Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Educatief verantwoord (kinder?)speelbaantje - geaccidenteerd

Gestart door efl045, 10 maart 2016, 13:49:23 PM

efl045

Omdat het vorige baantje dat volledig vlak is voor sommige volgers blijkbaar nagenoeg onbegrijpelijk is en men, 't zij omdat het rondjesrijden er te diep in zit of 't zij omdat de fantasie niet ver genoeg reikt, al gauw door de bomen het bos niet meer ziet, nu iets eenvoudigers (om te begrijpen), eigenlijk 't zelfde, maar in plaats van alles door elkaar in 1 plat vlak, op verschillende niveaus op geaccidenteerd terrein, echter met exact dezelfde rijmogelijkheden.

Weerom 3 stations met de mogelijkheid dat 2 treinen elkaar inhalen of tegenkomen, maar nu 1 zichtbaar station en 2 schaduwstations.
En weer enkele industrie aansluitingen.
Weer met de bedoeling geen rondjes maar over en weer te rijden.

Stel je weer het volgende baantje voor:



En dat gaan we weer opvouwen, niet door elkaar nu, maar over elkaar:



En dan krijgen we dit:







En een beetje aangekleed kan het er zo ongeveer uit zien:



En in 3D:











Veel moeilijker te bouwen dan alles in 1 vlak en voor kinderen absoluut niet nodig, maar de papa's en de opa's moeten er ook iets aan hebben  ;)

dani

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Michiel

Leuk ontwerp, vrij klassiek, maar kinderen zullen het wel smullen. Ik vond persoonlijk je vorig ontwerp een stuk boeiender en inventiever.  ;)

Mooi ook hoe je die verschillende fases van in elkaar klappen van het sporenplan hebt geïllustreerd.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Klaas Zondervan

Het lijkt veel op wat ik in mijn tienertijd heb gebouwd. Achteraf vond ik het niet geweldig, en ik zou zoiets nu niet meer maken.

efl045

Ik zou het voor mijzelf ook niet bouwen, maar let aub eens op de titel, de bedoeling is een educatief baantje voor te stellen om kinderen (en zeker niet alleen kinderen...) de begrippen zinvol goederenvervoer en reizigersvervoer bij te brengen, dus het over en weer rijden en zeker niet in rondjes rijden, want dat laatste is toch meer iets voor de tram. 
Dus nogmaals, op een zo klein mogelijke oppervlakte treinen ergens heen laten rijden en terugkeren. Op hoeveel kleinen baantjes (of zelfs grote...) kan dat?
Hoe kan ik dat nu nog meer verduidelijken wat de bedoeling is?

HYA

Ik snap het en het ziet er zeer leuk uit. Als kind had ik ervan wakker gelegen om zoiets te hebben.