"Actie" Goederenwagen 60-jarig bestaan van AMSAC

Gestart door OlivierV, 15 maart 2016, 13:33:49 PM

Metpetergaathetbeter

iemand zal zeker daarheen komen, waarom dan niet ?  ;D ;)

OlivierV

#46
Citaat van: stoomlokje op 05 april 2016, 10:53:36 AM
Worden ze ook naar de MTD tentoonstelling meegebracht ?
Alle beurzen (waar een van onze leden naartoe trekt) die later vallen dan de uitlevering zijn zeker een mogelijkheid!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

Citaat van: OlivierV op 05 april 2016, 11:56:43 AM
Alle beurzen
grote woorden toch maar eens over nadenken over deze bewering er zijn wel heel beurzen en OD :-\ en ook heel verre !

OlivierV

#48
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 05 april 2016, 12:08:35 PM
Citaat van: OlivierV op 05 april 2016, 11:56:43 AM
Alle beurzen
grote woorden toch maar eens over nadenken over deze bewering er zijn wel heel beurzen en OD :-\ en ook heel verre !
Grote woorden aangepast naar iets meer haalbare woorden.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

adrievans

Citaat van: OlivierV op 05 april 2016, 00:43:21 AM
Lieve vriendjes en vriendinnetjes, 't is even om te zeggen dat we onze wagentjes aangetekend verzenden (kosten voor koper) indien je ze niet bij ons op de opendeur van 9 oktober 2016 of de MSM-expo (of andere beurs) kan komen afhalen.

En hoe ga ik dat regelen , tegen die tijd heb ik het druk met verhuizen/spullen inpakken dus geen tijd om af te halen.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

BC911

Ik pendel af en toe tss Antwerpen en Rotterdam, dus misschien een optie voor jou ...
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

OlivierV

Citaat van: adrievans op 19 april 2016, 15:06:08 PM
Citaat van: OlivierV op 05 april 2016, 00:43:21 AM
Lieve vriendjes en vriendinnetjes, 't is even om te zeggen dat we onze wagentjes aangetekend verzenden (kosten voor koper) indien je ze niet bij ons op de opendeur van 9 oktober 2016 of de MSM-expo (of andere beurs) kan komen afhalen.

En hoe ga ik dat regelen , tegen die tijd heb ik het druk met verhuizen/spullen inpakken dus geen tijd om af te halen.
Adrie, ik denk dat je niet goed gelezen hebt, we verzenden wel degelijk. De datum van de opendeurdag werd enkel in het vet gezet om stiekem wat reclame te maken. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

adrievans

Citaat van: OlivierV op 19 april 2016, 19:33:17 PM
Citaat van: adrievans op 19 april 2016, 15:06:08 PM
Citaat van: OlivierV op 05 april 2016, 00:43:21 AM
Lieve vriendjes en vriendinnetjes, 't is even om te zeggen dat we onze wagentjes aangetekend verzenden (kosten voor koper) indien je ze niet bij ons op de opendeur van 9 oktober 2016 of de MSM-expo (of andere beurs) kan komen afhalen.

En hoe ga ik dat regelen , tegen die tijd heb ik het druk met verhuizen/spullen inpakken dus geen tijd om af te halen.
Adrie, ik denk dat je niet goed gelezen hebt, we verzenden wel degelijk. De datum van de opendeurdag werd enkel in het vet gezet om stiekem wat reclame te maken. ;)

Olivier,
ik las dat ik zelf het verzenden moest aangeven. excusè moi
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

adrievans

Tegen de tijd dat je ze af kunt halen neem ik aan dat je aan afhaalbewijs toegestuurd krijg?
Adrie
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

loebaske

Dat heb ik niet nodig...ben gekend als slecht geld  ;)


OlivierV

Citaat van: adrievans op 26 april 2016, 15:14:01 PM
Tegen de tijd dat je ze af kunt halen neem ik aan dat je aan afhaalbewijs toegestuurd krijg?
Adrie

Dat is zeker het geval.
Binnenkort nog nieuws over onze wagentjes. Maar ik wacht nog op een officiële tekst van onze penningmeester.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Herwig

Zojuist het e-bericht van Amsac gelezen:   is vriendelijk verzoek om nog extra Glms-wagentjes "ABC"  te bestellen. ( met andere wagennummers )

Wordt niet echt duidelijk gemeld, maar begrijp dat de Chinese fabrikant VBV onder druk zet om de bestelling in aantal te vergroten ... (?)

