangeven welke gegevens je wilt zien en in welke volgorde de kolommen worden getoond.

Statistieken
-Het bezetmeldpunt bij de repeterende opdracht van een speciale actief die de ontvangst checkt, telt hier niet meer mee.

Vaste treinroutes
-Nieuwe optie: Snelheid: minimum snelheid .. km/uur
-Nieuwe optie: Stoptijden: negeer doorrijden cm/sec
-Er bestaat een mogelijkheid van het leggen van een claim op een wissel. De volgende wijziging is doorgevoerd: als de locomotief deze wissel al heeft kunnen zetten en dus bezet houdt, wordt de claim niet uitgevoerd.

Telfuncties
-Nieuwe mogelijkheid bij Waarde bepaling: Rekenen met telfuncties
-Tweede tabblad Telfuncties: verhogen/verlagen toont andere gegevens bij "Rekenen met telfuncties".

Speciale acties: actie
-Mogelijk om nu alle media bestanden af te kunnen spelen. Alleen een wav file wordt intern afgespeeld. Alle andere soorten zullen in de gekoppelde externe speler worden afgespeeld.
-Tabblad: actie. bij "wat te doen" nieuwe mogelijkheden "Rijwindow: stop loc aan", "Rijwindow: stop loc aan (zolang waar)" en "Rijwindow: stop uit". Voor deze mogelijkheden ook nieuw tabblad toegevoegd: rijwindow stop loc

Blokgroepen (Stamgegevens)
-Bij de optie blokkeer vertrek is een conditie toegevoegd waaronder de blokkade niet werkt; als er in één van de blokken uit "inrijden van blok" een trein stilstaat en geplaatst is in de verhoogde voorrang.

Globale instellingen
-Instellingen t.b.v. fysieke printer zijn vervallen
-Nieuwe opties: Map voor tijdelijke bestanden, Schonen van bestanden en Opslaan met unieke naam.

grt Piet.

Michiel

Hartelijk bedankt Piet! De help-file in de zip werkt niet. Ik heb hier Windows7, maar bij het oproepen van de help-file krijg ik een leeg scherm. Zoeken kan ik alleen op Windows termen, niet op Koploper termen Maar dat is geen erg, ik kan me behelpen met wat pragmatisch klikwerk. Koploper blijft een machtig goed besturingsprogramma, mogelijk de beste.

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

PietB

Citaat van: Michiel op 19 maart 2016, 10:26:47 AM
Hartelijk bedankt Piet! De help-file in de zip werkt niet. Ik heb hier Windows7, maar bij het oproepen van de help-file krijg ik een leeg scherm.
Ja dat is een misser in W7 Michiel.
Help werkt alleen in een 32bit configuratie.
Een oplossing is te vinden bij Micro$oft https://www.microsoft.com/nl-nl/download/details.aspx?id=91

grt Piet.

Michiel

Piet, fantastisch hoor! Een klikklare en perfect werkend oplossing. Double-thumbs UP!   :)

met dank,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

PietB

Google is my friend Michiel.  ;)

Michiel

Give your friend a pat on the back!   :)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

PietB

Verise 9 Build 3 heeft het licht gezien.
http://members.ziggo.nl/pahasoft/

Er zijn twee fouten opgelost:

    Bij terugrijden over eigen staart bij een treinstel of trekduw trein (in een vorige blok) worden alle gekoppelde pijlen omgedraaid. In de oude situatie werden alleen de pijlen omgedraaid die waren gekoppeld aan het huidige blok
    Verwijderen van punt handmatige wisselstraat geeft geen foutmelding meer in onderhouden baanoverzicht als dit punt is gekoppeld aan een bezetmeldpunt

grt Piet.

Michiel

Bedankt Piet. Ik ga'm morgen downloaden en installeren.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)