Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

NMBS Type 1520b ex Duitse klapdekselwagens

Gestart door PeterVG, 08 maart 2016, 22:09:57 PM

Floris


PeterVG

Nog eentje uit de collectie van Fernand



Zou een LS Models ertswagen kunnen dienen als basis voor deze wagen?

Metpetergaathetbeter

die ertswagons dacht ik werden ook al eens al kalkwagons gebruikt of toch een aantal?

Metpetergaathetbeter

Trouwens dat wagonnetje waar Olaert laatst 2sets van uitbracht van wanneer dateren die en zijn die ook niet bruikbaar?

Floris

Een LS-wagen is anders, heeft vier kleppen in plaats van vijf en niet zo'n vlakke kopwand.
Dit ding lijkt nog het meest op een wagen zoals hier rechts op de foto.
https://flic.kr/p/nDBzx2 (je hebt me ooit nog es een foto van net zo'n wagen van thy-marcinelle gestuurd)
Bij de kalkwagen zitten er allerlei verstevigingsprofielen anders, dus of dat komt omdat het eigenlijk weer een heel ander type is of omdat kalk lichter is dan erts en ze wat op profielen konden bezuinigen weet ik niet

Herwig

De bogie-ex-Duitser in   #74  , dat wordt een klucht om dat dekzeil te bevestigen in H0, met al die spantouwtjes.

Nogmaals:  die Fernand Maes fotocollectie    MOET   in boekvorm verschijnen.... .

Gerolf

Citaat van: Herwig op 31 juli 2016, 12:50:03 PM
Nogmaals:  die Fernand Maes fotocollectie    MOET   in boekvorm verschijnen.... .

Helemaal mee eens !!
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Floris

neuh, heb je kwaliteitsverlies door druk enzo, gewoon zo integraal op internet kwakken lijkt me uitstekend.

Herwig

die Lhoist-kalkwagen 5O6863.... doet een beetje denken aan een spoor-pantserwagen en
hij heeft  1  "rechthoekige"  en 1 cirkelvormige bufferplaat.

Herwig

#84
Toch niet te missen:  deze en nog veel àndere foto's:      dit forum:      Modelspoorlinks:       NMBS-goederenwagens....
keurig gearchiveerd door PeterVG