Is wel een raar scenario.  Misschien vraagt men ons volgende maand van AUB nog een paar extra wagentjes aan te kopen ?

Zullen er een nachtje over slapen ....

BC911

Hier ook de mail ontvangen met een dubbel gevoel ... Begrijp me niet verkeerd, ik ga ervan uit dat AMSAC hier ook mee verveeld zit, maar het blijft wel een speciale situatie ...

Is dit omdat het minimum aantal niet gehaald werd? Of zijn er bij het op touw zetten van deze actie geen duidelijke afspraken gemaakt ivm minimum aantal dat afgenomen moest worden...?

Ik hoop vooral dat jullie mooie inspanningen niet voor niets zijn geweest. Vind het persoonlijk een mooi initiatief.
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

OlivierV

#59
Vriendjes en vriendinnetjes.

Even verduidelijken. (+kwestie van EERLIJKE communicatie te leveren aan mensen die een wagentje/set kochten of nog willen bestellen)

Het voorop gestelde aangekochte aantal was +- 300 wagentjes (nooit minimumaantal dat hoefde gehaald te worden, wij besloten dit aantal aan te kopen), van elk bedrijfsnummer +-100 stuks. Dit ook aan een in 2015 bepaalde prijs. Echter zouden we wanneer we bij dit aantal blijven de nettoprijs per wagentje enorm omhoog gaan, waardoor er bijna geen winst meer zou zijn.

Let wel, deze productie is niet om er veel geld aan te verdienen maar om in eerste instantie als club ons 60-jarig bestaan te vieren en jullie daarvan te laten meegenieten. In tweede instantie om onze clubkast wat te spijzen. Met deze aankoop van xxx wagentjes meer boven de 300 bestelde nemen wij als club sowieso een risico. Dit is ook het minimumaantal dat men in China wou produceren aan de standaardprijs.
De reden dat we 2 nummer extra kunnen aanbieden is omdat we op een voorstel van onze leverancier die meer wagentjes voor ongeveer dezelfde inkoopprijs als voorheen kon leveren. Zodoende blijft de winst per wagentje +- even groot. Enig voordeel is dat er 2 extra bedrijfsnummers zijn kunnen bekomen. Wij verplichten niemand om deze aan te kopen, deze optie voor in te tekenen voor de 2 extra nummers is enkel om degenen die een set van 3 bestelden te kunnen laten upgraden naar een set van 5. Dit om toch een exclusief AMSAC-product te kunnen leveren.
Andere optie was natuurlijk het annuleren van de hele boel en iedereen zijn geld terug storten.

Het dubbele gevoel bij de extra nummers die beschikbaar zijn snap ik maar al te goed.
Maar om duidelijk te zijn. We waren verplicht meer stuks te nemen om dezelfde marge van winst te bekomen.

Duidelijkheid omtrent mogelijke bestellingen.
- 1 stuk bestellen - intekenprijs €20/stuk
- Set van 3 stuks (3 verschillende bedrijfsnummers) - intekenrijs €55/set
- Set van 5 stuks (5 verschillende bedrijfsnummers) - intekenprijs €90/set
- Mensen die 2 sets van 3 bestelden krijgen sowieso 2 sets van 3.
- De uitnodiging van 2 wagens extra is er voor degenen die 1 set bestelden de mogelijkheid te "upgraden" naar een set van 5, maar dat overeen met het wijzigen van de bestelling van een set van 3 naar een set van 5.

Wij hopen dat jullie enig begrip tonen voor deze situatie, welke deels door overmacht is ontstaan.

Vriendelijke groeten,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan