Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

"Actie" Goederenwagen 60-jarig bestaan van AMSAC

Gestart door OlivierV, 15 maart 2016, 13:33:49 PM

chef garde

Leuk initiatief!!  Niet bepaald mijn tijdperk / interesse, dus geen bestelling geplaatst.

Wel een vraagje om te plaatsen, de telegrafische code voor Merelbeke is FKR en niet ME zoals jullie aanhalen, of schuilt daar een ander verhaal achter?

OlivierV

Citaat van: chef garde op 15 maart 2016, 23:21:58 PM
Leuk initiatief!!  Niet bepaald mijn tijdperk / interesse, dus geen bestelling geplaatst.

Wel een vraagje om te plaatsen, de telegrafische code voor Merelbeke is FKR en niet ME zoals jullie aanhalen, of schuilt daar een ander verhaal achter?
Blijkbaar moet dat vroeger toch in die periode toch ME geweest zijn als erkende wagenwerkplaats (data komt uit een officiële lijst van erkende werkplaatsen in 1956, Gentbrugge was dat toentertijd blijkbaar nog niet).
FKR is inderdaad bij velen gekend als telegrafische code van Merelbeke, wat dan ook op de locs stond als stelplaats.

Aan iedereen die reeds een setje bestelde, bedankt voor de interesse.
Wat betreft eventuele levering naast onze opendeurdag, daar zal over vergaderd worden, eventueel overhandigen op de MSM-beurs, maar hieromtrent kan ik niks beloven.

Wat betreft TMM forum, dat zal voor morgen zijn, zal dan mijn Frans nog eens bovenhalen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

stoomlokje

Is er al iets beslist over eventueel verzenden ? ???
Kan het verzonden worden , dan mag er bij mij ook wel zo'n setje binnenrollen. :P
Anders is het alleen maar jammer. :'(

mark7758

#18
Idem.
maar wel besteld . :)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

efl045

#19
Aan het sparen...afhalen mag geen probleem zijn met een dochter die in Sint Amandsberg woont  ;)

OlivierV

Citaat van: stoomlokje op 16 maart 2016, 11:18:52 AM
Is er al iets beslist over eventueel verzenden ? ???
Kan het verzonden worden , dan mag er bij mij ook wel zo'n setje binnenrollen. :P
Anders is het alleen maar jammer. :'(

Omtrent verzenden zullen we eens overleggen met het bestuur, dat zal allicht komende maandag zijn.
Zoals reeds geschreven valt onze opendeur normaal de week voor de MSM-beurs, uitleveren op deze beurs kunnen we in principe wel doen, want er zijn sowieso leden die ofwel zondag ofwel zaterdag gaan en er kan dan zo verder afgesproken worden. Zolang we daar niet met 10 sets onder de riem moeten naartoe trekken per persoon is het goed.

Maar uitsluitsel daaromtrent volgende week.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Herwig

vraag:

Uw leuke bruine ABC-wagentjes zouden met een nummer    4xxxxxx     worden voorzien.

Maar:  Peter VG schrijft in rubriek     "Grootbedrijf"    "Goederenwagenbeschrifting"       post #17     het groene Spa-wagentje:
citaat  2de paragraaf:    "P-wagens hadden wagennummer in de reeks    5xxxxxx"   ??

Werd er een nummerreeks-wijziging ingevoerd midden jaren '50, van de groene naar de bruine periodeIII  ?  Of ...?

Uw Amsac-wagentjes blijven hoe-dan-ook plezante H0-modelletjes.




PeterVG

Herwig

Private wagens behielden hun 500.000 nummering met de invoering van het zevendelig nummersysteem in 1956.
Het is pas met de overgang naar het UIC nummersysteem midden jaren 60 dat het private 500.000 nummersysteem werd opgegeven.
Vele private wagens hebben dus nooit het zevencijferige nummer gekend.
Maar er waren uitzonderingen. Zo ken ik een foto van een Konings Gist wagen met een gewoon NMBS nummer dat niet past in het 500.000 systeem.
De mannen van AMSAC hebben bewust voor een gewoon 7delig nummer gekozen wat hun goed recht is.

Wat mij betreft mogen er nog meer clubs zulke leuke wagentjes uitbrengen ;-)

AFB

Mooi initiatief! Goed doordacht. Helemaal buiten mijn tijdperk maar op één of andere manier heel aantrekkelijk voor mij.

gr,

Arno
Flickr: https://www.flickr.com/photos/spoorstad/
Website: http://www.fotostop.be
Bouwt aan de spoorlijn Evelinnez (B) - Arneaux (F), een fictieve jaren negentig diesellijn in h0. https://www.flickr.com/photos/spoorstad/sets/72157648837672058/
Lid van MSV Post B, Roosendaal. http://www.msvpostb.nl

Herwig

#24
aan Peter VG,                                                                          18 maart 2016,

Dank voor de info.                                                     Uw  tijdperkIII  research met uw foto's & teksten zijn leerrijk. Waarvoor dank.

En nog andere modeltreinenclubs mogen zo'n   "overdachte, bestudeerde"   wagentjes uitbrengen. Zeker, maar het moet wel  een (financieel) florerende club zijn om dit te verwezenlijken, vermoed ik.

philippe_007


755philippe

Is er ondertussen al nieuws over het verzenden van de wagons ?

Mvg

755philippe

Metpetergaathetbeter

ik kan verkeerd zijn maar door vakantie nemen en ziekte ven een aantal bestuursleden denk ik dat er nog geen vergadering geweest zijn waar knopen doorgehakt werden. Mocht je geen antwoord krijgen dit weekend dan stel ik de vraag maandagavond ?
Groeten Peter ;)

Metpetergaathetbeter

mocht men niet versturen de mogelijkheid om op één of andere beurs, opendeurdag afspreken om de wagons mee te brengen !  :-\

OlivierV

Citaat van: 755philippe op 01 april 2016, 10:38:16 AM
Is er ondertussen al nieuws over het verzenden van de wagons ?

Mvg

755philippe
Peter zijn reactie is daar inderdaad het antwoord op.

De week voor de vakantie wouden we hieromtrent kort overleg plegen.
- Toen was onze voorzitter ziek.

1e maandag van de vakantie wouden we dat dan doen.
- Secretaris op reis naar Griekenland.
- Voorzitter op Paasweekend naar de Ardennen.

Volgende maandag: 3e keer goede keer.

Nu om kort samen te vatten.
Leveren op beurzen opendeurdagen van andere clubs kan sowieso, er zijn sowieso leden die naar 1 van onderstaande beurzen/opendeurdagen gaan. (gerekend vanaf levering)
- Onze eigen opendeur op 9 oktober.
- MSM-EXPO de week na onze opendeur.
- MTD
- Ruilbeurs Belsele
- Aalst

(zijn er enkele die in mijn hoofd schieten waarvan ik zeker weet dat er altijd wel minstens 1 AMSAC-lid naartoe gaat).

Verzenden is in principe mogelijk mits de verzendkosten betaald worden (binnen België kan er voor €5 verzonden worden (vandaag)).
- Maar hierover moeten we nog even overleggen. Uitlevering op MSM-EXPO is zeker en vast geen probleem.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan